Heb net mijn Whisperrock 4 op mijn proc gezet, alleen heb ik het gedeelte dat je naar beneden moet douwen aan de andere kant gedaan, want dat kwam ff makkelijker uit, is dit een grote fout?? pc valt nl meteen als ik em aanzet, koeler draait wel enzo, vrij kut dit, kan ik nu mijn proc al gefried hebben??
Het is natuurlijk wel zo dat je hem niet monteren zoals je zelf wilt. het Mag officieel maar op 1 manier, dat wordt wel beschreven, en ik kan je zo niet zeggen welke je precies moet hebben.. (ken de whisperrock niet). Er zit als het goed is aan de heatsink een stukje (ongeveer 1/8 van het totale oppervlak) wat hoger ligt. Dit stuk moet ook buiten je processor vallen.
Of hij nu gefrituurd is kan ik niet vertellen, maar ik geef het niet veel hoop dan.
Wat ook nog een optie kan zijn, is dat je per ongeluk je core hebt gemold, door het vastzetten (eventueel iets teveel kracht uitge-oefend op een hoek van de core).
Ik heb hier een review gevonden:
http://www.modsynergy.com/Review%20100.htm
op het 4e plaatje kan je wel zien welke rand ik bedoel.
Of hij nu gefrituurd is kan ik niet vertellen, maar ik geef het niet veel hoop dan.
Wat ook nog een optie kan zijn, is dat je per ongeluk je core hebt gemold, door het vastzetten (eventueel iets teveel kracht uitge-oefend op een hoek van de core).
Ik heb hier een review gevonden:
http://www.modsynergy.com/Review%20100.htm
op het 4e plaatje kan je wel zien welke rand ik bedoel.
[ Voor 28% gewijzigd door Krullebol.nl op 13-01-2004 22:12 ]
gefried hoeft niet persee,,,, ik denk eerder aan een corecrush .....
Verwijderd
het gehele koelblok zit er dus verkeerd om op nu, en staat en beetje vrij van de proc, dus de warmte kan hij niet kwijt en daarom slaat de pc steeds uit.
dus zet hem er goed om op en bid tot alles wat je lief is, dat de proc ondertussen niet naar de klote is.
dus zet hem er goed om op en bid tot alles wat je lief is, dat de proc ondertussen niet naar de klote is.
heb em omgedraaid, laat en nog ff uitrusten en dan kijken wat ie doet...
wat gebeurt er als de ie gefried is??
dat van iets te veel kracht kan in principe wel
kreeg de boxed er nogal moeilijk af... wat een schijtzooi
wat gebeurt er als de ie gefried is??
dat van iets te veel kracht kan in principe wel
Een core (dat middelste uitsteeksel van je cpu) die geplet is.
Bij een corecrush is je cpu gecrushed
Hij is gewoon kapot, valt niets meer mee aan te vangen
Je kan je koeler verkeerd opgezet hebben of te hard gedrukt oid.
Damn, iets te laat
Damn, iets te laat
[ Voor 15% gewijzigd door pisart op 13-01-2004 20:55 ]
Of waar een randje uitgebroken/afgebroken is.Cris89 schreef op 13 januari 2004 @ 20:52:
Een core (dat middelste uitsteeksel van je cpu) die geplet is.
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
koeler eraf halen en kijken of het kleine vierkantje niet beschadigd is...
Je ziet dan een beschadiging aan je core, stukje af of gewoon een barst.
Kan je anders een pic posten van je cpu?
weer
Kan je anders een pic posten van je cpu?
[ Voor 11% gewijzigd door pisart op 13-01-2004 20:58 ]
Doordat er een barst in de core zit, gewoon kijken. Ik zoek even een voorbeeldje voor je op.
Zo, spuit 11 enzo
Zo, spuit 11 enzo
[ Voor 12% gewijzigd door Mad_Demon op 13-01-2004 20:58 ]
The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
nee hij was niet fysiek kapot zo te zien... toen ik net de koeler omdraaide
ik vind het vaag dat ie eerst nog wel boote tot in bios, en nou nie meer, na het omdraaien, hoe kan dat nou
ik vind het vaag dat ie eerst nog wel boote tot in bios, en nou nie meer, na het omdraaien, hoe kan dat nou
Ik denk dat je je proc gefrituurd hebt.Dit is trouwens meestal wel te ruiken
hmm ik ruik ook nix afwijkends....
edit: vond net dit, kan mss ook dit zijn?
http://gathering.tweakers...s/834917///whisperrock,IV
edit: vond net dit, kan mss ook dit zijn?
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 21:10 ]
Haal je cooler eruit, trek je cpu uit z'n socket, maak 'm schoon en kijk heel goed. Hij moet echt 100% gaaf zijn, een klein hoekje eraf kan vaak al het einde betekenen.
Ik kan ondertussen geen plaatjes vinden. Weet iemand het adres van die site met verminkte hardware. Werden ook projecten gehouden als het versplinteren van een TB en aansteken van een reepje RAM. .........hardware.com ofzo
Ik kan ondertussen geen plaatjes vinden. Weet iemand het adres van die site met verminkte hardware. Werden ook projecten gehouden als het versplinteren van een TB en aansteken van een reepje RAM. .........hardware.com ofzo
[ Voor 42% gewijzigd door Mad_Demon op 13-01-2004 21:10 ]
The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
heb de cooler eraf, pasta eraf, helemaal gaaf, mooi rood (of wat et ook is) zoals ie was.... zallik toch maar ff boxed er weer op doen??, alleen zit daar nou ouwe koelprut op, moet ik die ff eraf halen en wat zalman prut ertussen doen?
Rood? Wat voor cpu heb je trouwens? waarom vraag ik dit trouwens nu pas?
ehm naja rood niet echt roodpaars achtig
tis een barton 2800+
kan et niet wat anders zijn waardoor ie meteen uitvalt bij et opstarten? of kan dat alleen proc zijn?
tis een barton 2800+
kan et niet wat anders zijn waardoor ie meteen uitvalt bij et opstarten? of kan dat alleen proc zijn?
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 21:26 ]
Als dat ding vastloops sinds jij die koeler geinstalleerd hebt heb je wel erg grote kans dat het daaraan ligt hoor
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Als je de oude koeler er weer op zet dan moet je er nieuwe koelpasta tussen doen, dat geldt ook voor de Whisperrock als je deze omdraait. Dus koelblok en core schoon maken en een heel klein beetje koelpasta op de core aanbrengen.Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 21:19:
heb de cooler eraf, pasta eraf, helemaal gaaf, mooi rood (of wat et ook is) zoals ie was.... zallik toch maar ff boxed er weer op doen??, alleen zit daar nou ouwe koelprut op, moet ik die ff eraf halen en wat zalman prut ertussen doen?
Ik heb trouwens bij de whisperrock IV gemerkt dat deze terwijl hij in de goede richting gemonteerd zit het het toch mogelijk is dat hij geen goed contact met de core maakt. Controleer dit eerst eens als je hem er weer op zet.
Heb dus de boxed er weer op en wat denk je???
WAAAAA HIJ DOET ET NOG>>!!!!????? WTF ECHT, DAMn dat is rlxd. Maar goed, dit blijkt dus een vervolg op die topic die ik net al liet zien... deze dus:
Ik heb net al geprobeerd de WR4 op casefan en de boxed in mijn hand op cpu aansluiting maar daar trapte ie niet in.... wat kan ik nog meer doen?? ik ga nu ff op inet searchen
WAAAAA HIJ DOET ET NOG>>!!!!????? WTF ECHT, DAMn dat is rlxd. Maar goed, dit blijkt dus een vervolg op die topic die ik net al liet zien... deze dus:
Ik heb net al geprobeerd de WR4 op casefan en de boxed in mijn hand op cpu aansluiting maar daar trapte ie niet in.... wat kan ik nog meer doen?? ik ga nu ff op inet searchen
heb even gezocht maar kan nix zinnigs vinden... ik heb dus al geprobeerd om de boxed op cpufan aan te sluiten en de wr4 op case.. zou moeten werken (als het aan een te laag rpm ligt) behalve dan als die boxed ook bv temp meegeeft, maar dat zal wel niet...
Jullie ideen? of zal ik gewoon met nieuw prut het opnieuw proberen??
Jullie ideen? of zal ik gewoon met nieuw prut het opnieuw proberen??
Ik zou het gewoon eens opnieuw proberen. 'T zou toch nogal vreemd zijn als een stuk metaal op je CPU opeens ervoor zou zorgen dat je niet meer kan booten
Misschien iets anders misgegaan bij het installeren?
Ticking away, the moments that make up a dull day
roger... hij doet et nu uiteindelijk, vaag genoeg, alleen koelt ie nie beter dan mijn boxed, hijs alleen wel 10x stiller, ik zet er dus ff een thermaltake smart fan 2 op..
Bedankt voor de nuttige Replies iedereen
Bedankt voor de nuttige Replies iedereen
Verwijderd
Spire koelers koelen over het algemeen ook niet veel beter dan de boxed koelers, ze zijn stil en zien er vaak toch veel beter uit, ook de afwerking (meestal mooi gemeshed kabels etc)
Pagina: 1