Toon posts:

concert audio opnemen via pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik organiseer enkele optredens en wil deze gaan opnemen via mijn pc.
Het probleem is ik weet niet hoe. Ik heb een gewoone pc met geluidskaard maar wat heb ik nog meer nodig??

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03:44
Een programma om het geluid op te nemen, te bewerken, en op te slaan.

Ik heb zelf veel plezier van Cooledit, die als shareware overal te downloaden is. Er zijn natuurlijk legio programma's hiervoor.

I can see clearly now, the brain is gone...

Verwijderd

en een geluidsman die even een lijntje met de complete mix erop naar je pc legt.
ik neem aan dat bij dat optreden alles versterkt wordt, dus niet alleen de zang, anders heb je een probleem.
het is trouwens makkelijker om het concert op minidisc te mikken, omdat die wat makkelijker mee te nemen zijn, en dat dan weer naar je pc te kopieren.
een pc levert ook nog problemen op met stroomvoorziening, de geluidsman heeft waarschijnlijk liever geen pcvoeding op dezelfde groep als zijn mengtafel....

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Als de geluidsman zijn subs niet gebruikt kan je die gewoon als extra output voor de opname gebruiken. Als hij dat wel doet, kan je gewoon de master L + R signalen splitten.
En dat dan gewoon met behulp van wat verloopjes op de line in van je geluidskaart steken. En opnemen maar :).

Je kan het idd ook eerst op een DAT of MD opnemen, is wel handiger dan je pc de zaal in slepen. Overigens is een pc voeding op een geluidsgroep geen enkel probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Oh ok, ik ben zelfs ook verandwoordelijk voor het geluid.
Ik heb die pc toch staan om buiten het concert muziek te spelen, dus da maakt niet uit.
Maar als ik het op men pc wil opnemen (van md of live), welk programma kan ik het beste gebruiken??

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Cooledit of Soundforge. Wavelab is een andere mogelijkheid.
Pagina: 1