Celeron (via adapter) draait niet!

Pagina: 1
Acties:

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-08 09:53
Heb vandaag een celeron 466 gekocht en ook een converter ppga->slot1. Dat zou wel werken zeiden ze bij informatique.

Ik prop dat ding in mijn seatle-2 (intel... sorry); maar het werkt niet!

Wanneer ik mijn eigen P3-450 er ingooi doet dat ding het perfekt. Wat gaat hier fout?

Ook als ik de bussnelheid van die adapter verander loopt dat ding niet. Ook met 66 mhz geheugen loopt het niet.

Helup. Ik ga van de week wel even zeuren bij informatique, maar misschien dat jullie iets weten?

Mzzl.

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:04
Probeer eens een BIOS-update. Het kan zijn dat je BIOS de celeron nog niet ondersteund. Volgens mij was er al eerder een soortgelijke posting (ook over een intel-mb en een celeron). Zoek die maar eens op.

• Mark
Zal het aan de converter liggen?
Het is volgens mij een naamloos ding.
Ik kan niks vinden op het doosje of de kaart zelf. Ook geen FCC ID.

• Mark
Goed. Nu heb ik het bios geflashed en het hele archief na gespit en nog steeds geen oplossing.

Het kan toch niet zijn dat niemand van julie hier iets voor weet te vinden?

• Mark
Waarom kan ik dit bericht niet wegpleuren?

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
zitten er jumpers op voor 66/100/auto of default mhz?
zitten er jumpers op voor volt. en kun je die ook op auto of default zetten?
kun je clear Cmos doen op je mobo dan op nieuw alle inst. in de bios even nalopen en evt bij je proc. instellingen in de bios die op auto of default zetten etc. er kunnen veel mogelijkheden zijn ik heb zo'n MSI converter gehad en die wou bij switchen van een MSI mobo naar een Abit mobo soms ook niet opstarten zonder dat er instellingen veranderd werden.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• Mark
Je kan alleen de bus snelheid veranderen op die converter. 66/100 geen auto.

Ik de bios al via een jumper 'gewist'. Maar dat werkt niet.

Bij een intel mobo kan je niet zo veel instellen, die heeft namelijk een phoenix bios.

Zal de celleron die op de coverter zit niet werken?

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Ooit ook eens gehad, 'k wist niet waar het aan lag. Conclusie cpu was gewoon dood, zou ook bij jou kunnen. Heb je geen kennis waar het wel werkt? Mischien kan je hem daar even testen.

• Mark
Ik heb dat ding eergister (vrijdag) gekocht. Ik neem aan dat ze geen troep verkopen!

Ik ga maandag wel even naar informatique terug.

Verwijderd

Probeer 's bij een vriend/kennis. En gecondoleerd met je Intel mobo ;)

• Mark
Het probleem is opgelost. De converter was kapot. Het schijnt dat dit regelmatig gebeurd bij het inbouwen. Het zijn wegwerpdingen.
Pagina: 1