Toon posts:

Stemmen filteren in Cool edit

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe je in een programma als Cool Edit pro v2, uit een melodie alleen de teksten filtert, zodat de melodie instant blijft.

Ik hoop graag snel een reactie te horen.
Alvast dank.

P.S. Als mensen het wel weten met een ander programma, laat het dan ook weten, dan download ik daar gewoon een legale trial versie van.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 16:21 ]

Verwijderd

Wat je wil zal in 99 % van de gevallen niet lukken, je haalt dan bepaalde frequentie waardes uit een song, vroeger werd namelijk voor stemmen een vast bereik gebruikt en als je deze frequenties eruit haalde dan had je een instrumental. Helaas is dat tegenwoordig bijna niet meer te doen of je hoort dan nog de echo's of de muziek die overblijft is ernstig vervormt.

Als je een beetje handig bent is het slimst wat je kan doen de midi opzoeken en deze bewerken met Cubase of een ander goed programma.

Verwijderd

Topicstarter
ook als de stem monotoom is? Eigenlijk gedurende het hele "lied" hetzelfde is?

Ik hoor het graag

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zoals SOLORUNNER al zegt, dat gaat gewoon niet lukken (niet "mooi" ieg).

Zie ook [search=zang verwijderen uit muziek]

Verwijderd

het enige wat ik ooit gedaan heb is met een VST plugin (karaoke genaamd), dan moet je wel een programma hebben wat VST aankan (bv wavelab, cubase).

Maar dit geeft zeer wisselende resultaten, het ligt aan de mix van de muziek en stem. De plugin gaat er vanuit dat een zang stem altijd een mono kanaal in de mix is, dus stereo dingen als bijvoorbeeld galm, blijft er gewoon inzitten. Ook word de muziek er niet mooier op, omdat je bepaalde freq wegfilterd

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 12:18:
ook als de stem monotoom is? Eigenlijk gedurende het hele "lied" hetzelfde is?

Ik hoor het graag
O je bedoelt dat je de platen van Jim wilt editten ;)

Maar even srieus. Het gaat nooit mooi orden. Zoals hierboven al geschreven is: Je gaat een bepaalde frequentie filteren en dat is dus stem incl muziek.

Money for nothin' and your chicks for free

Pagina: 1