Toon posts:

Netgear WGR614v2 wireless router logt niet automatisch in

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Netgear WGR614v2 wireless router. Wat ik wil is dat ik de stroom in mijn kamer aan zet. Mijn casema COM21 modem en mijn Netgear router gaan dan beiden aan. De router zou automatisch verbinding moeten maken op het moment dat een applicatie het internet op wil.

- Modem aan
- Minuut wachten tot modem is geinitialiseerd
- Router aan
- Router maakt automatisch verbinding

Maar...

- Modem en router tegelijk aan (alle stroom in de kamer aan)
- Router initialiseert eerder dan modem
- Router weigert automatisch verbinding te maken
- Inloggen op router en op Connect drukken werkt wel
- Als ik nu op disconnect druk en een internet explorer open om een site te bezoeken dan maakt hij wel automatisch verbinding

Kortom, als de router een keer automatisch verbinding probeerde te maken terwijl het modem nog niet was geinitialiseerd dan kapt hij er daarna mee.

Weet iemand een oplossing? Ik heb de laatste firmware al geprobeerd (2.04 en 2.05 beta)

PS: Ik heb gewoon een bekabelde verbinding gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 22:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik al.. Vrij lastig he? Bij de Netgear helpdeks kunnen ze me ook niet helpen. Dan gaat nummer twee ook weer terug. Dan koop ik maar een ander merk. Ik las op internet al dat veel mensen last hebben met dit Netgear ding.

Weet iemand wat een goede router/access point is? In een aantal testen kwam deze netgear qua performance als beste uit de test. Helaas hebben ze niet verder dan dat getest. Ik zoek echt een goede en snelle.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 21:36:
Dat dacht ik al.. Vrij lastig he? Bij de Netgear helpdeks kunnen ze me ook niet helpen. Dan gaat nummer twee ook weer terug. Dan koop ik maar een ander merk. Ik las op internet al dat veel mensen last hebben met dit Netgear ding.

Weet iemand wat een goede router/access point is? In een aantal testen kwam deze netgear qua performance als beste uit de test. Helaas hebben ze niet verder dan dat getest. Ik zoek echt een goede en snelle.
hmmm moet eerlijk zeggen heb ik geen last van hoor de mijne kijkt gewoon om de zoveel sec als er geen verbinding is als hij alweer kan verbinden

en ik heb nog nooit klachten meegehad zelfs het draadloze gedeelte ging als een eitje en werk super ook op grote afstanden (4 verdiepingen!)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 21:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 21:40:
[...]

hmmm moet eerlijk zeggen heb ik geen last van hoor de mijne kijkt gewoon om de zoveel sec als er geen verbinding is als hij alweer kan verbinden
Maakt hij bij jou ook automatisch verbinding als je eerst je router aan zet en een minuut later pas je modem?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 13:29:
[...]

Maakt hij bij jou ook automatisch verbinding als je eerst je router aan zet en een minuut later pas je modem?
bij mij wel als ik de modem uithaal dan reset hij ook gewoon de verbinding niets aan de hand.....

of als de modem uit is (Stekker) router is aan daarna modem erin en krijg gewoon automatisch internet (net ff getest voor je)