Toon posts:

[Flash plugin + Metaframe XP]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn Windows 2003 Terminal server met Metaframe XPa software kan ik de Flash plugin in een client sessie niet gebruiken.
Deze schijnt niet geinstalleerd te zijn.

Als ik echter vanaf de console een site bekijk waar de plugin voor nodig is, dan wordt hij zonder problemen weergegeven.

Log ik achter de console met een gebruiker in dan wordt de site ook correct weer gegeven. Alleen in een sessie werkt het niet (zowel administrator als domain users)

Op de macromedia site wordt er een registry aangewezen als het probleem. Er moet een key worden verwijdert als de flash movie niet start, maar deze key is niet aanwezig in registry.

Het installeren van de Flash plugin vanuit een sessie lukt ook niet. Je wordt dan door gelinkt naar de automatische install site, maar het pop-up venster om de plugin te installeren verschijnt niet. (Deze verscheen wel achter de console).

Kan het te maken hebben met een van het volgende:

- Tijdens het installeren van de Metaframe software worden de drives geremapped, kan het zijn dat er bepaalde registry instellingen moeten worden aangepast. (Ik kom nergens meer de oude drive letters (C en D) tegen)?
- Is het bekijken van flash animaties niet mogelijk vanuit een Terminal sessie?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

In de CMC heb je daar onder SpeedScreen Browser Acceleration toevallig flash uitgezet?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, die stonden op use Farm settings. Heb ze nu op Allow gezet en het werkt!

Bedankt voor de tip.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dan kan je beter op Use Farm Settings laten staan, en je farm settings aanpassen - dat is meestal ook voldoende :)