Sinds begin januari komen voor alle deelnemers de kaarten binnen die eens flink onder handen genomen gaan worden. Doel van deze Challenge op Xtreme is om zoveel mogelijk 3d Marks bij elkaar te verzamelen.
50 Personen hebben precies dezelfde kaart thuis gestuurd gekregen, om een zo eerlijk mogelijk competitie te houden. Aan deze Challenge doen ook Nostra en Serenity en ikzelf om ons landje te vertegenwoordigen.
Om eens flink wat punten bij elkaar te rapen heb ik ook maar m'n prom op die kaart geplakt, en er maar eens wat leuke fotootjes van gemaakt
. Topic is dus een beetje een showoff-topic, maar heeft wel een lekker DOC gehalte
Eerst maar even een lijstje met hardware :

Met dank voor de tip van Serenity voor de lijmklem

Vanuit een andere hoek:

Natuurlijk wordt die kaart dan lekker koud. Om de sealstring die ik om de verdamper heb gedaan zit ook een mooie laag ijs (niet echt goed zichtbaar op de pic). Uitkijken geblazen dus als die op kamertemperatuur begint te komen en begint te ontdooien. Op de kop zelf vormt ook wat condensatie, die ik af en toe even met een doekje weg moet poetsen.

Niet vreemd dus dat 't wat gaan condenseren met -79 graden
(helaas is de pic een beetje onduidelijk). Echte temp zal wel wat hoger liggen, aangezien die prommy sensor wat afwijkt denk ik. Ik heb alleen geen flauw id hoeveel.
Mods
Op de vidkaart zelf zitten een Vddq mod en een Vgpu mod. Dankzij deze modjes kan ik m'n clocks lekker omhoog gooien. Met grote dank aan Holst
, die ze allemaal maar even heeft uitgevonden.
ATM kan m'n gpu maximaal tot 2.5V en m'n Vddq staat omhoog tot de 3.4V. Hopelijk komen er in de toekomst nog wat modjes bij die ervoor zorgen dat de Vgpu verder omhoog kan en een Vddr mod zou ook wel erg lekker zijn
Resultaten
Natuurlijk kan een mooie score niet uitblijven met deze lekkere setup. Ik kan m'n gpu tot ongeveer 350 mhz draaien en het mem tot 258 mzh zonder artefacts. Daarna gaat 't me punten kosten
M'n huidige resulaat zonder Nature bug is : http://service.futuremark.com/compare?2k1=7444345 , waarmee ik als eerste door de grens van 9k5 ga.
Deze kaart gaat scoort standaard zo rond de 7k ongeveer
Natuurlijk wil ik de 10k ook nog gaan halen, ik hoop maar dat 't gaat lukken
, met wat nieuwe voltmodjes moet dat geen probleem zijn denk ik.
Vandaag heb ik m'n gpu maar eens lekker ge-oc-ed, was eerst met m'n mem bezig
omdat ik niet in de gaten had dat die bovenaan stond en m'n gpu clocks onderaan
, je zou toch verwachten dat die juist omgedraaid zouden zijn, hoogste boven en laatste beneden dus
, NIET DUS
50 Personen hebben precies dezelfde kaart thuis gestuurd gekregen, om een zo eerlijk mogelijk competitie te houden. Aan deze Challenge doen ook Nostra en Serenity en ikzelf om ons landje te vertegenwoordigen.
Om eens flink wat punten bij elkaar te rapen heb ik ook maar m'n prom op die kaart geplakt, en er maar eens wat leuke fotootjes van gemaakt
Eerst maar even een lijstje met hardware :
- AMD 3000+ ClawHammer @ 242 x 10
- ASUS K8V Deluxe met Vcore, Vddr en Vdlt modjes erop
- Enermax voeding die 3.66, 5.1 en 12.05 levert voor het benchen
- En natuurlijk een Xabre 200

Met dank voor de tip van Serenity voor de lijmklem

Vanuit een andere hoek:

Natuurlijk wordt die kaart dan lekker koud. Om de sealstring die ik om de verdamper heb gedaan zit ook een mooie laag ijs (niet echt goed zichtbaar op de pic). Uitkijken geblazen dus als die op kamertemperatuur begint te komen en begint te ontdooien. Op de kop zelf vormt ook wat condensatie, die ik af en toe even met een doekje weg moet poetsen.

Niet vreemd dus dat 't wat gaan condenseren met -79 graden
Mods
Op de vidkaart zelf zitten een Vddq mod en een Vgpu mod. Dankzij deze modjes kan ik m'n clocks lekker omhoog gooien. Met grote dank aan Holst
ATM kan m'n gpu maximaal tot 2.5V en m'n Vddq staat omhoog tot de 3.4V. Hopelijk komen er in de toekomst nog wat modjes bij die ervoor zorgen dat de Vgpu verder omhoog kan en een Vddr mod zou ook wel erg lekker zijn
Resultaten
Natuurlijk kan een mooie score niet uitblijven met deze lekkere setup. Ik kan m'n gpu tot ongeveer 350 mhz draaien en het mem tot 258 mzh zonder artefacts. Daarna gaat 't me punten kosten
M'n huidige resulaat zonder Nature bug is : http://service.futuremark.com/compare?2k1=7444345 , waarmee ik als eerste door de grens van 9k5 ga.
Deze kaart gaat scoort standaard zo rond de 7k ongeveer
Natuurlijk wil ik de 10k ook nog gaan halen, ik hoop maar dat 't gaat lukken
Vandaag heb ik m'n gpu maar eens lekker ge-oc-ed, was eerst met m'n mem bezig
[ Voor 11% gewijzigd door YoupY op 13-01-2004 23:10 ]