Toon posts:

Station X gebruikt MS-DOS-compatibiliteitsmodus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb mij net aangemeldt en ik heb jullie hulp nu al nodig.

Station X gebruikt MS-DOS-compatibiliteitsmodus.

Wat betekent dit precies? Ik weet dat als ik mijn schijf formateerd dat het probleem is opgelost maar dat is nou precies het probleem. Ik ben namelijk nogal fanatiek bezig met het produceren van muziek en op deze schijven, nl. E & F, (1 HD onderverdeel in 4 paritties)staan al mijn muziek bestanden.

Nu ben ik al een beetje bezig geweest met Partition Magic en ik heb onlangs Easy Recovery kunnen bemachtigen maar ik kom er nog niet helemaal uit. Met Easy Rec. heb ik wel al mijn Wav en Mp3 kunnen terug halen maar niet mijn nummers. Deze maak ik in Reason 2.5 en Easy Rec. kent deze extentie niet. Namelijk een .RNS, hierdoor kan ik ze niet terug halen met de RawRecovery.

Als iemand mij uit de brand kan helpen zal ik die persoon eeuwig dankbaar zijn.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dit duidt op een driver probleem, waardoor Windows de harddisk niet direct via de driver kan benaderen. Daardoor schakelt Windows terug naar een eenvoudigere manier van benaderen, ms-dos compatibiliteitsmodus. Dingen als 32-bit disk access e.d. werken niet meer waardoor het zaakje langzaam wordt.
Maar dit zou geen effect moeten hebben op je bestanden. Je hoeft dus niet met PQ Magic of Easy recovry aan de gang te gaan. Ga eerst eens kijken of al je drivers wel goed werken, check voor gele uitroeptekentjes in de device manager.

[google=ms dos compatibility mode]

En welke Windows hebben we het over? Need more input ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Microkid op 13-01-2004 20:26 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
En dingen zoals Smartdrv.exe in je Autoexec.bat verwijderen, deze soort DOS programma's zorgen er oa voor dat Windows in die MS-DOS compatible mode komt.

C:\>_

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Da's iets softwarematigs en dit topic hoort derhalve niet in Harde Waren :P

Opslagmedia & I/O Controllers > Windows Operated Systems :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Over welk OS hebben we het trouwens precies? Iets dat we in WOS graag weten (zie ook het WOS policy bovenaan). Dan pas ik zo de topictitel even aan, al is het meeste al gezegd geloof ik :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)