Welke videokaart zit erin?

Pagina: 1
Acties:

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025
Ben ergens aan het werk, Windows opnieuw geinstalleerd en nu is het onduidelijk wat voor videokaart er in die bak zit (heb geen schroevendraaier bij de hand). Heb al Sandra geinstalleerd, maar die geeft een error DX-DD E887600DE. Sandra zegt dat dit een DirectDraw error is, vervolgens draai ik de DirectX diagnostic tool en dan zegt die dat er geen DirectDraw support is (terwijl voor de herinstallatie alles nog wel goed werkte). Iemand een idee hoe ik achter de juiste driver kan komen?

offtopic:
Ik weet het, ik had moeten beginnen met kijken naar de drivers. :|

Rustacean

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-08 17:31

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Installeer aida32 en bekijk daarmee welke videokaart je hebt. Het programmatje is te vinden in de meuktracker op de frontpage.

De kick van Electric!

Verwijderd

Manuzhai schreef op 13 januari 2004 @ 15:51:
Ben ergens aan het werk, Windows opnieuw geinstalleerd en nu is het onduidelijk wat voor videokaart er in die bak zit (heb geen schroevendraaier bij de hand). Heb al Sandra geinstalleerd, maar die geeft een error DX-DD E887600DE. Sandra zegt dat dit een DirectDraw error is, vervolgens draai ik de DirectX diagnostic tool en dan zegt die dat er geen DirectDraw support is (terwijl voor de herinstallatie alles nog wel goed werkte). Iemand een idee hoe ik achter de juiste driver kan komen?

offtopic:
Ik weet het, ik had moeten beginnen met kijken naar de drivers. :|
geeft windows zelf nog hints met betrekking tot een chipset naam? welke windows gebruik je en hoe oud is die pc? en verder zul je toch echt de kast open moeten maken denk dat je daar sneller antwoord krijgt dan hier in dit forum

Verwijderd

Ik denk dat het toch het handigste is om een schroevendraaier te gaan zoeken!
Want ik denk niet dat je er zo uit zult gaan komen wat voor kaart er in zit.
Aangezien de drivers niet zijn geinstalleer zal directx dus ook niet kunnen bepalen welke kaart er in zit.

Ps: bij werkt een schaar ook redelijk goed als schroevendraaier

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 15:57 ]

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:55
Ik denk dat een wat oudere windows versie de drivers niet automatisch installeerd zoals xp ed dat vaak wel doen. Maar staat er nergens bij apparaatbeheer aangegeven om wat voor chipset het gaat?

Anders kun je natuurlijk altijd nog gokken dat een NVidea of ATI driver wel zal werken :)

Als er een nieuwere versie van windows draait heeft dat waarschijnlijk niet echt veel zin omdat die ati en nvidea kaarten wel herkent.
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 15:55:
Ps: bij werkt een schaar ook redelijk goed als schroevendraaier
Of een mes, lepel, nagelvijl, nagel (au),....

Laat je fantasie werken zou ik zeggen

[ Voor 42% gewijzigd door ReallyStupidGuy op 13-01-2004 16:01 ]

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Niet dat openschroeven nu altijd zo enorm veel duidelijkheid geeft... Zeker als er allerlei dubieuze types en codes op de chips worden aangegeven :)

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:13

BoAC

Memento mori

Als de computer opstart geeft hij dan geen informatie weer voor de bios info scherm (waar hij het geheugen telt/harddisk detecteerd/biosversie weergeeft?

Verwijderd

wat je zou kunen proberen is tijdens het opstarten het eerste scherm proberen te lezen. hierin staat precies vermeld om wat voor videokaart het gaat.

Probleem is wel dat bij de meeste systemen pas later in het bootproces het toetsenbord word geactiveerd. dus ff op pauze zetten is er dan niet bij.
gewoon heel erg faak resetten en proberen beetje voor beetje te lezen :+

succes

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:23
UnderFlow schreef op 13 januari 2004 @ 16:03:
Niet dat openschroeven nu altijd zo enorm veel duidelijkheid geeft... Zeker als er allerlei dubieuze types en codes op de chips worden aangegeven :)
als hij die codes hier plaats, kan hij sneller geholpen worden :Y)

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025
- Het is een Windows 2000 Server.
- Helemaal geen hints mbt de chipset (in Windows).
- Bij apparaatbeheer staat alleen dat ie t ding niet herkent.
- Kijken op dat eerste scherm is wel een goed idee, dat ga ik maar eens proberen.

Rustacean

• Da Weef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 21:37
Kan je er met Sandra niet achter komen bij welke fabricant de kaart vandaan komt? Volgens mij moet hij dat wel weergeven als je bij de AGP informatie gaat zoeken. Als het dan een Nvidia blijkt te zijn kun je gewoon de detonator drivers installeren en dan pakt ie waarschijnlijk zelf de goede. Tenminste ik ga er dan wel vanuit dat je weet dat de videokaart TNT2 of beter is...

Ik neem aan dat je met een ATI kaart hetzelfde kunt doen met een Catalyst, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Succes!

.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Zo komen we dus helemaal nergens...

Wat is het merk en type computer? (Misschien is op deze manier te achterhalen wat er in zit)
Anders toch maar openschroeven!

We have just one world, but we live in different ones...

• Da Weef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 21:37
Openschroeven schiet ook niet heel erg op... Tenminste er staat niet meer op de kaart dan de naam van de fabricant. Tenzij je het koelelement of de fan eraf kan krijgen. Dan zou je verder kunnen komen, maar dat is niet altijd even makkelijk.

.

Verwijderd

SA Faq: Drivers en hardware identificatie en een foto/chipnummers van de bewuste hardware posten zou al een hoop schelen denk ik
Pagina: 1