Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

voeding intern aarden

Pagina: 1
Acties:

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 15:33
misschien dat de topic titel niet helemaal klopt, Ik heb een half jaar geleden een oude atx voeding uit z'n behuizing gehaald en de euro connector er ook afgehaald en daar in de plaats een 2 polige mini euro connector erop gezet waar dus geen aarde aansluitng op zit, Nu is de vraag dus een beetje: Waar kan ik me aarde draad op de voeding kwijt, ik wil er weer een 3 polige euro opzetten. De draad zelf is dus niet meer aanwezig op de voedingsprint.

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:19

iambig

* z.o.z *

Aan de case.
Randaarde staat altijd in contact met je volledige (metalen) frame, dus als je die ergens aan het metaal vastmaakt is het goed.

NEE: dit is geen signature...

Verwijderd

Ja.. gewoon aan het metaal van je voeding vastmaken... :)

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 15:33
oke dus de 2 normale pinnen kunnen naar de voeding en de aarde aan de kast, heb ik nu een 2de probleempje.

De nieuwe kast is van hout.. Hoe doe ik dat nu??

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

De aardaansluiting van een voeding is hetzelfde als de behuizing. De print zit meestal op 4 standbusjes welke ook een aardpunt zijn. Daarnaast zit er een aardaansluiting vóór het netfilter tussen 2 condensators in. (Foto)

Als je een netfilter eurostekker (Conrad artikelnr. 505757 /515450 / 515442) aansluit op de 2 huidige 230V draden - is de 3e pool die je overhoud (die hetzelfde is als de metalen behuizing van het netfilter) de aardaansluiting.

Overige componenten en punten die gelijk (dienen te) zijn aan aarde:
- floppydrive/hardeschijven: de behuizing + grounds van voeding/flatcable
- moederbord: de grounds van de ATX connector + standvoetjes
- insteekkaarten: de L vormige backplates

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 00:21 ]

• iambig

iambig

* z.o.z *

Als je de onderdelen die hierboven genoemd worden niet aard, kunnen er (voor je onderdelen) fatale statische spanningen opbouwen. (draaien v/d harddisk werkt al statische lading op)
Het werkt goed zonder, maar kan de levensduur van je hardware sterk verminderen.

[ Voor 3% gewijzigd door iambig op 14-01-2004 00:56 ]

Verwijderd

iambig schreef op 14 januari 2004 @ 00:56:
(draaien v/d harddisk werkt al statische lading op)
Ben erg benieuwd waar je dat vandaan hebt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 00:08:
De aardaansluiting van een voeding is hetzelfde als de behuizing. De print zit meestal op 4 standbusjes welke ook een aardpunt zijn. Daarnaast zit er een aardaansluiting vóór het netfilter tussen 2 condensators in. (Foto)

Als je een netfilter eurostekker (Conrad artikelnr. 505757 /515450 / 515442) aansluit op de 2 huidige 230V draden - is de 3e pool die je overhoud (die hetzelfde is als de metalen behuizing van het netfilter) de aardaansluiting.

Overige componenten en punten die gelijk (dienen te) zijn aan aarde:
- floppydrive/hardeschijven: de behuizing + grounds van voeding/flatcable
- moederbord: de grounds van de ATX connector + standvoetjes
- insteekkaarten: de L vormige backplates
oh goed om te weten, kan iemand me vertellen hoe ik controleer of dat in mijn case wel goed zit? heb er nooit echt op gelet... maar wel eens gehoord dat een case die aan de binnenkant geverfd is niet meer geleidt... en mijn case kwam standaard met verf aan de binnenkant (Recom Stealth Black)

• iambig

iambig

* z.o.z *

OK het is minimaal, maar het is nou eenmaal zo dat de energie voor die beweging deels verloren gaat.
Het grootste gedeelte is warmte, maar ook statische electriciteit...
Het is echt niet veel, maar de levensduur van een 'normale' harddisk is wat? 10 Jaar?
Als er geen mogelijkheid is om weg te vloeien bouwt dat aardig op.... En kan het dus zo zijn dat het schade aanricht over een jaar of 5 (thus: kortere levensduur).

[ Voor 8% gewijzigd door iambig op 14-01-2004 14:37 ]

Pagina: 1