Toon posts:

[Router+FTP] Op bepaalde poort wilt het niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem
Heb al een tijdje internet met een router, alles ging prima, totdat ik tegen een FTP kwam met de poort 4800. Deze wilt hij niet openen. Normale FTP's, op de poort 21 opent het wel gewoon.

Help
Weet iemand hoe ik met FTP's met poortnummer 4800 kan verbinden?

Je kan geloof ik wel poorten open zetten in het admin menu van de router (192.168.1.1), maar ik snap dat niet helemaal. En sinds ik niet kan controleren of ik iets goed doe...

E-Tech Router (Model: RTBR03)
Afbeeldingslocatie: http://www.e-tech.nu/producten/1030.gif

Specs
WinXP PRO
Up2date drivers (IE, router)

Verwijderd

Met "wil hij niet openen" kunnen we natuurlijk niets. Geef eens exact aan welke foutmeldingen enzo je krijgt.

En wat wil je nou eigenlijk bereiken? Wil je hulp met poorten openzetten (wat niet nodig is in jouw geval, denk ik)? Je geeft wel mooi weer wat je niet kan, maar echt een duidelijke TS vind ik het niet.

Verwijderd

Misschien dat je passive mode moet gebruiken heb ik ook gedaan bij mijn router en nu werkt het wel gewoon goed

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 17:08:
Met "wil hij niet openen" kunnen we natuurlijk niets. Geef eens exact aan welke foutmeldingen enzo je krijgt.

En wat wil je nou eigenlijk bereiken? Wil je hulp met poorten openzetten (wat niet nodig is in jouw geval, denk ik)? Je geeft wel mooi weer wat je niet kan, maar echt een duidelijke TS vind ik het niet.
Woo, rustig vragen is er niet meer bij tegenwoordig? Anyway:

Foutmelding
Resolving host name ***.**.***.**...
Connecting to (***.**.***.**) -> IP: ***.**.***.** PORT: 4800
Connected to (***.**.***.**) -> Time = 15ms
Socket connected waiting for login sequence.
Connection timeout. No response from server.
Cannot login waiting to retry (5s)...

En zo gaat het verder.

Volgens mij gaat dat poorten open zetten niet goed. Dat bedoelde ik.

Edit
Passive mode is aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 17:23 ]

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 20:37

nzyme

terror

ist niet zo dat de FTP gewoon weg is? En als je connecten wil over port 4800 moet je die op je router gewoon openen.

ping anders ff naar die FTP server.

[ Voor 15% gewijzigd door nzyme op 13-01-2004 19:07 ]

| Hardcore - Terror |

Verwijderd

Topicstarter
Hellraizer schreef op 13 januari 2004 @ 19:06:
ist niet zo dat de FTP gewoon weg is? En als je connecten wil over port 4800 moet je die op je router gewoon openen.

ping anders ff naar die FTP server.
FTP is niet weg, als ik ping worden alle pakketjes verzonden en ontvangen (0% verlies). Misschien kan iemand me precies uitleggen hoe ik de poort moet openen bij deze router, want ik denk dat ik het niet goed doe dan.

Ik heb op de site van e-tech gekeken en daar gedaan hoe het moest. Maar geen effect.

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:20
Als het een warez site is kan het wel eens kunnen dat i gesloten is. En pingen op ip gaat meestal wel omdat dat weer een andere port gebruikt :)

Verwijderd

dat je kunt pingen zegt niets of de server nog draait hoor.
als de ftp service is uitgezet dan kan je het ip dus wel pingen maar de server reageert niet.
poort 21 kan ook gewoon open staan zonder server erachter, dus mail de sysadmin en vraag of de server wel draait enzo

VEEL SUC6

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 20:02 ]

Verwijderd

ik denk ook dat de ftp server helaas niet meer aanwezig is. En pingen zegt totaal nix over een ftpserver.
rest zie boven :P

Verwijderd

Topicstarter
devil-strike schreef op 13 januari 2004 @ 19:58:
Als het een warez site is kan het wel eens kunnen dat i gesloten is. En pingen op ip gaat meestal wel omdat dat weer een andere port gebruikt :)
Ik spreek de sysadmin live op msn en die zegt dat de ftp online is. Hm, pingen heeft dus in principe ook geen zin. Maar ik weet dat het online is.
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 20:00:
dat je kunt pingen zegt niets of de server nog draait hoor.
als de ftp service is uitgezet dan kan je het ip dus wel pingen maar de server reageert niet.
poort 21 kan ook gewoon open staan zonder server erachter, dus mail de sysadmin en vraag of de server wel draait enzo

VEEL SUC6
Zie boven.
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 20:10:
ik denk ook dat de ftp server helaas niet meer aanwezig is. En pingen zegt totaal nix over een ftpserver.
rest zie boven :P
Wederom, zie boven.

Hmm, ik dacht dat dit toch echt voldoende was om poort open te zetten
http://www.aapiej.nl/plaatjes/router_huh.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 20:16 ]

Verwijderd

wat is het ip, dan kunnen wij het even testen !!!

als je zeker weet dat de poort open staat op je router dan moet het gewoon werken hoor, maare welke andere poorten heb je nog meer openstaan
als de ftp op poort 21 zit dan moet ook poort 20 openstaan op de server.
de poort eronder zorgt dat de verbinding tot stand gebracht kan worden.

Verwijderd

volgens mij zit je een poort op jou router te openen en daar heb je nix aan. Je wil connecten op een ftpserver op poort 4800. Het ftp programma pakt een totaal andere poort van jou pc om met die ftpserver te connecten, en hoef je niet in te stellen.
Als de ftpserver achter een router zit moet je het wel instellen, maar dan op de router bij de ftpserver niet je eigen, tenzij je zelf een ftpserver draait.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 21:38 ]

Pagina: 1