[ASP] Request bij een binary read form?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 16:43
Ik heb dus een form gemaakt om een file te kunnen uploaden. Dat werkt nu prima.

Verder heb ik in hetzelfde form wat informatie staan (zoals, titel, beschrijving, etc.) die ik na het uploaden in een database wil zetten.
Maar met een Request.Form gaat dit niet, omdat er al een binary read is uitgevoerd voor het uploaden van de file.

Hoe kan ik nu deze informatie uit het form halen?

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

Het component dat je gebruikt voor het uploaden van de file zal een alternatief voor Request.Form moeten aanbieden. (Ik neem dan ff aan dat je een component hiervoor gebruikt, omdat dat logisch is ;), bijvoorbeeld Pure-ASP upload)

日本!🎌

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Van welk component maak je gebruik? Er moet in ieder geval op de site van de maker wel iets te vinden zijn over hoe je deze gegevens wel kunt opvragen. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DeverauX op 13-01-2004 16:10 ]

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• Kawa
  • Laatst online: 10:27
Zoals al gezegd is een component zoals ASPupload erg handig.. Puur met asp kan ook maar is lastig. Check hier

• Mottebelke
Ik maak geen gebruik van een component, maar puur alles in ASP.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

In ASP kun je ook een component schrijven, maar geen COM component. Als je jouw code een component noemt dat is dat wat het is :)

Check mijn linkje naar Pure-ASP upload dus toch maar es (de naam zegt het eigenlijk al).

日本!🎌

• Mottebelke
Ok, ik gebruik dus geen COM, maar wel een scriptje voor het uploaden.

Maar het moet toch niet zo moeilijk zijn om de inhoud van een form in een database in te geven?
Is het anders een optie om met twee forms te werken? Dus eentje waarin je een binary read doet voor het uploaden, en een andere waarin je een request doet voor het vullen van de database.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Of dat een optie is moet je niet aan ons vragen, maar aan jezelf. Feit is dat dat erg slordig staat, en een ander feit is dat je prima met het form kan blijven werken. Heb je Pure-ASP eigenlijk wel geprobeerd? Ik krijg persoonlijk een klein beetje het idee dat je van ons 1 magisch regeltje code verwacht, terwijl magie nog niet bestaat ;)

日本!🎌

• Mottebelke
Ik heb dus Pure-ASP upload bekeken, maar ik kan geen serverobjecten aanmaken op de server (host hem niet zelf), dus dan houdt dit een beetje op lijkt me.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Dat Pure-ASP is puur ASP :)
Dat is geen COM component, maar alleen maar ASP script.

日本!🎌

• Mottebelke
Maar ik krijg dus de volgende error:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Server object error 'ASP 0177 : 800401f3' 

Server.CreateObject Failed 

/admin_albumview.asp, line 10 

800401f3

En de betreffende line is:

code:
1
Dim Form: Set Form = Server.CreateObject("ScriptUtils.ASPForm")

En na wat zoekwerk via Google en MSDN is de enige conclusie die ik kan vinden dat er een component niet geinstalleerd is (in dit geval dus ScriptUtils).
En aangezien ik zelf geen componenten kan installeren lijkt het hier op te houden voor Pure-ASP.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-05 19:32

Gerco

Professional Newbie

Kijk hier eens naar. Ook pure ASP upload zonder andere componenten te gebruiken. Met uitleg, zodat je zelf ook nog eens snapt waar je mee bezig bent.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Mottebelke
Dat scriptje heb ik eerst gebruikt, maar daar bij is het niet mogelijk om de andere informatie uit het formulier uit te lezen.

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
Ook niet met request.Binaryread?

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• Mottebelke
met Request.BinaryRead kun je alleen het aantal bytes opgeven wat gelezen moet worden en dus niet de gegevens zelf (tenminste dat is wat ik erover kan vinden).

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Het is een tijd geleden dat ik met uploads iets gedaan heb maar de grote lijnen die ik ervan heb onthouden:

met binaryread kun je wel bij de overige gegevens. Je zult ze er alleen zelf uit moeten parsen. Wanneer je een formulier opstuurt met een aantal inputvelden en een bestand komt er ongeveer zoiets uit:
veld1=bla&veld2=iets&bestand=woei.html-------sdf--sdf-----<hier de binaire bestandsinhoud>-------sdf--sdf-----
waarbij -------sdf--sdf----- de delimiter is. De kunst is dus dat je de bytes die over het formulier gaan converteert naar ascii en de binaire data laat voor wat het is. De delimiter kan bij iedere keer dat je post anders zijn.
Deze delimiter kun je achterhalen, doordat hier achter een vbcrlf staat. Dit gebeurt al in je script als het goed is, dus de preciese vorm hiervan kun je daar uithalen.

edit: doet deze class dat niet: http://www.eightsquared.co.uk/PureASPUpload.asp

[ Voor 8% gewijzigd door j_du_pee op 14-01-2004 12:00 ]

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

• Mottebelke
Ik heb je link eens bekeken, en kwam er toen achter dat in het scriptje wat ik gebruik er ook een functie zit om de binaire waarde om te zetten naar een tekstwaarde.

Dus nu gebruik ik die functie en werkt het wel. Ik kan dus nu de plaatjes uploaden en de extra informatie in de database gooien.

Iedereen bedankt voor jullie hulp!!
Pagina: 1