XP registry: verwijderen KEY mbv file

Pagina: 1
Acties:

• porto33
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-12-2025
Hallo,

ik probeer via een .reg bestand een bepaalde key uit het register te verwijderen maar dat wil maar niet lukken. In het register zelf lukt t wel maar het moet via een bestand gebeuren, vandaar.

Ik wil mbv een bestand de middelste mousebutton kunnen wijzigen zonder eerst de mouse properties te hoeven ingaan. De 'CruiseDown' key moet worden verwijderd waarna een andere key wordt toegevoegd (en vice versa) maar zover kom ik nog niet eens.

zo ziet het .reg bestandje eruit:

Windows Registry Editor Version 5.00

REGEDIT4

-HKEY_CURRENT_USER\Software\Logitech\MouseWare\CurrentVersion\Control Center\Schemes\.Default\Devices\Cordless4\0001\Assignments\MiddleMouseShortClick\CruiseDown]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Logitech\MouseWare\CurrentVersion\Control Center\Schemes\.Default\Devices\Cordless4\0001\Assignments\MiddleMouseShortClick\ThirdMouseButton]
"Owner"="Buttons Page"
"Priority"="0"

wie weet raad? 8)7

btw: hoe kan ik de popups weglaten als ik een .reg bestand heb aangeklikt... maw. hij moet het register zonder bevestiging(en) wijzigen; alleen voor de betreffende .reg bestanden uiteraard.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

regedit /s test.reg

Iperf

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-05 14:57
REGEDIT4

[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Logitech\MouseWare\CurrentVersion\Control Center\Schemes\.Default\Devices\Cordless4\0001\Assignments\MiddleMouseShortClick\CruiseDown]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Logitech\MouseWare\CurrentVersion\Control Center\Schemes\.Default\Devices\Cordless4\0001\Assignments\MiddleMouseShortClick\ThirdMouseButton]
"Owner"="Buttons Page"
"Priority"="0"

Vergeten toch?

• porto33
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-12-2025
Fish, bedankt! het werkt perfect!

Midget, het was me idd niet eens opgevallen dat die hele [ niet ervoor stond!
het werkt nu iig naar behoren, bedankt!!

een GoT onwaardig probleem opgelost. 8)