Toon posts:

laptop verzekering

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een acer aspire 2001 wlci met 1 jaar carry in garantie. Ik neem de laptop mee naar school om er daar mee te werken. I.v.b. met diefstal en andere risico's wil ik mijn laptop gaan verzekeren. Ik had de volgende laptop verzekering gevonden:

hij kost 75 euro per jaar. 150 euro eigen risico.
http://www5.hccnet.nl/alt0128/verzekeringform.htm

Ik wilde vragen wat jullie er van vinden? Zijn er andere betere, goedkopere verzekeringen? Als hij kappot gaat (hardwarematige probs), moet ik dan naar de verzekering bellen of de carryin garantie aanroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:39
Daar staat best wel dat ie niet verzekerd is tegen diefstal. Bij de postbank kan je voor een paar euro per maand je computer laten verzekeren tegen een heleboel narigheid. Als je ook nog een inboedelverzekering hebt is ie thuis iig goed verzekerd. Neem nog een kensington lock en maak hem aan alles vast wat je tegen komt en hij zal niet gestolen worden.
Gooi je er dan per ongeluk een glas cola over dan is je laptop toch nog verzekerd.

[ Voor 76% gewijzigd door Sjeik op 13-01-2004 21:49 ]

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sjeik schreef op 13 januari 2004 @ 21:48:
Daar staat best wel dat ie niet verzekerd is tegen diefstal. Bij de postbank kan je voor een paar euro per maand je computer laten verzekeren tegen een heleboel narigheid. Als je ook nog een inboedelverzekering hebt is ie thuis iig goed verzekerd. Neem nog een kensington lock en maak hem aan alles vast wat je tegen komt en hij zal niet gestolen worden.
Gooi je er dan per ongeluk een glas cola over dan is je laptop toch nog verzekerd.
Diefstal uit vervoermiddelen is niet verzekerd.
Met de HCC Computerverzekering is uw computerapparatuur verzekerd tegen materiële schade door diefstal na inbraak, brand, inductiespanning, blikseminslag, vandalisme en stroomuitval

aha alleen bij diefstal na inbraak.

Ik denk dat ik nog ff verder op zoek ga naar een ander verzekering.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me afvraag, diefstal binnen vervoersmiddelen.. bijv. als je film zit te kijken in de trein, en opeens is het wel errug leeg in de coupé, en komt er een groepje asocialen je laptop meenemen, werkt dat daar ook tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:15

w0w

Je moet zowiezo de regeltjes heel erg goed lezen. Wij hadden eerst ook zo'n verzekering op de laptop van ons pa. De verzekering zou ook betalen als de laptop uit ze auto zou worden gejat (mits hij niet zichtbaar was). Dat was dus ook na een jaar gebeurt. We kregen geen geld want hij was waarschijnlijk (want dat wisten we niet zeker) na 10 uur savonds gejat :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 21:58:
Wat ik me afvraag, diefstal binnen vervoersmiddelen.. bijv. als je film zit te kijken in de trein, en opeens is het wel errug leeg in de coupé, en komt er een groepje asocialen je laptop meenemen, werkt dat daar ook tegen?
Je bedoeld de treinterroristen?

Toch is het wel raar: Je bent alleen verzekerd bij inbraak en als er in je auto wordt ingebroken ben je niet verzekerd.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-10 23:28

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 21:58:
Dan zou ik m vast blijven houden zodat ze 'm kapottrekken en opgeven onder vandalisme ;)

Maar dat ligt er aan meestal, wil ik ook wel eens weten ja. Heb ook gedacht over een verzekering voor laptop, maar toch maar niet gedaan. Het risico dat hij gestolen wordt lijkt me niet al te groot, op school niet en in de trein voel ik me ook wel veilig.
Risico dat ik hem vergeet is veel grotet en daar kan je je toch niet tegen verzekeren.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LiquidSilver schreef op 13 januari 2004 @ 22:10:
[...]

Dan zou ik m vast blijven houden zodat ze 'm kapottrekken en opgeven onder vandalisme ;)

Maar dat ligt er aan meestal, wil ik ook wel eens weten ja. Heb ook gedacht over een verzekering voor laptop, maar toch maar niet gedaan. Het risico dat hij gestolen wordt lijkt me niet al te groot, op school niet en in de trein voel ik me ook wel veilig.
Risico dat ik hem vergeet is veel grotet en daar kan je je toch niet tegen verzekeren.
Maarja als je buiten je garantieperiode zit (1 jaar). Wil je liever als je laptop kappot gaat de rekening niet zelf betalen. Het schijnt nl. best wel duur te zijn. Naja 150 euro eigen risico valt dan nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

LiquidSilver schreef op 13 januari 2004 @ 22:10:
[...]

Het risico dat hij gestolen wordt lijkt mij wel al te groot. Als je maar 1 moment niet oplet ben je hem al kwijt. Of ze verzoeken je vriendelijk hem af te geven met het nodige geweld. Laptops is een voorwerp dat ontzettend veel gestolen wordt (ook bv uit bedrijven, auto's etc.)
Je moet zowiezo de regeltjes heel erg goed lezen. Wij hadden eerst ook zo'n verzekering op de laptop van ons pa. De verzekering zou ook betalen als de laptop uit ze auto zou worden gejat (mits hij niet zichtbaar was). Dat was dus ook na een jaar gebeurt. We kregen geen geld want hij was waarschijnlijk (want dat wisten we niet zeker) na 10 uur savonds gejat
Het is idd verstandig om altijd eerst de voorwaarden op te vragen en goed te lezen. Laptops zijn nou eenmaal moeilijk goed te verzekeren. Dit a) omdat ze een gewild opject zijn en dus veel gejat worden en b) omdat verzekeraars veel opgelicht worden met zogenaamd gestolen laptops. Vandaar dat sommigen het bijvoorbeeld alleen vergoeden als er zichtbare braakschade is.

Je kunt ook denken aan bijvoorbeeld een Laptopslot
, is eigenlijk ook een soort verzekering en houdt de graaiers ig tegen.

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:04

elinsen

Fear me......

Mijn laptop heb ik ook altijd verzekerd gehad. Nu nog. Echter is mijn vorige dus wel naast me vandaan uit de trein gestolen tussen Rotterdam - Schiedam toen ik onderweg was naar de TU in Delft.

Verzekering gooide het erop dat ik had moet opletten. Geen cent van vergoed gehad. Dus je hebt er weinig aan.

Het komt erop neer dat als je je laptop van de trap laat vallen wat je eigen domme schuld is krijg je hem WEL vergoed, en als ie gejat wordt waar je niets aan kan doen krijg je NIETS. Pas als er sprake is van braakschade aan je woning of auto krijg je hem vergoed.

E.P.M. Linsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:19
Maar als je beroofd wordt van je laptop, dan ben je daar toch wel voor verzekerd of niet? Ik zit er wel aan te denken om een verzekering te nemen, maar ik weet nog niet waar. Denk gewoon via de rabobank ofzo, even informeren wat dat kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dr_Frickin_Evil schreef op 14 januari 2004 @ 11:29:
Maar als je beroofd wordt van je laptop, dan ben je daar toch wel voor verzekerd of niet? Ik zit er wel aan te denken om een verzekering te nemen, maar ik weet nog niet waar. Denk gewoon via de rabobank ofzo, even informeren wat dat kost.
ik heb al op de site van de rabobank gekeken, maar ik heb daar niets zien staan over een speciale laptop verzekering. Wel inboedelverzekering. Ik zal ze vandaag nog ff een mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dr_Frickin_Evil schreef op 14 januari 2004 @ 11:29:
Als hij kappot gaat, heb je de laptop nog. Als hij in twee stukken ligt bijvoorbeeld.
Het probleem bij diefstal is dat je laptop er dan niet meer is. Je kunt hem misschien ook wel hebben verkocht en dan een nieuwe van de verzekering vragen. Dat is het grote probleem bij diefstal. De onzekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:19
tja, maar als je gewoon aangifte doet van beroving, dan krijg je het volgens mij gewoon vergoedt...
Pagina: 1