Ik heb net een andere AMD XP, een 2400+ . Ik heb mijn oude koeler http://www.spirecoolers.com/fcc.asp?ProdID=1 er op laten zitten.
De koeler zou tot barton 3200+ moeten kunnen. Maar m'n temps zijn nu al
System Idle 56
Idle 66
Stressed -> Computer gaat uit (84 was de laatste rating)
Ik weet zeker dat ik de koelpasta goed heb aangebracht.
Het maakt niets uit of ik de cpu fan naar van de cpu af of op de cpu laat blazen. Ook de kast open of dicht maakt niets uit.
Ik heb een outtake fan net boven de cpu fan hangen (die naar buiten blaast) en een intake fan in het midden van de kast die op het moederbord blaast.
Misschien zijn de temp sensors fout, maar ik heb wel eens gevoeld aan het koelblok. Die was best warm.
Ik heb dit probleem ook al is met m'n amd 2000+. Toen heb ik dus eerst m'n cpu fan vervangen, daarna een sys fan erbij, toen was het goed. Na de koelpasta goed aan te brengen, wat hij stressed 60.
Maar nu is hij veel te hoog. Heeft iemand suggesties?
Specs:
Gigabyte GA-7VKMP
AMD XP 2400+ @ Default
512 Mb DDR (1 van PC2100, andere PC2700)
Radeon 9500@9700 @Default
45 GB IBM (k*tschijf)
CD 52x
De koeler zou tot barton 3200+ moeten kunnen. Maar m'n temps zijn nu al
System Idle 56
Idle 66
Stressed -> Computer gaat uit (84 was de laatste rating)
Ik weet zeker dat ik de koelpasta goed heb aangebracht.
Het maakt niets uit of ik de cpu fan naar van de cpu af of op de cpu laat blazen. Ook de kast open of dicht maakt niets uit.
Ik heb een outtake fan net boven de cpu fan hangen (die naar buiten blaast) en een intake fan in het midden van de kast die op het moederbord blaast.
Misschien zijn de temp sensors fout, maar ik heb wel eens gevoeld aan het koelblok. Die was best warm.
Ik heb dit probleem ook al is met m'n amd 2000+. Toen heb ik dus eerst m'n cpu fan vervangen, daarna een sys fan erbij, toen was het goed. Na de koelpasta goed aan te brengen, wat hij stressed 60.
Maar nu is hij veel te hoog. Heeft iemand suggesties?
Specs:
Gigabyte GA-7VKMP
AMD XP 2400+ @ Default
512 Mb DDR (1 van PC2100, andere PC2700)
Radeon 9500@9700 @Default
45 GB IBM (k*tschijf)
CD 52x
[ Voor 4% gewijzigd door kikibu op 13-01-2004 20:12 ]