[Web Filter] Software zonder proxy

Pagina: 1
Acties:

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:27
Eeej mensen ik heb een vraagje:

Ik host tegenwoordig via het vpn internet aan sub vestigingen. Iedereen gaat d.m.v. nat en dns naar de buitenwereld. Nu zijn er alleen een paar grappenmakers die op site’s komen waarvan ik niet wil dat ze er komen. Nou ben ik dus op zoek naar een goeie webfilter zonder dat ik hiervoor een proxy server nodig heb. Alleen kan ik deze niet echt vinden.
Zijn er misschien bepaalde blacklist diensten (via dns) die net zo werken als het filteren van spam of moet ik hiervoor echt software aanschaffen? Zou iemand mij een beetje op weg kunnen helpen :?

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Je geeft een beetje weinig info. Maak je gebruik van een (corporate) firewall waar iedereen doorheen moet? Er is helemaal geen proxy aanwezig? Er zijn wel producten te vinden die zelf als proxy gaan optreden echter zul je de clients hiervoor moeten configureren en uit security oogpunt de router / firewall config moeten aanpassen zodat niemand om het betreffende product heen kan.

Hoeveel wil je er aan besteden? Check bv www.websense.com

Kortom, een beetje meer info graag.

offtopic:
Lees svp ook even de faq over startposts

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:27
Bor_de_Wollef schreef op 13 januari 2004 @ 17:34:
Je geeft een beetje weinig info. Maak je gebruik van een (corporate) firewall waar iedereen doorheen moet? Er is helemaal geen proxy aanwezig? Er zijn wel producten te vinden die zelf als proxy gaan optreden echter zul je de clients hiervoor moeten configureren en uit security oogpunt de router / firewall config moeten aanpassen zodat niemand om het betreffende product heen kan.

Hoeveel wil je er aan besteden? Check bv www.websense.com

Kortom, een beetje meer info graag.

offtopic:
Lees svp ook even de faq over startposts
1. Jah ik maak gebruik van een firewall waar iedereen doorheen moet
2. Nee er is helemaal geen proxy aanwezig
3. Ik wil een pakket waar ik de clients niet mee hoef te controleren (dus proxy is geen optie)
4. Max 150 euro
5. De faq heb ik al wel eens doorgelezen. Ik had idd ff wat meer gegevens moeten posten.

Welk pakket kan ik het beste gebruiken

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wat bedoel je met "een pakket waar ik de clients niet mee hoef te controlleren"?

Sommige pakketeen zoals websense kunnen samenwerken met marktleidende firewall producten zoals Checkpoint (opsec) en Cisco Pix. Afhankelijk van hoeveel en hoe nauwkeurig je wilt gaan filteren zul je richting een oplossing moeten die met een database werkt die up-2-datew wordt gehouden zoals bij websense het geval is. Helaas ga je dan snel ook over het budget van 150 euro heen. Daarnaast moet je voor dergelijke producten een soort abbonement betalen (meestal jaarlijks). Hoe goed moet deze filtering eigenlijk zijn? Wellicht kun je ook af met een freeware / shareware programma waarmee je zelf filters in kunt stellen?

- Welk merk firewall gebruik je?
- Om hoeveel clients hebben we het?
- Waarom is een proxy-like oplossing geen mogelijkheid?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum