JBuilder intereseert het geen ene donder: Hij geeft alleen maar aan dat de java het eventueel geen valide java code zou vinden. Echter, onderstaande code is dat waarschijnlijk wel (ik heb geen idee of naam geïnitialiseerd is en correct bereikbaar is als Connection object) en gaat volgens mij alleen niet doen wat jij wilt.Ik heb met jbuilder een applicatie gemaakt die orders kan toevoegen voor een virtueel bedrijf voor school. Probleem is dat de datatype niet allemaal text zijn en jbuilder het niet leuk vind als jij bij een ander soort datatype getText gaat gebruiken. Moet ik voor ander soort datatype dan tekst ook andere componenten gebruiken van jbuilder of is het iets puur in de code?
code:
Hier is de code weer 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| void jButton1_actionPerformed(ActionEvent e) {
try {
String naam1 = jTextField1.getText();
String adres1 = jTextField2.getText();
String datum1 = jTextField3.getText();
Statement statement = naam.createStatement();
String query="INSERT INTO naam (naam, adres, datum)
VALUES ('"+naam1+"','"+adres1+"','"+datum1+"')";
statement.executeUpdate(query);
}
catch (SQLException sqlex) {
sqlex.printStackTrace();
}
} |
1) In je textfields staat 100% alleen een string. Niets meer, niets minder. Je moet dus niet denken dat java de string in een textfield als datum ziet, alleen omdat jij het als datum noteertIk heb even een simpele applicatie gemaakt om dit uit te testen en daarom is mijn vraag onstaan. In deze code zie je dat datum als gettext is omschreven maar dit werkt dus niet omdat het in MS ACCESS als datatype datum/tijd is omschreven.
2) Een SQL-Query is een string. Wederom niets meer en niets minder. Je mag dus van java probleemloos een string maken en op de database afvuren dmv executeUpdate()
Tot zover dus geen probleem met je code. De vraag is dus: wat is de foutmelding. Wat gaat er mis, immers met 'hij vindt het niet leuk' zie ik niet wat er aan de hand is.
Mijn gok is trouwens dat access klaagt over je datatypes (ipv jbuilder en java
OMG wat lomp! Ik heb op edit gedrukt ipv op quote en daardoor is je bericht verloren gegaan
Sorry
[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 00:37 ]