Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hout en moederboard plaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MaxxRide
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-11 20:57
Wel gezocht, niets gevonden misschien kan iemand me helpen.

Ben nu bezig met een modje en wil daarvoor mijn oude P3 450 opofferen. Het idee is dat deze in een houten koffertje komt. Maar mijn vraag is nu, als ik mijn mb in een normale kast doe dan zitten er een soort ophoogpootjes bij (koperen dingen zodat MB geen kortsluiting maak top de kast). Is dit voor hout ook nodig (aangezien hout niet geleid) of kan ik het MB gewoon in het hout schroeven of, beter nog, er gewoon opleggen.

Wie kan mij helpen?

If you are not wiping out you are nog pushing enough...

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:26

Ibex

^^ met stom.

ik veronderstel van wel (dus dat de afstandhoudertjes niet nodig zijn), maar afstandhoudertjes lijken me toch wel handig om te verhinderen dat het mobo scheef of geplooid zou gaan zitten.

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Ik raad je toch aan om een vorm van afstandsbusjes te gebruiken (hoeft niet per se die van een kast te zijn, een fijndradige houtschroef door het gaatje van de mobo met achter het mobo een hol afstandsbusje (van plastic welke je zo bij een elektroboer kan halen (M4 afstandsbusjes ofzo), eventueel gelijmd op het hout). Dit om te vorkomen dat er eventueel iets achter het moederbord komt en daar blijft zitten en zo buig je het mobo ook niet door als je deze direct op het hout zou schroeven).

System specs

Verwijderd

Ik heb ook een mb op hout gedaan met van die tussenstukjes.
1. meet de diameter van het tussenstukken bij het schroefdraad
2. Nu je de maat weet neem je een iets (ikzelf had 2mm ofzo) kleinere boor en boor je een gaatje van 2 mm diep
3 vervolgens draai je ze erin en vast zit het

(moet je natuurlijk wel je mb gebruiken waar ze gaatjes zitten)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 21:21 ]

• MaxxRide
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-11 20:57
Dus je hebt gewoon de "stukjes" van je kast gebruikt. Toppie, bedankt voor de reacties!

If you are not wiping out you are nog pushing enough...

• Math2k
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01-2021
Heb ooit ook es zoiets gemaakt, gewoon een oude kast pakken. Backplate eruit halen, die op het hout schroeven en je mobo met afstandshoudertjes weer op de backplate. Als het allemaal compact moet worden is dit niet echt handig.

Verwijderd

idd backplate is meestal groter dan de mobo..

veel succes verder

Verwijderd

Voordelen van de backplate methode:
- je kan je moederbord goed aarden
- je mobo zit goed vast
- minder EMI (storing)

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 02:57 ]

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

wat heeft iedereen met aarden? ik aard niks en nog nooit probs gehad..

heb zelfs in me flightcase het moederboard tegen een lexan plaat geschroefd zo erg dat het nu krom staat een beetje :X :D maargoed dat maakt dus contact en zelfs dat geeft geen probs.. nooit instabiliteit problemen gehad. dus ik snap niet waarom alles geaard moet worden in de case..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• NitroTec
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10 11:28
Omdat het hout is denk ik niet dat het perse nodig is om 'afstandhoudertjes' te gebruiken.....het gebruiken van een oude backplate is natuurlijk helemaal handig, niet zo zeer voor de kortsluiting, maar het plaatsen van de poorten (en het maken van het hole hiervoor in je mod) wordt wel stukken makkelijker als de afstand tussen de rand van de kast en het mobo wat groter is, zeker omdat het zich hier om hout handeld......

Dont work hard, just party!

Verwijderd

die spacers voor een mobo zijn om te zorgen dat je mobo wel vast, maar niet tegen de achterplaat komt. als je hout gebruikt is het dus niet echt nodig om spacers te gebruiken omdat het niet uitmaakt als het mobo het hout raakt.
maar je zegt dat het in een houten koffertje komt, als je dat koffertje wil vervoeren is t handig als je mobo niet zomaar los ligt, en met spacers zit het goed vast...
dus: spacers niet om geleiding tegen te gaan, maar wel om het mobo stevig vast te maken

succes ermee en vergeet geen pics te posten als t klaar is ;)
Pagina: 1