Toon posts:

Draytek Vigor2300 problemen met configgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst werd mijn gevraagd om een vigor2300 klaar te maken voor het gebruik met chello. Het lukt me maar niet om in te loggen op de router zodat ik deze kan configureren.

Dit heb ik geprobeerd:
* ipconfig om te kijken wat het ip was van de router
* pingen naar de router --> wil zonder problemen
* pc vast ip gegeven en vervolgens nog eens geprobeerd in te loggen
* firmware geprobeerd te updaten maar krijg steeds time-out melding
* hier gezocht op evt. aanwezige topics met daarin de oplossing: http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart

Het probleem is dat wanneer ik het ip van de router intyp in mijn browser (192.168.1.1) het op de eerste plaats al ontzettend lang duurt voordat er een login scherm komt.
Daarnaast krijg ik niks te zien wanneer ik eenmaal ingelogd ben, de browser "geeft aan" dat ie van allerlij dingen aan het laden is maar vervolgens zie ik niet meer dan een paars blok bovenaan waarin staat: "Router Setup menu"

Nou is mijn vraag;

* Heeft iemand dit probleem al eerder meegemaakt? zoja hoe is dit dan opgelost
* Heeft er iemand nog sugesties van wat ik kan proberen :?

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dat niemand er iets meer over kan vertellen.
nouja dan zelf nog maar het een of ander proberen, en anders koop ik wel een nieuwe

Verwijderd

Resetten helpt ook niet? het lijkt alsof hij vastgelopen.. vaak helpt opnieuw aanzetten.. maar ja dat heb jij allang geprobeerd..

Staat er in de manual niks over hard resetten? ofzoiets dergelijks?

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

gebruik je wel IE om hem te benaderen?

ik heb nl. bij mijn 2900 dat hij bepaalde delen niet goed wergeeft in opera

(ff ter info: de 2300 is trouwens uit het assortiment, en vervangen door de 2900)

Als je iets niet weet, reageer dan niet. | Van klussen krijg je grijze haren.

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heb je de manual al gelezen?

Zie deze deze link en deze link. Daar vind je hoe je de router moet resetten en moet configureren voor Chello.

edit:
De 2300 werkt overigens ook prima met Mozilla (Firebird). :P

[ Voor 13% gewijzigd door Joni op 16-01-2004 19:36 ]

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ik heb exact hetzelfde met een 2200x en ik weet er ook geen raad mee...

Tjielp... een vogel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 21:09:
Laatst werd mijn gevraagd om een vigor2300 klaar te maken voor het gebruik met chello. Het lukt me maar niet om in te loggen op de router zodat ik deze kan configureren.

Dit heb ik geprobeerd:
* ipconfig om te kijken wat het ip was van de router
* pingen naar de router --> wil zonder problemen
* pc vast ip gegeven en vervolgens nog eens geprobeerd in te loggen
* firmware geprobeerd te updaten maar krijg steeds time-out melding
* hier gezocht op evt. aanwezige topics met daarin de oplossing: http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart

Het probleem is dat wanneer ik het ip van de router intyp in mijn browser (192.168.1.1) het op de eerste plaats al ontzettend lang duurt voordat er een login scherm komt.
Daarnaast krijg ik niks te zien wanneer ik eenmaal ingelogd ben, de browser "geeft aan" dat ie van allerlij dingen aan het laden is maar vervolgens zie ik niet meer dan een paars blok bovenaan waarin staat: "Router Setup menu"

Nou is mijn vraag;

* Heeft iemand dit probleem al eerder meegemaakt? zoja hoe is dit dan opgelost
* Heeft er iemand nog sugesties van wat ik kan proberen :?
1. Ik ken het probleem wel, het is namelijk zo dat Chello werkt met MAC adressen en elke netwerkcompnent(hub/switch/router of nic) heeft een MAC adres(fysiek). Indien de router 2300 >> MOET << het MAC adres eerst ingesteld worden(ofwel SPOOFING). broninformatie : www.chelloo.com

2. Ontkoppel de kabel modem en zet deze uit voor 6 uur.
Let op print wel eerst de onderstaande link/instructie uit.
http://www.draytek.nl/router/extra/chello_dynamisch.html

3. Indien > Draytek router firmware versie 2.3.6 bij Static or Dynamic = WAN Physical type op 10M half duplex instellen.

4. Als de internetverbinding nog niet opkomt kijk op :
http://www.draytek.nl/router/extra/communicatieprobleem.html

Indien Chello Thomson modem ..... word het een andere verhaal... :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 01:50 ]

Verwijderd

Hij komt zijn router niet eens in, laat staan dat hij een mac adress kan invullen.

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ Aller eerst wil ik jullie allemaal bedanken voor de reacties. _/-\o_
Bij deze kan ik melden dat het probleem inmiddels is opgelost, het bleek dat je de reset knop van de router (die zicht achterop bevindt) echt mega lang in moest houden |:( . Nu krijg ik wel netjes een menu enzo te zien.

Het enig dat nog rest is het aan de praat zien te krijgen van internet (chello) maar dat moet lukken, gezien de handige links in jullie topics

edit:

over dat resetten stond niks in de handleiding.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 19:36 ]

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 19:32:
edit:
over dat resetten stond niks in de handleiding.
Daar staat het wel, want ik heb in de handleiding gelezen hoe ik de 2300 moet resetten. Het staat in de "Lees dit eerst! Snel-start guide", het is alleen wel een beetje verborgen.

Kijk maar eens in die guide bij Veelgestelde vragen -> Basis installatie en configuratieproblemen -> vraag 7 "De router is onbereikbaar". Maar goed, mooi dat het opgelost is. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Joni op 21-01-2004 13:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Blazer schreef op 21 januari 2004 @ 13:39:
[...]

Daar staat het wel, want ik heb in de handleiding gelezen hoe ik de 2300 moet resetten. Het staat in de "Lees dit eerst! Snel-start guide", het is alleen wel een beetje verborgen.

Kijk maar eens in die guide bij Veelgestelde vragen -> Basis installatie en configuratieproblemen -> vraag 7 "De router is onbereikbaar". Maar goed, mooi dat het opgelost is. :P
Nu je het zegt het staat er idd. Zeker over heen gelezen. Alles is in iedergeval opgelost, en internet werkt inmdels ook door jullie links. werderom is mijn dank groot :)
Pagina: 1