HDD gecrashed ?

Pagina: 1
Acties:

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03 17:18

JT

VETAK y0

Topicstarter
Echt vet vreemd. Gister werkte alles nog, nu start ik mijn pc op. Ik ga downen, zegt FlashFXP dat die de folder lokaal niet kan maken. Ik ga naar win verkenner, vraagtie of de schijf geformateerd moet worden omdat die dat nog niet zou zijn ? En SMART in Speedfan zegt dat het een schijf is van 134gb ipv ongeveer 200....

Tis een WD200gb 7200rpm. Ik heb al Online Data LifeGuard gedaan. Bij het booten zien de lettertjes er echt vet vreemd uit met het detecteren van schijven. Dit kreeg ik terug van de Online Data LifeGuard:

Manufacturer: D
Serial Number: D-WAH2005282
Model Number: D2000B-00EA0
Firmware Rev: 15.05R15

TEST PASSED!
Congratulations! The Data Lifeguard Diagnositc utility has determined that your hard drive is functioning properly. If you still encounter problems on your hard drive that you feel were not identified in the Data Lifeguard utility, please contact us for technical support.

Is mijn schijf nu gewoon kaduuk of zou er nog wat van te redden vallen ? En dan doel ik op bestanden. Ik heb de FAQ gelezen, maar ik weet niet of de methodes daar er ook voor kunnen zorgen dat alles definitief weg is, en ik doe liever eerst methodes die geen kwaad kunnen.

[ Voor 14% gewijzigd door JT op 13-01-2004 20:20 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Bij de bios krijg je ook die vage tekens te zien dus? Wat zegt een andere pc ervan als je die schijf erin hangt?

Hier stond een dode link.

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Hmm...sorry, dacht dat niemand meer ging reageren :P

Anyways, hij deed het wel even in iemand anders zijn pc, toen weer in de mijne. Toen deed hij weer moeilijk, toen weer niet, toen weer wel en das nog een paar keer genoemd.

Echter, nu heb ik het volgende probleem: als ik kies voor een vet terror nummer, krijg ik een 80s nummer te horen die aan de andere kant van de HDD staat. Kies ik weer een ander hardcore nummer, dan krijg ik schranz enz. 8)7

Ik dacht dat het aan de FAT lag, dat die kapot is. Ik las ergens in een ander topic over een kapotte FAT dat er een reserve kopie wordt bijgehouden ? Andere topic ging over een HDD die helemaal niet meer werkte, dus was voor de rest niet meer echt van toepassing. Heeft iemand enig idee of dit nog te fixen valt ? Of moet ik maar gewoon gelijk dat ding gaan inruilen ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Hmm. als in de BIOS je al die rare tekens ziet betekend dat dat waarschijnlijk de firmware / chippies rot zijn, kan je gaan lowlevelen en repair tools draaien wat je wilt.

Als het beschikbaar is, probeer hem te flashen, en zo niet. pech > RMA als je nog garantie hebt.

• meibok
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-10-2020

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

toevallig SATA schijf op Si3112 chip?

ligt eerder aan de chip (datacorrputie) dan aan de schijf IMO.

zeer slechte ervaring met die chip chip opgedaan.

"Oh no! it's mega-maid! She's gone from suck to blow!"

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
In de bios doettie nu wel normaal. Heb geen SATA.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Doe ook eens testen met de normale Data Life Guard. (Er is ook een windows versie, mocht je geen floppy hebben)

Misschien dat die ontbrekende tekens veroorzaakt werden door een missend font oid.

Maar uit ervaring: Rare tekens in drivenaam ed, worden vaak veroorzaakt door falende electronica of corrupte firmware.

Lijkt me wel strak plan als je alles een beetje deed backuppen btw ;)

Verwijderd

of je schijf gaat binnenkort stuk, zou het dus zeker wel ff backuppen!!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Back-uppen ga ik binnenkort doen, maar een gedeelte van wat erop staat, alles wat er in dec op is gekomen ga ik ff overzetten. En dattie zo vreemd doet ligt denk ik niet aan een missende font (dattie dus de verkeerde files kiest).

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1