Toon posts:

Soundblaster live

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort een nieuwe computer kopen
Ik had een stukje gelezen over de soundblaster live value en daarin stond dat die kaart vier analoge uitgangen had

Houdt dit nou in dat je op vier verschillende plaatsen in een kamer boxen kan zetten en als je bijvoorbeeld een spelletje aan het spelen bent en er wordt op je geschoten je precies weet welke kant je op moet draaien

Dan heb ik nog een vraagje:
Bij de OEM versie ervan zit minder software
Is die kaart ook nog iets slechter als de value of niet? en zo ja wat?

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Nee want dan schiet je op je boxen
OEM versie is mestal hetzelfde er zit minder software bij en meestal niet langer als 3 maand garantie.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-08 09:53
Op de kaart zit een stereo uitgang voor front speakers en een stereo uitgang voor achterspeakers. De vier speakers zijn inderdaad apparte kanalen en je hoort dus, bij spelen die het ondersteunen (zoals halflife), waar het vandaan komt.

Verwijderd

Topicstarter
Is tie nou wel of niet surround. Ik ga er dan namelijk een 4boxen setje bijkopen

Verwijderd

Topicstarter
bedankt redroon

Verwijderd

Als iets aan wilt toevoegen kan je hier kijken.
Yamaha heeft iets leuks bedacht. Misschien is dat ook iets voor jou.

Verwijderd

Het is heel simpel tonvv:

De Live! heeft 2 uitgangskanalen:
eentje voor 2 voorspeakers en eentje voor
2 achterspeakers. Van die speakersetjes met 4 boxen van Creative of Labtec zijn daar speciaal voor gemaakt. Dat werkt dus prima samen.

Een Live! is dus geen Dolby Surround of Dolby Digital decoder/apparaat; 4 kanaalsgeluid werkt alleen als het ondersteund wordt door
een programma (lees: spel).

De Live! Value is absoluut de kaart die jij moet kopen bij een nieuwe pc, perfect ding, goede geluidskwaliteit, prima drivers en niet te duur.

Nog vragen?

Verwijderd

Of een XLerate Pro van Terratec. Of de Diamond MX300. Of de Xitel Storm.
Allemaal kaartjes die OEM rond de 150 piek te krijgen zijn.

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Duidelijk een Xlerate Pro. Dat roeleert echt wel. Als je 1x A3D hebt gehoord, is EAX niks. Trouwens A3D kaarten ondersteunen nu ook EAX.

Bas

Tjielp... een vogel.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:52
moeten ze wel werken want ik heb ook een xlarate pro gehad maar die wou het op geen enekele manier doen
helaas voor dat kaartje want heb hem geruild voor een sblive >:)

.

Verwijderd

tjonge wat een gezeik zeg!
hij vraagt wat over SBlive! en niet over vortex met a3d shit.

Ik heb zelf Sblive player 1024 prima kaartje en zeer goeie geluidskwaliteit.

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-08 07:38

BitByter

Prutst dit forum

en weet je wat ook helemaal fantastisch is van de sblive!

je kunt meerdere dingen tegelijk, afspelen, als ik bv mp3's afspeel, kan ik tegelijkertijd quake3spelen met geluid, zonder de foutmelding te krijgen van, je geluidskaart is bezet!!!
werkt fabulous :) :)

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

Dat kan met elke kaart die directx ondersteunt. Winamp kun je op directx uit zetten en meeste spellen gebruiken ook directx voor de muziek. Het is niet de kaart die het mixed maar de directx. Of de soundblaster live een driver heeft die standaard meer streams tegelijkertijd aankan (ipv directx) dat weet ik niet.

Verwijderd

De live kan zelf zonder directx kanalen mixen en is full duplex.

ik last laatst zelfs dat hij de rekenkracht heeft vergelijkbaar met een pentium 166

Verwijderd

Daar gaan we weer in een Vortex vs Live discussie.

Antwoord: op een SBLive kun je 4 speakers aansluiten, en ja, als je een spel hebt dat EAX ondersteunt dan krijg je enigszins een idee waar de schutter zit. Echter, dit staat in geen enkele verhouding tot de positionele audio van A3D 2.0.

Dus: koop aub. een Live, als je veel software en snufjes wilt. Koop een Vortex2 als je echte positionele audio wilt.

Wat betreft meerder wav's tegelijk afspelen: dit heeft totaal niks met de hardware te maken. Dit kan namelijk ook softwarematig (ik kon dat ook op mijn oude AWE32). De live! heeft een aantal harwarematige streams die DirectSound ondersteunen. Dan kost het geen CPU-kracht. De Vortex2 heeft dat ook, 64 om precies te zijn. Maar mijns wetens is er op dit moment geen enkele harddisk die je 64 wavjes of mp3's snel genoeg tegelijk kan aanleveren :)

Bas: de officiele drivers ondersteunen nog steeds geen EAX (wel de uitgelekte 2048 versie). En dat EAX is nog verre van perfect, enigszins onstabiel, en kost relatief veel cpu-kracht.
Pagina: 1