Toon posts:

Adsl zonder Spraakgedeelte Tel lijn.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik zal mijn situatie uitleggen:
Ik heb dus nu Kpn Adsl..... werkt perfect, maar ik heb er een Kpn telefoonlijn voor nodig.

Mijn vraag is dus: Heb je ten aller tijde de tel lijn (Spraakgedeelte) nodig?
Of is het bij een of andere provider mogelijk (voor een normale prijs) te internetten zonder spraakgedeelte van de tel lijn?

Wie kan mij meer vertellen?

Verwijderd

nee volgens mij was dat niet mogelijk, je hebt altijd een "spraaklijn" zoals jij het noemt nodig.

even van demon geplukt:

Telefoonlijn
DSL Business ADSL wordt alleen geleverd met linesharing op een analoge of ISDN telefoonlijn. Linesharing is een technologie die het mogelijk maakt om uw bestaande telefoonlijn te gebruiken voor zowel DSL Business Express als uw reguliere KPN spraakdienst. DSL Business SHDSL kan niet met linesharing geleverd worden. Voor een SHDSL lijn dient u zorg te dragen voor een telefoonlijn met KPN abonnement. Deze lijn zal worden overgenomen door onze DSL partner en zal alleen voor uw DSL connectie te gebruiken zal zijn.
U dient zorg te dragen voor een analoge of ISDN telefoonlijn die aan de volgende eisen voldoet:

KPN Telecom Belbudget, Belbasis of Belplus abonnement

Geen 'meervoudige' telefoonaansluiting (met een groepsnummer of doorkiesnummer)

De lijn loopt niet via een interne telefooncentrale

Geen speciale fysieke doorschakelfaciliteit (ODA)

Geen abonnement op de dienst KPN Kostenindicatie

De lijn moet vrij zijn van andere (voorgaande) ADSL aansluitingen. Uw opzegging van bijvoorbeeld Mxstream moet door KPN administratief verwerkt zijn voordat u uw order kunt plaatsen. Anders kan uw aanvraag niet verwerkt worden.

De locatie van het ISRA-punt (punt waar de KPN telefoonlijn het huis binnenkomt) moet bekend en bereikbaar zijn.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 17:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Das klote dan...

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:14
Kan niet zonder nee. Je moet dat op die lijn aanvragen namelijk.
Neem je toch kabel. B) Heb je geen spraak lijn nodig.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het is niet zo dat het per se nodig is, je kunt nu bijvoorbeeld gewoon je telefoonabonnement opzeggen, maar dan ga je een soort "boete" aan je provider betalen ter hoogte van een BelBasis abonnement (iets van tien euro) omdat de KPN die kosten weer aan hun doorberekend. Leve de KPN.

Verwijderd

MADG0BLIN schreef op 13 januari 2004 @ 17:08:
Kan niet zonder nee. Je moet dat op die lijn aanvragen namelijk.
Neem je toch kabel. B) Heb je geen spraak lijn nodig.
Maar daar heb je toch wel een kabel-TV abonnement voor nodig?

• ksmedts
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
Het is gwoon mogelijk om zonder een telefoonabbo bij kpn te internetten via adsl, de aanbieder van adsl zal dan wel extra kosten in rekening brengen.
Bij iae (www.iae.nl) is dat € 10 per maand.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 17:10:
[...]
Maar daar heb je toch wel een kabel-TV abonnement voor nodig?
neem aan dat ie dat toch wel heeft?
ja anders ga je richting de sataliet.. maarja daar hangt een groot prijskaartje aan en paar andere voor en nadelen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 17:12:
[...]

neem aan dat ie dat toch wel heeft?
ja anders ga je richting de sataliet.. maarja daar hangt een groot prijskaartje aan en paar andere voor en nadelen.
Een vriend van me heeft geen kabel-TV en ook geen analoge lijn. Alleen zijn mobiele telefoon met Bluetooth en laptop.

Omdat hij toch een uur per dag online is wil hij graag een vaste verbinding, alleen hij heeft blijkbaar geen mogelijkheden, omdat hij geen kabel-TV heeft, en ook geen PSTN.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 17:15:
[...]
Een vriend van me heeft geen kabel-TV en ook geen analoge lijn. Alleen zijn mobiele telefoon met Bluetooth en laptop.

Omdat hij toch een uur per dag online is wil hij graag een vaste verbinding, alleen hij heeft blijkbaar geen mogelijkheden, omdat hij geen kabel-TV heeft, en ook geen PSTN.
zou ik een kabelmodem/adslmodem bij de buurman zetten ofzo.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:14
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 17:16:
[...]

zou ik een kabelmodem/adslmodem bij de buurman zetten ofzo.
Als je buurman dat al wil. Dat zou ik alleen doen als ik op hele goede voet stond met de buurman.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Met een Belbudget abbonement ben je in principe klaar voor een ADSL aansluiting.
Mogelijk dat BBNet wel aansluitingen verzorgt zonder een PTT-abbonement.
Of misschien kan Zonnet ook ADSL leveren zonder PTT-abbo (die hebben geloof ik ook hun eigen telefoondienst).

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga eens kijken.

• lexited
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 15:37
Genghis Khan of Ab_dullah,
Ik probeer al tijden van me spraaklijn kpn af te komen, op een manier zodat ik niet zonder adsl kom te zitten (nodig ivm werk)
is dit mogelijk bij elke provider? niemand heeft mij dit tot op nu kunnen vertellen dus ik sta er eigenlijk van te kijken dat het nu wel mogelijk is.
Ik heb zonnet als provider, het loont dus dde moeite daar te gaan informeren?

1 - 2 - 3

• lexited
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 15:37
Helaas ...
Ik heb net gebeld met Zonnet, en de dame aan de telefoon die vrij onbekend was met de materie, heeft navraag gedaan en mij toegezegd dat zonnet deze dienst (alleen data) niet verzorgt zowel voor de KPN abbonnementen als voor de Versatel abbonementen.
erg zeker was zij niet van haar zaak, maar zij kon mij niet in kontakt brengen met iemand die daar meer van af wist.
Tevens was het volledig onbekend of men bij zonnet in de toekomst dit wel zou verzorgen.

Ik ben dus nog geen stap verder :? ...

Als iemand mij hier meer info over kan verschaffen, zeer welkom !

[ Voor 7% gewijzigd door lexited op 13-01-2004 18:43 ]

1 - 2 - 3

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 17:15:

Bij de betere ISP naar ADSL op basis van NLS vragen. Kost wel een paar honderd euro, maar is zeker wel mogelijk.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Gewoon adsl aanvragen zonder linesharing (kan bij cistron) je hebt alleen wel een lijn nodig voor de aanvraag, dan krijg je adsl op die lijn en vervalt je telefonie direct bij het aansluiten. (of na der hand zelf je telefonie opzeggen als je wel linesharing hebt (kost wel 9.50 euro meer je adsl lijn dan doordat bbned meer voor het koperdraadje betaalt, en isp dus meer aan bbned, en jij dus meer aan isp))

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1