Toon posts:

Sweex broadband router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb een vraagje over een sweex broadband router:

Ik ben al een paar dagen bezig om mjin router te configureren zodat ik met 2 pc's op internet kan. Ook heb ik om tweakers gezocht naar de juiste informatie en op andere sites.

Ik ben nu zover dat bijna alles goed ingevuld is. Ik heb gepinkt naar mijn modem en naar mijn router. Beide geven "antwoord".

Ook mijn ISP (quicknet/multikabel) gaf aan dat ze zagen dat mijn modem verbinding had met mijn router.

Het volgende staat nu in mijn Internet verbinding (binnen mijn router)

---------------------
Attain IP Protocol : Dynamic IP connect
IP Address : 82.217.xx.xxx
Subnet Mask : 128.0.0.0
Default Gateway : 0.0.0.0
MAC Address : 00:50:FC:F8:5F:5C
Primary DNS : 213.73.255.52
Secondary DNS : 213.73.255.53
----------------------

Het probleem is dus de Default Gateway. Hoe kan ik deze invullen?
Ik heb het ook al via een static IP geprobeert, en dit werkt ook niet. Daar komt ook een Default Gateway van 0.0.0.0 te staan.

Ik heb dus de provider gebeld, en die gozer van de helpdesk zei dat ik mijn router een tijdje van het stroom moest halen, en dat het dan wel goed kwam. Dus niet.

Daarna heb ik mijn router, modem en pc uitgeschakeld en na 10 min weer aangezet. Ook toen was de Default Gateway niet binnen.

Bij mijn LAN-instellingen staat bij de IP Subnet Mask: 255.255.255.0
In ander topic heb ik gelezen dat je deze dan moet aanpassen tot 255.255.0.0
Dit heeft echter ook niet geholpen.

Hebben jullie nog ideeën hoe de Default Gateway ingevuld kan worden?

(btw ook mijn firewall en virusscanner zijn uitgeschakeld wanneer ik via mijn router verbinding probeer te maken)

bvd

Verwijderd

bij welke provider zit je?

edit: ah wacht ik zie het al, Multikabel QuickNet BroadBand

Ik ken die provider niet maar volgens mij moet je die interface die aan de buitenkant zit gewoon op DHCP zetten. Dit betekend dat je provider de gegevens voor ip en dergelijke aan je router door zal geven.. Wat voor instellen heeft je router verder nog?

Is het kabel of dsl?

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 20:38 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Sweex router topic
kan je die niet in dit topic plaatsen :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Sorry zal mijn vraag daar stellen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 20:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 20:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 20:35:
bij welke provider zit je?

edit: ah wacht ik zie het al, Multikabel QuickNet BroadBand

Ik ken die provider niet maar volgens mij moet je die interface die aan de buitenkant zit gewoon op DHCP zetten. Dit betekend dat je provider de gegevens voor ip en dergelijke aan je router door zal geven.. Wat voor instellen heeft je router verder nog?

Is het kabel of dsl?
Ik heb hem op DHCP staan.

Ik heb een Surfboard motorola modem

Verwijderd

hoi,
ik heb ook breedband router van sweex en kreeg het ook niet aan de gang, die gozer van de helpdesk had alle tijd en nu werkt 1 pc naar internet wel.
Ik moest bij wan configuration "vpc=0" "vci=32" "encapsulation=1483 bridged ip LLc" invullen

en bij DNS configuration "use auto discoverd dns server only"

toen ik dit had ingevuld werkte het.

Als je router via webbrowser benaderd kan je ook system log bekijken, met die info kan helpdesk ook veel als bovenstaande niet lukt.

succes

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 21:31:
hoi,
ik heb ook breedband router van sweex en kreeg het ook niet aan de gang, die gozer van de helpdesk had alle tijd en nu werkt 1 pc naar internet wel.
Ik moest bij wan configuration "vpc=0" "vci=32" "encapsulation=1483 bridged ip LLc" invullen

en bij DNS configuration "use auto discoverd dns server only"

toen ik dit had ingevuld werkte het.

Als je router via webbrowser benaderd kan je ook system log bekijken, met die info kan helpdesk ook veel als bovenstaande niet lukt.

succes
Ik heb via mijn browser de router ingesteld. De gegevens die jij geeft, ben ik nog nergens tegen gekomen. Heb jij de standaard router? Of met printerpoort o.i.d?

Ik heb de:
4 port 10/100 switch

Bel je dan de helpdesk van je ISP of van Sweex? Want mijn ISP kan me niet verder helpen. Volgens hun moet het goed zitten.

Maar ik zal het iig morgen proberen wanneer mijn router er weer tussen zit.

thnx

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 21:45 ]

Verwijderd

hoi. voor hives 13:
ik heb een sweex adsl annex a modem. Die is bereikbaar via adres 10.0.0.2
De instellingen kan je allemaal wijzigen configuration/wan en bij configuration/dns.
Ik heb de helpdesk van de isp (zonnet) gebeld. Eerst systemlog uitgedraaid zodat ik zelf alvast wat dingen kon vertellen toen ik helpdesk aan de lijn had, en tijdens het gesprek en veranderen van de instellingen telkens de actieve systemlog bekeken en doorgegeven. Toen was het vrij snel opgelost.
groeten
Pagina: 1