Toon posts:

Mengpaneel: te weinig kanalen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem, ik heb de volgende opstelling:

PC met 2 geluidskaarten
Dubbele CD Speler met pitchcontrol
DVD Speler + Beamer

Echter mijn mengpaneel heeft slechts 4 input kanalen die voor deze apparaten te gebruiken zijn (phono en mic kan ik niet gebruiken)

Nu gebruik ik ze toch nooit alle 5 tegelijk, echter wil ik ze wel allemaal tegelijk aansluiten omdat ik niet elke keer kabels wil hoeven te wisselen.

Ik gebruik namelijk OF de pc en de cd spelers, OF de dvd-speler.

Nu zat ik eraan te denken om daar een mooie audio switch (voor tulp stekkers) tussen te zetten, zodat ik makkelijk kan switchen, echter kan ik deze nergens vinden en ik weet zo goed als zeker dat ze wel bestaan.

Heeft iemand een idee waar ik zo'n ding kan vinden, of bestellen, en zo ja, hoeveel zoiets ongeveer moet kosten? Ik vind het zo slordig om gewoon split stekkers achterin te steken en ze op die manier te combineren....

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-07 18:57
loop de eerste de beste audio zaak binnen? 8)7 Je kunt ze anders natuurlijk ook zelf in elkaar knutselen...... nog leuk ook :)

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:37
of even een line -> phono passief voorversterkertje kopen. kosten iets van 10 euro ofzo en je kan dan gewoon je phonokanaal gebruiken.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:40

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

wibblemoo schreef op 13 januari 2004 @ 15:53:
of even een line -> phono passief voorversterkertje kopen. kosten iets van 10 euro ofzo en je kan dan gewoon je phonokanaal gebruiken.
Nee, precies andersom in dit geval, je hebt iets nodig wat het signaal verzwakt (zodat je wél je phono kanaal kan gebruiken).

Wise enough to play the fool

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:57

Illusion

(the art of)

als je het phono kanaal toch NOOIT voor een platenspeler gebruikt, zou je de voorversterker uit je mengpaneel kunnen halen / deactiveren. meestal zit er een apart gebied op de print, wat voor de voorversterking zorgt, en kan je tussen die versterker en de rest van je mengpaneel het signaal aftakken.

Audio-switches zijn vanaf iets van 12 euro gewoon bij elke (goede) audiowinkel te koop, kijk gewoon eens rond zou ik zeggen.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 12:30
Op http://www.circuitsonline.net/circuits/view/86 vind je een geschikt schema.
Voor 3,5 euri kan je geen schakelaartje kopen hé...

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:37
teacher schreef op 13 januari 2004 @ 16:51:
[...]

Nee, precies andersom in dit geval, je hebt iets nodig wat het signaal verzwakt (zodat je wél je phono kanaal kan gebruiken).
ok ok, het is geen versterker maar je weet wat ik bedoel.

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
heb je 'r niet een knopje voor op je mengpaneel? ik heb ook maar 4 kanalen en 'n mic, waarvan zelfs 2 phono, maar op beide kanalen kan ik de phonoversterking uitzetten.

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn mengpaneel heeft eigenlijk 8 ingangen, 2x line, 2x CD, 2x mic en 2x phono, maar ik kan de versterking van het phono kanaal niet handmatig uitzetten zonder het geheel open te slopen, en daar heb ik niet zoveel zin in.

Ik ben dus idd maar even naar de audio winkel gelopen en heb daar voor 13,95 een audio switch gekocht, ik kan er zelfs nog een derde apparaat bij in prikken nu! :)
Pagina: 1