Toon posts:

pc krijgt geen ip van wireless router

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een maand heb ik thuis een draadloos netwerk met 5 pc's

Een Sweex Wireless Breedband router + 4 poort switch met 1x ingebouwde Wlan 3x Sweex Wireless USB Adapter 11b en 1 pc's is nog via UTP gekoppeld aan de router.

Alles werkte perfect, maar nu heb ik op één van m'n laptops win XP SP1 geinstaleerd, en sindsdien kan ik niet meer met die laptop draadloos internetten.

Ik krijg geen ip adress meer binnen van de router (dhcp).

Ook wanneer ik m'n laptop een vast ip adres geeft kan ik niet op internet en kan ik niet de router of andere pc's pingen.

Ik heb al verschillende keren ipconfig /release ipconfig /renew gedaan maar dat helpt niet.(standaard foutmelding)

Heb m'n verbinding al weggegooid, m'n laptop vind dan heel netjes weer een draadloos netwerk, de connectie is excellent maar ik krijg geen ip adres.

Wanneer ik m'n laptop via utp verbind met de router krijg ik wel een ip adres binnen.

De Wireless USB Adapter werkt wel op andere pc's.

Op de laptop met een ingebouwd Wlan kaartje staat ook XP SP1 en die werkt wel perfect, de rest trouwens ook.

Ik weet het niet meer, is er iemand die tips heeft?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
wep key is wel gelijk op de xp doos en de wlan router?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ja de wep key is bij allebei gelijk
zwelgje schreef op 13 januari 2004 @ 21:48:
wep key is wel gelijk op de xp doos en de wlan router?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 21:49:
Ja de wep key is bij allebei gelijk

[...]
zet wep eens uit, werkt het dan wel?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Webkey staat momenteel uit, en dan werkt het ook nog niet
zwelgje schreef op 13 januari 2004 @ 21:56:
[...]

zet wep eens uit, werkt het dan wel?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 21:57 ]

• Mammoth
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09-2019

Mammoth

I am BIG

Ik heb dit dus ook met mijn Sweex USB Wireless en een Sweex Wireless Router.
Zelfs als ik "Laat windows mijn draadloze netwerk beheren" uitzet bij de eigenschappen doet hij het niet.
De enige manier dat ik verbinding krijg met mijn thuisnetwerk is als ik alles handmatig instel en de Wireless Zero Configuration service uitzet.
Op mijn laptop staat Windows XP Professional UK SP1a (legaal ).
Misschien werkt het bij jou ook?
De service heet bij de nederlandstalige WinXP iets als "Draadloze netwerk configuratie".

There could be only one, too bad it wasn't me

Verwijderd

Topicstarter
Vaag man!! ik snap het niet, en SP1 er afhalen is ook geen optie want dan kan m'n laptop niet meer op het schoolnetwerk :(

Het is momenteel even niet mogelijk om alles handmatig matig in te stellen, omdat alle pc's bijna in gebruik zijn.
Mammoth schreef op 13 januari 2004 @ 22:03:
Ik heb dit dus ook met mijn Sweex USB Wireless en een Sweex Wireless Router.
Zelfs als ik "Laat windows mijn draadloze netwerk beheren" uitzet bij de eigenschappen doet hij het niet.
De enige manier dat ik verbinding krijg met mijn thuisnetwerk is als ik alles handmatig instel en de Wireless Zero Configuration service uitzet.
Op mijn laptop staat Windows XP Professional UK SP1a (legaal ).
Misschien werkt het bij jou ook?
De service heet bij de nederlandstalige WinXP iets als "Draadloze netwerk configuratie".

Verwijderd

Weet iemand hoe/of dit opgelost is.
Ik heb hetzelfde probleem: USB adapter Sweex heeft uitstekende ontvangst, maar ontvangt geen data. Als ik DHCP laat werken krijgt hij een afwijkend IP nummer, wat ook niet werkt. Geef ik vast IP dan werkt het ook niet.
De bijgeleverde tool krijg ik niet aan de praat, wel flist even voorbij met opstarten, daarna is het niet oproepbaar.
Mijn Router werkt wel via een andere wireless PC.
wat is de volgorde voor het oplossen van dit probleem, Zoekrichtingen?
PC: WinXp, Router Actiontec Wireless.

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 13:38

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Is niet alleen bij sweex hoor. Heb een Sitecom set en weeee de gebete als het weer eens fout gaat ben ik weer een hele tijd bezig om de verbinding tot stand te krijgen. Verbinding uitstekend, maar geen internet.
Laatste keer wifi gereboot, WEB key uit, en goed opletten dat je schijnbaar het juiste netwerk hebt, dus niet ANY. Autoconfig uit. Misschien staat bij Sitcom nog bruikbare info voor je over dit gedoe met Wifi.
Ik weet niet meer 100% hoe ik het gedaan heb namelijk maar hij doet het gelukkig weer zonder (de)installeren van hardware componenten. (zal de volgende keer nog beter opletten ;) )

[ Voor 30% gewijzigd door bonus op 23-02-2004 08:24 ]

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

Je zet autoconfig uit. Ik laat hem steeds automatisch het netwerk vinden en configureren. De naam is goed (Actiontec).

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Heb ik ook gehad, nieuwe drivers downloaden en klaar, want de drivers die je erbij hebt gekregen werken niet. :P
Ze versturen wel data maar krijgen niks binnen (dhcp dus ook niet).

:)

Verwijderd

Ik heb op de site gekeken maar zag niet echt nieuwe drivers, of vergis ik me?

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
http://www.sweexeurope.com/product.asp?pid=120&s=2

staat alles bij voor je wireless usb adapter ;)

[ Voor 66% gewijzigd door HyperDevil op 23-02-2004 09:31 ]

Verwijderd

hmm ben de laatste tijd ook aan het rommelen geweest met draadloze apparaten.

vooral die geweldige alcatel modems die de kpn bij een adsl abonnementje leverd, zorgen altijd voor complicaties.
ze hebben volgens mij voor iedere modem die er bestaat een eigen firmware gemaakt :P
maargoed dat terzijde

klink misschien stom hoor, maar heb je op een van die laptops niet een dhcp server aan staan? zodat die in conflict komt met die dhcp server van die router..

Verwijderd

hoe kom ik hier snel achter?

Verwijderd

KB826942 verwijderen (zie Na windows update geen internet meer in de search)

• Erik7
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 09:25
Zelf heb ik vorige week de "Nieuwe Breedband Router + 4 poorts Switch"
(Sweex LB000021) gekocht en heb het zelfde probleem.
Ik krijg dus ook geen IP-adres van de router. Ben ik het bezit van de Medion PC MD8008.
Router heb ik overigens wel getest op een andere PC.

Verwijderd

He gouden tip. Inderdaad moet je de service update KB826942 verwijderen, herstarten an alles loopt als een trein. Kenelijk kan Sweex driver hier niet mee overweg.

Verwijderd

Heb precies hetzelfde probleem, maar bij Software staat die update er niet eens tussen dus ik kan hem ook niet verwijderen. Daar ligt mijn probleem dus niet, iemand anders nog een tip?

• NWD.neoMagic
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-11-2011

NWD.neoMagic

hatseflats!

Ik heb een Sweex Wireless PCI card 802.11b/g kaart en hetzelfde probleem: ik krijg ook geen IP-adres van m'n router terwijl een andere computer hier dat wel krijgt (router is dus OK). De genoemde service update heb ik ook niet, dus die kan ik ook niet verwijderen... any suggestions??? :-/

www.networkingday.com

Verwijderd

Hier kan niemand je mee helpen als je geen relevante settings krijgt.

Wordt je kabel herkend? Heb je een andere kabel geprobeerd? Andere netwerkkaart? Wat zijn je instellingen in Windows? Krijg je een foutmelding?

• NWD.neoMagic

NWD.neoMagic

hatseflats!

Hoe bedoel je kabel? Ik heb het over een WLAN kaart.. dat is over het algemeen DRAADLOOS :P

Het is zo, de kaart functioneert OK, geen conflicten enzo. Het thuis-WLAN hier wordt herkend; snelheid en SSID komen goed door en het signaal is perfect, maar ik krijg vervolgens geen IP-adres, terwijl een andere PC met WLAN dat wel krijgt (met een andere netwerkkaart).

Wat ook opmerkelijk is, is dat er alleen datapakketjes worden verzonden richting access point en er wordt helemaal niets ontvangen (toch vreemd dat-ie wel SSID ontvangt).

(SSID is identificatienaam van een WLAN)

www.networkingday.com

• NWD.neoMagic

NWD.neoMagic

hatseflats!

No clues? :?

www.networkingday.com

Verwijderd

Hallo Erik, ik heb precies hetzelfde probleem op dit moment.
Hoe heb je dit opgelost ??

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

ErA

Ik zal dit topic eens een schop geven.

Ik zit met het volgende probleem.

Linksys Befw11 Wirelan router/accespoint
+
Client: Intel PROset geintegreerd 2100 Wlan netwerk kaartje in een paradigit laptop.

Gister laptop geformateerd, van win2000 + PROset software naar WinXP SP1 waar ik gebruik wil maken van de ingebouwde wlan software.

Ok ff zoeken naar netwerken en hij vind het perfect. Gebruik makend van een 64bits wepkey probeer ik contact te leggen.

" Verbing gemaakt met linksys"
" Signaal sterkte: Uitstekend"

Echter krijg ik van de DHCP server geen ip adres etc.

Fixed ip geprobeerd, kan geen contact leggen. Tevens geprobeerd te pingen als ik op DHCP zit, timeout.

Nu ben ik op zoek naar diegene wie dit probleem kent en de oplossing kent, ik denk dat het aan een instelling ligt puur ergens in het gebeuren waar je de netwerken kan configuren. Alles is goed geinstalleerd dus daar ligt het niet aan.

Ik heb goed gezocht in Faq/Het grote topic/ andere topics maar kon geen bevredigend antwoord vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door ErA op 28-07-2004 13:59 ]

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-01 13:42
ErA schreef op 28 juli 2004 @ 13:58:
Ik zal dit topic eens een schop geven.

Ik zit met het volgende probleem.

Linksys Befw11 Wirelan router/accespoint
+
Client: Intel PROset geintegreerd 2100 Wlan netwerk kaartje in een paradigit laptop.

Gister laptop geformateerd, van win2000 + PROset software naar WinXP SP1 waar ik gebruik wil maken van de ingebouwde wlan software.

Ok ff zoeken naar netwerken en hij vind het perfect. Gebruik makend van een 64bits wepkey probeer ik contact te leggen.

" Verbing gemaakt met linksys"
" Signaal sterkte: Uitstekend"

Echter krijg ik van de DHCP server geen ip adres etc.

Fixed ip geprobeerd, kan geen contact leggen. Tevens geprobeerd te pingen als ik op DHCP zit, timeout.

Nu ben ik op zoek naar diegene wie dit probleem kent en de oplossing kent, ik denk dat het aan een instelling ligt puur ergens in het gebeuren waar je de netwerken kan configuren. Alles is goed geinstalleerd dus daar ligt het niet aan.

Ik heb goed gezocht in Faq/Het grote topic/ andere topics maar kon geen bevredigend antwoord vinden.
Wordt op de router de laptop herkend....?
zo nee dan zit er iets in de instellingen van de router die de draadloze kaart van de laptop niet herkend.
Misschien moet je kijken of ze beide wel het zelfde channel gebruiken.

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

• ErA
  • Nu online

ErA

Laptop werkte voorheen wel. Met win2k en PROset software.

Laptop wordt inderdaad niet in de DHCP tabel van de router gevonden.

Router werkt op default channel, 11. Hele stomme vraag. Waar in die config venstertjes van windowsXP voor de netwerkkaart kan ik aangeven welk channel hij moet gebruiken?

[ Voor 7% gewijzigd door ErA op 28-07-2004 14:21 ]

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-01 13:42
Bij de router zit een handleiding neem ik aan en daarin moet staan hoe je een draadloze verbinding kan laten registeren.

in WINXP kan je onder instellingen -> Configuratiescherm -> systeem -> hardware de eigenschappen van je wireless lan card zien en daar moet je ff kijken waar de optie channel op staat. ;)

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

• ErA
  • Nu online

ErA

Er is dus geen Channel optie aanwezig...

Nu ben ik dus aan het proberen om die Intel PROset software te installeren, maar dat werkt al helemaal niet. Omdat die Proset de 100% zeker te weten goed geinstalleerde wifi kaart niet meeneemt in de installatie (Custom installatie en ik weet wat ik doe). Daardoor heb ik helemaal niets aan die PROset software omdat ik werkelijk 0,0 aan beschikbare opties heb....

Als iemand mij kan vertellen wat heir toch aan de hand kan zijn. Dan zou ik dat heel fijn vinden

Oplossing gevonden:

Mischien heeft dit wel nooit gekunt maar bij het invullen van een wepkey moest de wepkey volledig in HEXidecimaal worden ingevuld. Enkel de Passphrase was niet voldoende.
Dus mocht je het ooit tegen komen. Dit was mijn oplossing

[ Voor 22% gewijzigd door ErA op 28-07-2004 20:42 ]

• ocram72
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-04-2024
Hallo allemaal,

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als in deze thread beschreven alleen in mijn situatie alleen als ik WPA-PSK wil configureren; ik krijg dan geen IP adres van het wireless Access Point. Er komen ook geen meldingen in de (DHCP) logs van het AP. Statische configuratie van IP adres op de laptop helpt ook niet. Volgens Windows is er wel een goede verbinding tot stand gebracht met het AP. Het lijkt erop dat alles tot aan de datalink laag goed gaat, maar dat op netwerkniveau er toch iets fout gaat.

Als ik 128-bits WEP encrypty gebruik met shared key gaat alles als een speer en heb ik dus geen probleem. Ik kan het echter niet hebben dat ik WPA niet geconfigureerd krijg dus vandaar dat ik er wel mee blijf stoeien.

Configuratie:

Access Point ASUS WL500G
- firmware 1.7.5.9-2
- Alleen firewall geconfigureerd richting Internet (tijdelijk om zoveel mogelijk faktoren uit te schakelen die van invloed op mijn probleem kunnen zijn)
- Fixed kanaal 11 geconfigureerd
- MAC adres access filter geconfigureerd voor het wireless netwerk
- SSID wordt gebroadcast

Laptop Dell Inspiron 8600
- WIndows XP Home SP1, volledig gepatcht met alle security patches en de WPA patches
- Dell TrueMobile 1300 WLAN Mini PCI kaart, driverversie 3.40.65.0 d.d. 17-2-2004
- Windows interne Firewall uitgeschakeld voor het WLAN (ook tijdelijk)

Ik hoop dat iemand nog tips heeft die kunnen helpen!

Groeten, Marco

• ocram72
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-04-2024
ocram72 schreef op 02 augustus 2004 @ 21:08:
Hallo allemaal,

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als in deze thread beschreven alleen in mijn situatie alleen als ik WPA-PSK wil configureren;

<knip>
Inmiddels heb ik WPA-PSK aan de praat, wat ik heb veranderd is de QoS scheduler uitgeschakeld in de netwerk configuratie van mijn laptop. Af en toe nog steeds issues met DHCP dus voorlopig een statisch IP adres ingesteld. In de Event log kom ik nog wel meldingen tegen dat de netwerkadapter met het netwerk is verbonden (ID 4201) echter ik merk daar nu tijdens het gebruik niets van. De verbinding blijft wel in stand. Alleen na booten gebeurt het nog na 5 min. dat de verbinding even helemaal weg is; hier hebben meer mensen last van heb ik begrepen.

Nu op zoek waarom die meldingen in de system log verschijnen....

Greetz, Marco
Pagina: 1