Laatst werd mijn gevraagd om een vigor2300 klaar te maken voor het gebruik met chello. Het lukt me maar niet om in te loggen op de router zodat ik deze kan configureren.
Dit heb ik geprobeerd:
* ipconfig om te kijken wat het ip was van de router
* pingen naar de router --> wil zonder problemen
* pc vast ip gegeven en vervolgens nog eens geprobeerd in te loggen
* firmware geprobeerd te updaten maar krijg steeds time-out melding
* hier gezocht op evt. aanwezige topics met daarin de oplossing: http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart
Het probleem is dat wanneer ik het ip van de router intyp in mijn browser (192.168.1.1) het op de eerste plaats al ontzettend lang duurt voordat er een login scherm komt.
Daarnaast krijg ik niks te zien wanneer ik eenmaal ingelogd ben, de browser "geeft aan" dat ie van allerlij dingen aan het laden is maar vervolgens zie ik niet meer dan een paars blok bovenaan waarin staat: "Router Setup menu"
Nou is mijn vraag;
* Heeft iemand dit probleem al eerder meegemaakt? zoja hoe is dit dan opgelost
* Heeft er iemand nog sugesties van wat ik kan proberen
Dit heb ik geprobeerd:
* ipconfig om te kijken wat het ip was van de router
* pingen naar de router --> wil zonder problemen
* pc vast ip gegeven en vervolgens nog eens geprobeerd in te loggen
* firmware geprobeerd te updaten maar krijg steeds time-out melding
* hier gezocht op evt. aanwezige topics met daarin de oplossing: http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart
Het probleem is dat wanneer ik het ip van de router intyp in mijn browser (192.168.1.1) het op de eerste plaats al ontzettend lang duurt voordat er een login scherm komt.
Daarnaast krijg ik niks te zien wanneer ik eenmaal ingelogd ben, de browser "geeft aan" dat ie van allerlij dingen aan het laden is maar vervolgens zie ik niet meer dan een paars blok bovenaan waarin staat: "Router Setup menu"
Nou is mijn vraag;
* Heeft iemand dit probleem al eerder meegemaakt? zoja hoe is dit dan opgelost
* Heeft er iemand nog sugesties van wat ik kan proberen