[Win2kserv] Voordelen indien geen domein?

Pagina: 1
Acties:

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik heb al enkele malen gezien dat in een netwerk met minder dan 5 computers toch Windows 2000 server op de server staat en geen Windows 2000 Professional. In deze gevallen werd er gebruik gemaakt van een werkgroep (en dus geen domein) en werd de server vooral gebruikt om gemeenschappelijke bestanden op te zetten en dergelijke.

Waarom gebruikt men voor dergelijke kleine netwerken toch zo'n duur besturingssysteem (licenties waren in orde)? Ik zou denken dat Windows 2000 Pro op dergelijke servers even goed werkt (geen dual-CPU)

Verwijderd

Omdat de systeembeheerder over niet genoeg kennis beschikt misschien?
En omdat de "werkgroep" opzich wel beheersbaar is met slechts 5 workstations :)

-edit-
Maar eigenlijk is het stom, want een W2K professional kan 10 connecties aan.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 17:34 ]

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:24
zeker ivm uitbreiding lijkt me win 2000 server een aanraden.
ook is beetje een standaard he een server daar draait een server versie van de software op.

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

• WimB
Mijn eerste indruk is toch dat die mensen opgelicht worden.

Uit de pricewatch:
Microsoft Windows 2000 Pro OEM NL € 138,-
Microsoft Windows 2000 Server NL + 5 Clients OEM € 699,-

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Windows 2000 Professional kan maximaal 10 connecties gelijkertijd aan. Deze kunnen snel volzitten. In Windows 2000 Server zitten nog een aantal andere dingen die Windows Professional niet heeft mits je dat ding goed inricht en niet gewoon standaard klikerdeklikklik... wat helaas vaak gebeurd.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:26
WimB schreef op 13 januari 2004 @ 17:30:
Ik heb al enkele malen gezien dat in een netwerk met minder dan 5 computers toch Windows 2000 server op de server staat en geen Windows 2000 Professional. In deze gevallen werd er gebruik gemaakt van een werkgroep (en dus geen domein) en werd de server vooral gebruikt om gemeenschappelijke bestanden op te zetten en dergelijke.

Waarom gebruikt men voor dergelijke kleine netwerken toch zo'n duur besturingssysteem (licenties waren in orde)? Ik zou denken dat Windows 2000 Pro op dergelijke servers even goed werkt (geen dual-CPU)
Wat d8 je van DHCP, WINS, DNS ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• WimB
De meeste van dergelijke netwerkjes gaan op internet dmv een hardwarematig routertje. Lijkt me voldoende voor DHCP ed.
Pagina: 1