Toon posts:

[JAVA] String naar datum

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

situatie schets:

We willen in een grafisch formulier de klant gegevens bijhouden. De klant gegevens moeten opgeslagen worden in een tabel op een oracle server ... In dat formulier staat een veld (JTextfield) met daarin de geboortedatum (txtgeboortedatum). Als we gegevens willen we schrijven naar de tabel op de server gebruiken we als tussenstap een object v/d klasse klant

public class Klant extends Persoon
{
private int IklaId;
private Date DklaGeboortedatum;
}

Nu is het probleem: die string voor de geboortedatum ( bijvoorbeeld 12-01-83 ) om te zetten naar een datum-formaat zodat het (samen met het klantId) in t object past.

We hebben al vanalles geprobeerd, en ik weet dat de oplossing niet zo moeilijk kan zijn, maar toch vinden we het niet (en verliezen we kostbare tijd voor het project waaraan we op school moeten werken |:( ).

Dus om het een object kla_hulp te vullen zou ik volgende code (uitgebreid met wat er op de ... zou moeten komen) nodig hebben.

Klant kla_hulp = new Klant();

IklaId.setKlantId=Integer.parseInt(txtKlaId.getText());
DklaGeboortedatum=...

Greetz en alvast bedankt !

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-05 21:44

Robtimus

me Robtimus no like you

Kijk eens bij java.util.Date, dan zie je dat dat moet kunnen met DateFormat.parse.

En anders parse je zelf toch?
"Eerst moet ik 2 ints krijgen, dan een dash, dan weer 2 ints, dan weer een dash, dan 4 ints." Zo moeilijk is dat echt niet.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
idd, zelf eff de String uit elkaar halen en via Calendar (of GregorianCalendar) tot een datum verwerken.

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 18:25

bille

Don't call me Buff

huiswerk opdrachtje....

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Kortom:
DateFormat.parse() gebruiken
• of een combinatie van Stringtokenizer en GregorianCalendar gebruiken (en parseInt, maar die had je al gevonden :+ ).

Aangezien dit gewoon API werk is, doe ik hem dicht. We hopen namelijk dat mensen zelf de api docs blijven doorlezen voordat ze hier vragen stellen, zodat er meer interessante vragen op het forum komen en de 'kenners' geïnteresseerd blijven :)

Succes met het programmeren :)

[ Voor 3% gewijzigd door Glimi op 14-01-2004 01:04 ]

Dit topic is gesloten.