Hoe identificeer ik mijn cpu fan?

Pagina: 1
Acties:

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-06 14:33
Ik heb net m'n XP 2400+ (zonder fan) binnen. Ik had een 2000+ met een standaard fan. Die fan was een half jaar geleden de standaard fan voor amd XP's in mijn computerwinkel.

Nu wil ik weten, of mijn fan de 2400+ wel aan kan. Hij is van Spire (Fanner-Tech) en er staat op
MODEL:FD07025C1H
Ball Bearing
DC 12V 0.30A

Ik heb nergens iets op internet/search kunnen vinden :|

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-08 20:38

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

gewoon in je pc hangen en goed de temp in de gaten houden.
Eerst als je cpu idle is en hem daarna stressen. Als je cpu te heet wordt is de fan niet geschikt.
Als je de idle temp via de bios bekijkt kan je je pc ook snel uit zetten als je cpu te heet wordt zonder eventueel ke OS te beschadigen

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• kikibu
Laat ik dat dan maar proberen, ik denk ook dat de passieve koeler nooit snel genoeg de warmte op kan nemen en niet meer kwijt kan dat ie binnen een paar seconden gebakken is, dus.

Thx

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-07 07:29

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Hmm dat modelnumer is niet bekend bij google?
en ook op de spire site is niks te vinden..

weet je zeker dat het de goeie productcode is :?

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-08 20:38

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

kikibu schreef op 13 januari 2004 @ 17:41:
Laat ik dat dan maar proberen, ik denk ook dat de passieve koeler nooit snel genoeg de warmte op kan nemen en niet meer kwijt kan dat ie binnen een paar seconden gebakken is, dus.

Thx
Ik snap niet goed wat je bedoeld ... :?

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Even met voorzichtigheid, maar "waarschijnlijk wel"

De 2000+ Palomino wordt namelijk warmer dan de 2400+ Thoroughbred. Ik neem dus aan dat deze combinatie de boel wel koel kan houden.

• kikibu
(misschien nieuw topic openen ?¿)

Ik heb nu toch een stickertje gevonden met het type nummer erop. Deze http://www.spirecoolers.com/fcc.asp?ProdID=1 blijkt het te zijn.

Hij zou dus tot barton 3200+ moeten kunnen. Maar m'n temps zijn nu al
System Idle 56
Idle 66
(Niet vol) Stressed >70

Ik weet zeker dat ik de koelpasta goed heb aangebracht.
Het maakt niets uit of ik de cpu fan naar van de cpu af of op de cpu laat blazen. Ook de kast open of dicht maakt niets uit.

Ik heb een outtake fan net boven de cpu fan hangen (die naar buiten blaast) en een intake fan in het midden van de kast die op het moederbord blaast.
Misschien zijn de temp sensors fout, maar ik heb wel eens gevoeld aan het koelblok. Die was best warm.

Ik heb dit probleem ook al is met m'n amd 2000+. Toen heb ik dus eerst m'n cpu fan vervangen, daarna een sys fan erbij, toen was het goed. Na de koelpasta goed aan te brengen, wat hij stressed 60.

Maar nu is hij veel te hoog. Heeft iemand suggesties?

Specs:
Gigabyte GA-7VKMP
AMD XP 2400+ @ Default
512 Mb DDR (1 van PC2100, andere PC2700)
Radeon 9500@9700 @Default
45 GB IBM (k*tschijf)
CD 52x

[ Voor 3% gewijzigd door kikibu op 13-01-2004 19:43 ]

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Nu wil ik weten, of mijn fan de 2400+ wel aan kan. Hij is van Spire (Fanner-Tech) en er staat op
MODEL:FD07025C1H
Ball Bearing
DC 12V 0.30A

Als ik het goed heb en dit is hetzelfde als bij mijn 8cm fans staat dit voor hetvolgende
FD0 > Fan blower
70 > 70mm fan
25 > 25 mm dik
C1h > C1 weet ik niet zeker, maar zou het b1 zijn betekent het ballbearing. Geloof alleen dat er nog een 3 achter moet wat betekend dat hij 3 pins is uitgevoerd ipv 4. Deze kan je dus op je mobe aansluiten. De 4 pins is een molexconnector

Zie ook de 15 mm dikke versie:
http://www.spirecoolers.com/hdd.asp?ProdID=27

[ Voor 13% gewijzigd door Nimrod|IA op 14-01-2004 00:17 ]

>Systeemspecs<

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

KneoK

Not in a million lightyears

kikibu schreef op 13 januari 2004 @ 19:42:
(misschien nieuw topic openen ?¿)

Ik heb nu toch een stickertje gevonden met het type nummer erop. Deze http://www.spirecoolers.com/fcc.asp?ProdID=1 blijkt het te zijn.

Hij zou dus tot barton 3200+ moeten kunnen. Maar m'n temps zijn nu al
System Idle 56
Idle 66
(Niet vol) Stressed >70

Ik weet zeker dat ik de koelpasta goed heb aangebracht.
Het maakt niets uit of ik de cpu fan naar van de cpu af of op de cpu laat blazen. Ook de kast open of dicht maakt niets uit.

Ik heb een outtake fan net boven de cpu fan hangen (die naar buiten blaast) en een intake fan in het midden van de kast die op het moederbord blaast.
Misschien zijn de temp sensors fout, maar ik heb wel eens gevoeld aan het koelblok. Die was best warm.

Ik heb dit probleem ook al is met m'n amd 2000+. Toen heb ik dus eerst m'n cpu fan vervangen, daarna een sys fan erbij, toen was het goed. Na de koelpasta goed aan te brengen, wat hij stressed 60.

Maar nu is hij veel te hoog. Heeft iemand suggesties?

Specs:
Gigabyte GA-7VKMP
AMD XP 2400+ @ Default
512 Mb DDR (1 van PC2100, andere PC2700)
Radeon 9500@9700 @Default
45 GB IBM (k*tschijf)
CD 52x
Als je goed kijkt:
Duron ~ 1.3 GHz (Morgan)
Athlon XP ~ 2700+ (Thoroughbred)
Athlon XP ~ 2100+ (Palomino)
Athlon XP ~ 3200+ (Barton)
Athlon MP ~ 2800+ (Thoroughbred)
Athlon ~ 1.4 GHz (Thunderbird)
zie je dat hij een Palomino (die jij waarschijnlijk hebt, of een tbred) kan koelen tot 2100+ en een Barton tot 3200+. Komt omdat de Bartons weer minder warmte produceren...
Dus op zich zou 'ie de boel koel moeten kunnen houden.
Pagina: 1