adsl internet verbinding, constante up-, download?

Pagina: 1
Acties:

• xingchen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-01 19:42
Ok, ik heb net vandaag adsl aangesloten (ethernet modem). Maar kan iemand mij iets uitleggen.
Ik heb rechtonder 2 internet icoontjes (win. xp). 1 internet-gateway en 1 LAN-verbinding.
Als ik mijn computer opstart dan brand mijn LAN icoontje zo ongeveer 10-15 min. constant, terwijl ik helemaal niks doe, en als hij daarna stopt met branden, dan verdwijnt het internet-gateway icoontje ineens. Ik vind het maar vaag allemaal. Kan iemand mij hierover meer uitleg geven? :P

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:05
Doet het internet het wel? anders niks aan de hand toch? :P

• xingchen
Ja, internet doet het perfect.
Maar die dataverlies zou zonder zijn mocht dat het geval zijn, toch? :P Ik heb namlijk wel een datalimiet.

Het vage is dat die internet-verbinding icoontje niet constant brand maar mijn lan verbinding icoontje wel.......?

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:05
xingchen schreef op 13 januari 2004 @ 19:34:
Ja, internet doet het perfect.
Maar die dataverlies zou zonder zijn mocht dat het geval zijn, toch? :P Ik heb namlijk wel een datalimiet.

Het vage is dat die internet-verbinding icoontje niet constant brand maar mijn lan verbinding icoontje wel.......?
Dan haal je het programmatje DU Meter en ga je kijken wat je kwijtraakt, wat mij betreft heb je niks om zorgen te maken. DHCP, svchost etc willen weleens verbinden oid hoor..

[ Voor 6% gewijzigd door danslo op 13-01-2004 19:46 ]

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 23:42
Als je internet-verbinding icoontje niet constant brand is er niks aan de hand, mijn internet/netwerk icoontje flikkeren ook wel us zonder dat ik iets doet op internet/netwerk. Het programma costaware lijkt me wel iets voor jouw, dat gaat flikkeren als je iets download/upload naar het internet, er kan tevens met costaware een maandelijks limiet worden ingesteld, en je kan natuurlijk zien hoe ver je bent. http://www.netinternals.com/default.htm?products
Ik vind costaware persoonlijk beter dan ispmonitor ook al heeft die veel meer functies.

• xingchen
Mijn internet icoontje brand dus niet de hele tijd. Maar als mijn lan icoontje stopt met flikkeren dan valt mijn internet icoontje weg. Dan heb ik dus alleen het lan icoontje dat "fungeert" als het internet icoontje die weg is gevallen. Snapt iemand het nog? :P

Ik heb trouwens een speedtouch ethernet modem, misschien dat het daar aan ligt?

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Je internet verbinding loopt over die lan verbinding... Sinds kort heb ik m'n pc ook weer direct op de modem aangesloten... Het data verkeer wat over die lan verbinding loopt maakt eigenlijk helemaal niks uit. Je kan dat icoontje net zogoed uit zetten bij de instellingen van het netwerk (onderaan vinkje).

En ook al doe je niks, vaak zat is er toch een heel klein beetje data verkeer dat gecreeerd word. Dit word o.a. veroorzaakt door internet ruis en de server waar je mee verbonden bent om te controleren ofdat je er nog bent of andersom. Internet ruis wil zeggen: poorten die gescanned worden of andere dingen. Met een goeie firewall hoef je je bij het minste of geringste in ieder geval geen zorgen te maken.

Het is goed dat het je is opgevallen, maar verder is er niet veel loos...

ow ja, als je een beetje firewall hebt (dus geen ZoneAlarm), maar eentje die aangeeft van/naar welke poort er geconnect word en van/naar welk IP, met behulp van welk protocol kan je een beetje uitzoeken wat er daadwerkelijk op je compu gebeurd! En inderdaad kun je o.a. met behulp van DU meter bijhouden hoeveel je via je internet verbinding of netwerk download... Stel echter wel de juiste verbinding in om te meten!

[ Voor 22% gewijzigd door jules op 13-01-2004 20:19 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 23:42
Ja ik snap wat je bedoelt. Ik denk dat je pc gewoon contact verbinding probeert te zoeken met het modem. Als je bijvoorbeeld costaware ff instaleert, en ziet of die ook gaat flikkeren dan is je pc iets aan het downloaden/uploaden naar het internet

[ Voor 3% gewijzigd door Westereen op 13-01-2004 20:19 ]

Verwijderd

Waarom heb je dat incoontje uberhaupt aangezet??? Dat is geen standaar instelling..... als je hem zo graag aanzet moet je ook eens gaan opzoeken waar hij voor is.. (dit heb je natuurlijk allang gedaan..) stom van mij.

Verwijderd

scan je pc eens met adaware of spyware mischien is dat en mogelijke oplossing

• xingchen
Nou, ik heb eerst die internet icoontje aangezet.. omdat ik dat gewend ben. Maar toen bleek dat die na 15 min. zomaar ineens verdwijnt... dus heb ik ook maar die lan icoontje aangezet...
Maar ik denk dat ik er wel uitkom :D

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Je hebt trouwens naast je iconen in XP ook een "<" teken. Klik je daarop dan komen al je verborgen iconen te voorschijn (voor als je het niet wist). Tevens kun je met de rechtermuisknop op dit teken klikken en kiezen voor notificatie aanpassen oid (ikzelf heb engelse variant, dus weet de nederlandse vertaling niet). Zoek daarin op de icoontjes die je graag zou willen zien en pas het aan. Bevestig alle schermpjes en voilá!
Helaas werkt het soms niet geheel foutloos, maar meestal zijn de ingestelde iconen wel zichtbaar :)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Pagina: 1