Er doet zich op dit moment een heel vreemd probleem voor met een internet site van een kennis van me. Er is 4 weken geleden een nieuw ip adres achter de domeinnaam gekomen. Dit is allemaal goed verlopen. Maar nu ineens krijgen er een aantal mensen het oude ip adres te zien. Het meest vreemde van het verhaal is dat het vaak over de zelfde provider gaat die het bij een hele boel mensen wel doet en dan bij een enkeling niet. En het maakt ook niet uit of je een schone instalatie hebt of niet. Ik kan er dus absoluut niet bij. Bijvoorbeeld alle dns servers van xs4all doen het bij mij perfect en bij een ander gaat het dus fout. Hopelijk heeft iemand een oplossing en op het oude ip adres een server zetten die hem door linkt dat gaat niet meer. Dat abbonoment is al in zijn geheel opgezegd.
Op het eerste oog een probleem van slecht (teveel) cachende DNS-en bij een provider. Dat is heel eenvoudig te achterhalen, maar dan moet je toch met een paar gegevens komen:marrekau117 schreef op 13 januari 2004 @ 20:48:
Er doet zich op dit moment een heel vreemd probleem voor met een internet site van een kennis van me. Er is 4 weken geleden een nieuw ip adres achter de domeinnaam gekomen. Dit is allemaal goed verlopen. Maar nu ineens krijgen er een aantal mensen het oude ip adres te zien. Het meest vreemde van het verhaal is dat het vaak over de zelfde provider gaat die het bij een hele boel mensen wel doet en dan bij een enkeling niet. En het maakt ook niet uit of je een schone instalatie hebt of niet. Ik kan er dus absoluut niet bij. Bijvoorbeeld alle dns servers van xs4all doen het bij mij perfect en bij een ander gaat het dus fout. Hopelijk heeft iemand een oplossing en op het oude ip adres een server zetten die hem door linkt dat gaat niet meer. Dat abbonoment is al in zijn geheel opgezegd.
- Welke site/domeinnaam
- Welke ISP's geven problemen
- Hoe lang c.q. sinds wanneer speelt het probleem?
Dit alles is met een paar commando's (dig, host, nslookup, whois etc) op te lossen, maar zonder nuttige informatie wat lastig. Bovendien zie ik niet wat het met PNS te maken heeft, meer Internet en Telefonie..
website is http://www.nowthatsit.nl
Nou het lijkt me niet echt het niveau voor I&T want het ligt toch wel wat ingewikkerder dan de vragen die daar gesteld worden en verwacht ik daar geen serieuze reply's
isp's xs4all waar alle dns servers het bij mij goed doen als ik ze handmatig instel,
euronet
planet
wanadoo
een of andere amerikaanse provider
Nou het lijkt me niet echt het niveau voor I&T want het ligt toch wel wat ingewikkerder dan de vragen die daar gesteld worden en verwacht ik daar geen serieuze reply's
isp's xs4all waar alle dns servers het bij mij goed doen als ik ze handmatig instel,
euronet
planet
wanadoo
een of andere amerikaanse provider
[ Voor 32% gewijzigd door marrekau117 op 13-01-2004 21:42 ]
Verwijderd
Wat heeft Xs4All in dit verhaal er mee te maken? Als ik op sidn.nl de nameservers bekijk, dan kom staat er als nameserver www.vuurwerk.nl naar voren.
Werken van de server 'correct' als je op je eigen PC (op Xs4All) werkt. Kan het in dat geval zijn dat het domein in de hosts file staat. (Ok, Ok, is voor de hand, maar maak die opmerking.)
Is de naam nog vrij?
Deze functie geeft de meest recente status van een .nl-domeinnaam.
Het uitvoerresultaat kan zijn:
vrij: de .nl-domeinnaam is nog vrij, u kunt deze registreren
uitgesloten: de .nl-domeinnaam is uitgesloten van registratie
voorbehouden: de .nl-domeinnaam is voorbehouden van registratie
in aanvraag: de .nl-domeinnaamaanvraag is in behandeling door SIDN
actief: de .nl-domeinnaam is reeds geregistreerd. Indien u wilt weten door wie, dan kunt u het knopje 'uitgebreid' aanvinken. U krijgt dan de zgn. 'whois-informatie' over de organisatie die deze .nl-domeinnaam heeft geregistreerd.
Info opgevraagd bij sidn.nl
Uitgebreid Domein:
Resultaat voor nowthatsit.nl
Domeinnaam nowthatsit.nl (eerste domein)
Status actief
.......
Nameserver ns.vuurwerk.nl 62.250.2.2
Nameserver ns2.vuurwerk.net 212.204.221.71
Nameserver ns3.vuurwerk.net 213.136.0.173
Werken van de server 'correct' als je op je eigen PC (op Xs4All) werkt. Kan het in dat geval zijn dat het domein in de hosts file staat. (Ok, Ok, is voor de hand, maar maak die opmerking.)
Is de naam nog vrij?
Deze functie geeft de meest recente status van een .nl-domeinnaam.
Het uitvoerresultaat kan zijn:
vrij: de .nl-domeinnaam is nog vrij, u kunt deze registreren
uitgesloten: de .nl-domeinnaam is uitgesloten van registratie
voorbehouden: de .nl-domeinnaam is voorbehouden van registratie
in aanvraag: de .nl-domeinnaamaanvraag is in behandeling door SIDN
actief: de .nl-domeinnaam is reeds geregistreerd. Indien u wilt weten door wie, dan kunt u het knopje 'uitgebreid' aanvinken. U krijgt dan de zgn. 'whois-informatie' over de organisatie die deze .nl-domeinnaam heeft geregistreerd.
Info opgevraagd bij sidn.nl
Uitgebreid Domein:
Resultaat voor nowthatsit.nl
Domeinnaam nowthatsit.nl (eerste domein)
Status actief
.......
Nameserver ns.vuurwerk.nl 62.250.2.2
Nameserver ns2.vuurwerk.net 212.204.221.71
Nameserver ns3.vuurwerk.net 213.136.0.173
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 21:38 . Reden: Informatie toegevoegd ]
De domeinnaam is zeker niet vrij. Wordt al jaren hiervoor gebruikt. De hostfile is redelijk uitgesloten omdat iemand het ook via een verse instalatie via een amerikaanse provider het heeft geprobeerd
zou ik toch maar us met je DNS provider gaan praten. Schijnbaar maken ze bij Vuurwerk fijn fouten dan want na 72 uur is het over de hele wereld gerepliceerd.. (nieuwe ip addressen)
Ik ga er morgen maar eens een telefoontje aan wagen maar het vreemde is dat het zelfs binnen een provider fout gaat en dan doet het het wel bij de een en bij de ander weer nietmutsje schreef op 13 januari 2004 @ 22:04:
zou ik toch maar us met je DNS provider gaan praten. Schijnbaar maken ze bij Vuurwerk fijn fouten dan want na 72 uur is het over de hele wereld gerepliceerd.. (nieuwe ip addressen)
Verwijderd
Ik constateer alleen dat op het www als DNS server naar vuurwerk.nl wordt verwezen. Ik lees verder dat het record laatst gewijzigd is op 2 juli 2002, dus in ieder geval niet recent gewijzigd is.De domeinnaam is zeker niet vrij. Wordt al jaren hiervoor gebruikt. De hostfile is redelijk uitgesloten omdat iemand het ook via een verse instalatie via een amerikaanse provider het heeft geprobeerd
Hou je er rekening mee dat je de gegevens (DNS server) moet wijzigen bij het bedrijf waar je je domein geregistreerd hebt?Datum eerste registratie 10-08-2000
Record laatst gewijzigd 02-07-2002
Record onderhouden door NL Domain Registry
Laat het resultaat even weten.
[quote]Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 22:30:
[quote]De domeinnaam is zeker niet vrij. Wordt al jaren hiervoor gebruikt. De hostfile is redelijk uitgesloten omdat iemand het ook via een verse instalatie via een amerikaanse provider het heeft geprobeerd
[quote]De domeinnaam is zeker niet vrij. Wordt al jaren hiervoor gebruikt. De hostfile is redelijk uitgesloten omdat iemand het ook via een verse instalatie via een amerikaanse provider het heeft geprobeerd
de A-record is gewijzigd bij vuurwerk de 2e of de 3e week van december. Maar we gaan morgen maar weer eens even een telefoontje plegen.Ik constateer alleen dat op het www als DNS server naar vuurwerk.nl wordt verwezen. Ik lees verder dat het record laatst gewijzigd is op 2 juli 2002, dus in ieder geval niet recent gewijzigd is.
[...]
Hou je er rekening mee dat je de gegevens (DNS server) moet wijzigen bij het bedrijf waar je je domein geregistreerd hebt?
Laat het resultaat even weten.
[ Voor 3% gewijzigd door marrekau117 op 13-01-2004 22:36 ]
Pagina: 1