Toon posts:

lijntje in foto op Lacie d2 ext. HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hellup!
Wanneer een afbeelding bekeken wordt die via Firewire is gekopieërd van IDE- naar externe HD (de Lacie d2 160 GB) blijkt er een storende horizontale lijn van 1 pixel dik in te zitten. Er moet iets fout gegaan zijn met de CRC want de PC rept niet over een foutje. Het lijkt mij dat de fout ontstaat bij het inlezen van het bestand van Lacie HD naar RAM want wanneer het bestand met de lijn in Photoshop geopend is en je saved het naar HD dan wordt de lijn in het bestand gebakken.
|:( Ahhhhhrgggggggg. Iemand een idee wie hier de schuldige is? Is meneer de Firewire, Pierre Lacie, Photoshop of het geheugen de schuldige?

alvast bedankt,

Windows 98 SE
Photoshop 6.0
Asus a7n8x deluxe (met firewire)
DDR SDRAM Crucial 2x256 MB
IDE HD Maxtor
Externe HD Lacie d2 160 GB firewire

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03 01:15
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 18:53:
Hellup!
Wanneer een afbeelding bekeken wordt die via Firewire is gekopieërd van IDE- naar externe HD (de Lacie d2 160 GB) blijkt er een storende horizontale lijn van 1 pixel dik in te zitten. Er moet iets fout gegaan zijn met de CRC want de PC rept niet over een foutje. Het lijkt mij dat de fout ontstaat bij het inlezen van het bestand van Lacie HD naar RAM want wanneer het bestand met de lijn in Photoshop geopend is en je saved het naar HD dan wordt de lijn in het bestand gebakken.
|:( Ahhhhhrgggggggg. Iemand een idee wie hier de schuldige is? Is meneer de Firewire, Pierre Lacie, Photoshop of het geheugen de schuldige?

alvast bedankt,

Windows 98 SE
Photoshop 6.0
Asus a7n8x deluxe (met firewire)
DDR SDRAM Crucial 2x256 MB
IDE HD Maxtor
Externe HD Lacie d2 160 GB firewire
Simpele tests:

- neem je schijf eens mee naar een ander met FireWire poort; wat doettie daar?
- Probeer eens andere software
- Probeer eens andere FireWire poort. En als je er maar 1 hebt: drivers........ ?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
pak ook es een andere kabel; kan heel goed dat daar iets fout is gegaan. Overigens had Floris ook zoiets met z'n wlan; nieuwe AP heeft het daar opgelost. Dat zou betekenen dat het aan één van je connectivity-dingen ligt, en dan zou ik al snel het mobo de schuld geven...

• Peanuts
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05-2024
Massiefje schreef op 13 januari 2004 @ 19:21:
[...]

Simpele tests:

- neem je schijf eens mee naar een ander met FireWire poort; wat doettie daar?
- Probeer eens andere software
- Probeer eens andere FireWire poort. En als je er maar 1 hebt: drivers........ ?
Het eerste had ik me al voorgenomen. Het tweede hebben we gedaan: zelfde fouten (image viewer van Windows) Het derde: er is maar 1 poort (on board) de drivers voor de firewire vervangen? Kan het proberen.

Dank iedereweg

• Peanuts
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05-2024
[quote]HunterPro schreef op 13 januari 2004 @ 19:23:
pak ook es een andere kabel; kan heel goed dat daar iets fout is gegaan.
ga ik proberen
Overigens had Floris ook zoiets met z'n wlan; nieuwe AP heeft het daar opgelost.
Wat bedoel je met AP?
Dat zou betekenen dat het aan één van je connectivity-dingen ligt, en dan zou ik al snel het mobo de schuld geven...
:/ Ahhhhhh 'k hoop 't nie want die is dus net vervangen.

Overigens: Peanuts=de schrijver voor Kolka, maar dat mocht duidelijk zijn. ;)