Toon posts:

2 routers in netwerk, kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tot een weekof 3 geleden had ik een werkend thuisnetwerk met 4 pc's. Kabelmodem van chello, 1 kabel naar de vigor router en dan 4 kabels naar de pc's. Allemaal internetverbinding, werkte uitstekend.

Nu overgegaan naar adsl. Nu 1 adsl modem router annex A.
Mijn idee was om vanuit de adsl modem/router weer een kabeltje naar de vigor router te leggen en vanuit die router weer de 4 pc's aan te sluiten (aangezien deze kabels er al liggen).

Ik krijg het via die 2 routers echter niet aan de gang.
Directe verbinding tussen de adsl modem/router naar 1 pc werkt wel.

Handleidingen helpen me niet op weg en speurtocht op internet levert zoveel info op dat ik de weg volledig kwijt ben.

graag ee helpende hand
groet

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

geef eerst eens wat meer informatie over je netwerk bv welke range heeft je adsl router en je vigor
192.168.x.x ?

Tja vanalles

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lijkt me een kwestie van op die Vigor instellen dat ie al het verkeer moet forwarden naar het IP van je ADSL-modem. Die laatste zou ik dan overigens geen IP's (meer) laten uitdelen, laat dat maar lekker aan de vigor over, zoals nu ws. ook al het geval is.

MBT je topictitel: Tuurlijk kunnen 2 routers in een netwerk. Wel meer ook, hoeveel wilde je er in je netwerk hebben? :+ Hoeveel routers denk je bijvoorbeeld dat er bij de belastingdienst (op welke plaats dan ook) in het netwerk hangen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

heb je nu alleen nog maar adsl en je wilt de vigor router als switch/hub gaan gebruiken voor de Annex A router?

• crazyindo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-07 15:21
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 11:25:
heb je nu alleen nog maar adsl en je wilt de vigor router als switch/hub gaan gebruiken voor de Annex A router?
ik denk niet dat hij dat bedoelde.
ik denk dat ie zo bedoeld:

Internet --> Adsl Modem router --> Vigor Router --> PC1,PC2, PC3,PC4

Verwijderd

Morphez schreef op 14 januari 2004 @ 11:33:
[...]

ik denk niet dat hij dat bedoelde.
ik denk dat ie zo bedoeld:

Internet --> Adsl Modem router --> Vigor Router --> PC1,PC2, PC3,PC4
dat zeg ik toch ;)

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Als je in het configuratiescherm van de Vigor kijkt bij de WAN, staat er dan een IP-adres? Normaalgezien moet die een IP-adres van de ADSL-router krijgen.

Verwijderd

Het is volgens mij ook mogelijk om de routefunctie in je adsl modem/router uit te schakelen. Aangezien hij net adsl heeft zal hij wel de speedtouch 510 hebben

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 11:36:
Het is volgens mij ook mogelijk om de routefunctie in je adsl modem/router uit te schakelen. Aangezien hij net adsl heeft zal hij wel de speedtouch 510 hebben
volgens mij wil ie die niet uitschakelen aangezien hij ja adsl heeft, wel als ik het goed begrijp moet ie de router/dhcpserver in de router van chello.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ja da kan, maar dan moet je de tweede router niet als router gebruiken, dazz namelijjk een beetje onzin. Je wil de tweede router waarschijnlijk als switch gebruiken. DIt is geen probleem, gewoon de kabel van je modem/router direcht in een lan poort van je tweede router pluggen, dan is het probleem opgelost.
Tweede mogelijkheid is de router functie in je modem uit te zitten, zodat je je orignele tweede router als router blijft gebruiken.

Twee routers achter elkaar is nutteloos. het kan wel, maar is nutteloos ingewikkeld.

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

rac-on schreef op 14 januari 2004 @ 11:52:
ja da kan, maar dan moet je de tweede router niet als router gebruiken, dazz namelijjk een beetje onzin. Je wil de tweede router waarschijnlijk als switch gebruiken. DIt is geen probleem, gewoon de kabel van je modem/router direcht in een lan poort van je tweede router pluggen, dan is het probleem opgelost.
Tweede mogelijkheid is de router functie in je modem uit te zitten, zodat je je orignele tweede router als router blijft gebruiken.

Twee routers achter elkaar is nutteloos. het kan wel, maar is nutteloos ingewikkeld.
Ja ik weet niet of ie dat wil. een paar posts terug vroeg ik em daarover, maar nog steeds geen antwoord

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 11:55:
[...]

Ja ik weet niet of ie dat wil. een paar posts terug vroeg ik em daarover, maar nog steeds geen antwoord
Hij kan niet antwoorden want zijn internetverbinding werkt niet :+

Verwijderd

Met je eens, maar als hij het modem in bridge stand kan zetten dan is dat nog veel handiger... Dan kan de vigor gewoon het routen doen, waar hij goed in is. En zo houd je maar 1 router over :)

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 20:40
...

Je wil de tweede router waarschijnlijk als switch gebruiken. Dit is geen probleem, gewoon de kabel van je modem/router direcht in een lan poort van je tweede router pluggen, dan is het probleem opgelost.

....
Dit lijkt me in dit geval geen optie, aangezien hij al 4 pc's aan zijn router heeft hangen. Volgens het productoverzicht van Draytek (links op producten klikken) hebben de routers allemaal een 4 poorts switch. Als hij dan 1 poort gebruikt om te linken met zijn ADSL modem, blijven er nog maar 3 poorten over. Het lijkt me in dit geval idd het beste om dat modem in bridge stand te zetten en de Vigor te laten routen.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Verwijderd

Topicstarter
hoi, merk dat ik onder werktijd moet gaan reageren op jullie posts :)
voor vso: modem/router instelling wan: static ip 192.168.241.101
voor the_eagle: zal ik gaan proberen, bedankt
voor koenijn: ja lijkt me de makkelijkste oplossing,
en ja inderdaad internet---->adsl/modem router---->vigor---->pc1,pc2,pc3,pc4
voor wimB: staan nog instellingen van toen ik chello had, hoop in gewist en p automatisch gezet etc, maar dus niet het gewenste resultaat.
voor bromaster: geen idee, kan in hele handleiding geen typenummer of aanduiding vinden
voor koenijn:begrijp die post van 14-01 11:43 niet echt, geeft niet.
voor rac-on: ga ik proberen, bedankt
voor koenijn: sorry, kon niet eerder reageren.
voor neographical: zal ik proberen, bedankt
voor camu: ik heb op die vigor: 4 poorten naar de 4 pc's, nog 1poort "uplink" en nog 1 poort "wan"

bedankt alvast allemaal voor jullie hulp, zal diverse oplossingen gaan proberen, jullie horen resultaat nog
groeten

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 20:40
Dan wacht ik nog even met verder reageren. Wat je dus iig kunt proberen is je modem in bridge stand zetten en dan de kabel van je modem gewoon in de WAN-poort van je router laten zitten. De andere pc's kun je gewoon ingeplugged laten zitten. Je router krijgt dan dus je externe ip adres door van je modem, en zodoende kan ie gewoon blijven functioneren als voorheen. Succes ermee, we zien wel of het je gelukt is.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Pagina: 1