PC doet vaag na installeren sLK947U

Pagina: 1
Acties:

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik heb hier nu dus een vaag probleempje. Ik heb sinds vandaag mijn Thermalright SLK947U, geweldig ding enzo, stressed op 2500MHz werd de proc 55 graden bij VCore 1.85
Alleen... Toen ik vanmiddag gewoon wat zat te MSN'en op 2200MHz VCore 1.725 (gewoon voor de zekerheid, doet't ook wel op 1.65 ) toen reageerde ineens vanuit het niets mijn pc niet meer, een complete freeze. Ik dus resetten, en FF de BIOS in om'm wat hoger te zetten (ging ervanuit dat't een incident was) In de BIOS aangekomen reageerde mijn pc alweer niet! Weer gereset, BIOS in, ding op 1.65V VCore gezet ipv 1.725 en nu doet'ie het al de hele dag goed. Ik heb eerder al 12 uur gePrimed op 2355 met 1.725V maar sinds vanmiddag krijg ik opeens dit. 'T valt me alleen maar op dat ik echt gigantische schommelingen in m'n VCore heb, zit nu volgens MBM tussen de 1.59V en 1.79V, maar dit is altijd zo geweest en heeft nooit problemen opgeleverd, iemand suggesties? Asus A7N8X-X Athlon XP2500 en TwinMOS pc3200 2x512mb.
Ik weet dus zeker dat dit geen warmteprobleem is, aangezien'ie dus 55 graden was toen't ding crashte.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:31

w0w

Misschiendat je cpu de hoge Voltages niet meer trekt? Die van mij liep eerst ook op 1.9V, nu trekt ie 1.675 niet eens stabiel meer :|

• Wormaap
  • Nu online
Lijkt me ergens vrij sterk, aangezien'ie voordat ik die koeler veranderde nog vrolijk 1.725 deed en nu ineens niet meer. Ik heb wel het kabeltje voor de HD-LED verkeerd aangesloten, dit lijkt me toch niet echt een reden voor gecrash, of vergis ik mij dan? :S

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:55

Shunt

Boe

dit heb ik dus ook gehad met mijn oude tbred A eerst deed hij 2300 op 2.1v
toen deed hij 2.3 op 1.8v toen niets meer op 1.8 en toen deed hij 2.2 op 1.7v
een week zo laten lopen en toen weer eens geprobeerd en het werkte weer.
moet wel zeggen dat dit ook een voedings probleem kan zijn. ik had een toen nogal brakke 550 W q-tec die na mijn upgrade naar een P4 vervangen is voor een nieuwe reversie 550 w q-tec die nu als een zonnetje werkt :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Wormaap
  • Nu online
Ik heb nog wat rondgefrutseld, en ik heb het idee dat't probleem redelijk te isoleren is bij CPUBurn :| Nu ik er nog eens over denk waren de crashes alleen tijdens het gebruiken van BurnK7. Het enige dat dit niet verklaard is die lockup in de BIOS, al was dit wél weer meteen na een BK7-crash. Ik heb al gezellig 80 keer de CPU-burnin van SiSoft gedaan, en daar he'k geen problemen mee (2310MHz@1.725V, temp kwam btw niet boven de 50 graden :+)

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Shunt schreef op 13 januari 2004 @ 23:03:
dit heb ik dus ook gehad met mijn oude tbred A eerst deed hij 2300 op 2.1v
toen deed hij 2.3 op 1.8v toen niets meer op 1.8 en toen deed hij 2.2 op 1.7v
een week zo laten lopen en toen weer eens geprobeerd en het werkte weer.
moet wel zeggen dat dit ook een voedings probleem kan zijn. ik had een toen nogal brakke 550 W q-tec die na mijn upgrade naar een P4 vervangen is voor een nieuwe reversie 550 w q-tec die nu als een zonnetje werkt :P
Reversie :P >:)

Maaruh ik heb onlangs een Qtec 550 gekocht. Andere fan al ingezet, maar ik ben tevreden. Voltages lijken okey te zijn. Waar kun je zien welke Revisie het is? Het is volgens mij ook geen Active PFC uitvoering maar een gewone (Wel GOLD)

@ TS

Heb je al andere geheugen settings getest? Hier kan het ook aan liggen. Heb er ook wel eens last van gehad. Ook een gare Windows is mogelijk door het geOC

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Herkenbaar, bij mij is het gekomen nadat ik van moederbord + koeler wisselde.
Ik ging van een Gigabyte GA-7VAXP(kt400) met Thermaltake Volcano 7, naar een Asus A7N8X deluxe(nForce2) en Thermaltake Silent Boost.
De behaalde snelheden + temperaturen:
2200Mhz @ 1.78v @ Gigabyte: 55 graden (socket)
2200Mhz @ 1.78v @ Asus: 45 graden (diode), 43 graden (socket)

2350Mhz @ 1.88v @ Gigabyte: 65 graden :X
2350Mhz @ 1.88v @ Asus: 55 graden(diode), 52 graden(socket)

Het vreemde is, dat ie op de Gigabyte @ 1.88v nog een tijdje stabiel draaide(ondanks de hoge temperaturen), en op de Asus @ 1.88v meteen freezed zodra ie ook maar iets van load(en dus hitteproduktie) ziet :?

Ik heb hier nog een Asus A7N8X, en daarmee kan ik alleen stabiel oc'en als de core onder de 34 graden blijft. 1 graad meer, en hij gaat fouten geven. Nu koel ik met buitenlucht en een SLK800(dus dat gaat nog), maar ik vraag me af hoe dat 's zomers moet. Hebben die Asus bordjes soms iets tegen hoge temperaturen :?

🖥️ | 🚗

Verwijderd

ja leuk hebben we het hier over al die vaage weet iemand nauw een oplossing ervoor. Ik had deze vaage problemen ook op me cheapo mobo wat je in me signature kan zien. Eerst deed me cpu op 2300mh en nu doet hij al moeilijk met 2250mhz op 1.82 en de temps zijn ook wat hooger ( iets van 52c op een cheapo cooler)

Ik kan me memory trouwens niet meer op 166mhz cas.2.5 in combinatie met me oude setup van 166x12@1.6v )wat vroeger ook werkte maar zet ik me vcore op 1.8 dan kan ik wel :S

solve the bloody mystery loyal tweakers !

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 02:21:
ja leuk hebben we het hier over al die vaage weet iemand nauw een oplossing ervoor. Ik had deze vaage problemen ook op me cheapo mobo wat je in me signature kan zien. Eerst deed me cpu op 2300mh en nu doet hij al moeilijk met 2250mhz op 1.82 en de temps zijn ook wat hooger ( iets van 52c op een cheapo cooler)
Stofophoping, koelpasta dat opdroogt, etc. Genoeg redenen voor een temperatuursverhoging. Dat de processor minder hard wil kan ook te maken hebben met de eerder genoemde 'slijtage'.
Ik kan me memory trouwens niet meer op 166mhz cas.2.5 in combinatie met me oude setup van 166x12@1.6v )wat vroeger ook werkte maar zet ik me vcore op 1.8 dan kan ik wel :S

solve the bloody mystery loyal tweakers !
Huh :?
Misschien kun je het eens wat duidelijker uitleggen? Weet je zeker dat de cpu niet de bottleneck is? (slijtage)

🖥️ | 🚗

• Wormaap
  • Nu online
'T wordt echt steeds vager hier bij mij. Als ik nu PiFast draai, krijg ik een score van 82 seconden, op 2300MHz! 'T lijkt me toch vrij sterk dat eventjes kijken of ik op 2600MHz Windows nog te zien krijg m'n proc zo snel sloopt (helaas geen WinXP gezien :()
'K draai nu 11.5*200 (geheugen een beetje ontzien :P) op 1.725V Vcore en hij komt gewoon niet boven de 50 graden uit. Gisteren had ik nog een normale score van 64 seconden ofzo, op 2366 ofzoiets haalde ik 63.63, dus 64s lijkt me voor mijn setup normaal op 2300. Nu haal ik echter dus 82s! Hoe de *** kan dit nou weer gebeuren?

Pagina: 1