Toon posts:

best (SEMI)PROF geluidskaart ?

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb even de search gebruikt maar niet echt kunnen vinden wat ik specifiek zoek.

als er wel een topic is.. graag de link dan en sorry voor het ongemak.

ik ben dus dj maar ben de laatste tijd druk bezig met muziek maken op de pc met software van proppelorheads.

nu zoek ik dus een geluidskaart waar echt van alles en nog wat op zit... zat de review te lezen van de sb audigy sx 2 pro blablabla maar die scheen nogal tegen te vallen.. heel creative labs dus als het om semi prof spul gaat.

ik zoek dus een goede geluidskaart waar ik mijn draaitafels, mengpaneel, philips cd branders en spul en versterkers en alles op elkaar aan kan sluiten. het zelfde idee dus als die audigy 2 principe (duidelijker kan het niet) alleen dan dus beter :P

hoorde dat terratec wel goed is maar die hebben nog een groter assortiment of esi maar heb er echt helemaal geen verstand van. wil dus van jullie advies uit gaan om het goede te kopen.

bvd

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 13:12
Gelukkig lees ik dat je de Creative kaarten links laat liggen. Goedzo, want die kaarten zijn voor jouw doeleinden bestwel bagger.

Je zou eens kunnen kijken naar de Terratec DMX 6fire 24/96. Een kaart met goede opnamekwaliteit en ontzetten veel aansluitingen! (er zit zelfs een phono aansluiting op!) Hij is alleen wel redelijk prijzig (rond de 180 euro)

Een kaart met wat minder aansluitingen maar met een betere opname kwaliteit is de U24 van ESI (voorheen geloof ik EGO systems) (kheb em zelf ook). Deze heeft alleen een line-in, line out en coax & optische in en uit. Niet echt veel maar de opname kwaliteit maakt dit weer goed. Ben zelf ook dj en neem hier mijn platen op. Verschil tussen het orgineel (plaat) en het kopie (op h-disk) hoor ik (en vele andere met mij) vrijwel niet!

Ook een optie zijn de kaarten van M-audio. Deze worden redelijk geroemd in de (semi)pro wereld. Ook van deze kaarten is de opnamekwaliteit top!

Suc6 ! in iedergeval

Edit modus: Vraagje, wil je alles via je mengpaneel laten lopen en je mengpaneel aansluiten op je geluidskaart? Of wil je juist alles direct in de geluidskaart willen prikken?

[ Voor 10% gewijzigd door ChojinZ op 13-01-2004 16:06 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

nou kan ik me vergissen, maar hier zitten echt ontzettend veel nuttige replies bij. Bij de eerste hit al:
http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart

Zo moeilijk is het toch niet?

Verwijderd

Topicstarter
hello, niet veel replies nog maar wel hele nuttige :P

en tja.. zo moeilijk voor mij dus wel :P heb echt de hele middag gezocht maar kon niets NUTTIGS voor mij iig vinden. maar zal die link ff doorspitten.

en of ik alles via het mengpaneel laat gaan en alleen het mengpaneel erop aansluit, dat weet ik zelf nog niet... ik draai ook veel thuis elke zaterdag als er mensen langs komen... 2 draaitafels, 2 cd spelers enz... maar ga er wel vanuit dat je dat erop kan aansluiten en dan weer terug kan koppelen naar het mengpaneel. maar dat weet ik dus nog niet... maakt het wat uit dan ?
maar zoals jij zecht.. er zit zelfs phono op.. dan word het wel intresant denk ik om het daarop aan te sluiten. ik weet dus nog niet wat voor mogelijkheden zo een ding mij bied maar denk een hele hoop.

Verwijderd

Topicstarter
djazete schreef op 13 januari 2004 @ 17:03:
nou kan ik me vergissen, maar hier zitten echt ontzettend veel nuttige replies bij. Bij de eerste hit al:
http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart

Zo moeilijk is het toch niet?
hmz... dank je wel :P die query had ik nog niet gebruikt :P zat gewoon te zoeken op "goede geluidskaarten" enz.. en vond zo niet veel. bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
bij nader in zien... als ik in je query ff aanpas tot 300 dagen geleden komt er niet veel soeps uit... ik hoef namelijk niet te weten welke in 2000 de beste was... en veel topics blijven er dan niet over.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kijk eens op www.feedback.nl of www.peterverspuy.nl naar de kaarten die ze hebben. Dit zijn semi pro tot pro kaarten. Zoek dan eens naar reviews. Bv op www.soundonsound.com .

Kaarten van RME komen altijd wel goed uit de test. Ik heb zelf een Echo Mia, die doet het ook zeer goed.

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

de vooruitgang in geluidskaarten is niet zo groot dat topics uit 2002 nog best relevant kunnen zijn denk ik... zeker als je de daar genoemde bronnen ook meeneemt in je zoektocht.

• ChojinZ
Als je alles direct wil aansluiten op je soundcard dan heb je dus diverse aansluitingen nodig. 2 aansluitingen voor je decks, 2 voor je cd-spelers, etc. Daarnaast wordt het mixen van platen/cd's niet meer mogelijk omdat je geen mengpaneel er tussen hebt hangen.

Nadeel:
-Veel aansluitingen nodig
-niet kunnen mixen

Voordeel:
-??? Kan ff niets bedenken...

Als daarintegen alles via je mengpaneel laat lopen en je mengpaneel aansluit op je line in dan heb je in princiepe maar 1 aansluiting nodig en kan je ook nog je platen mixen.

Nadeel:
-Geluidskwaliteit kan naar beneden gehaald worden doordat alles door je mengpaneel loopt en niet rechtstreeks is aangesloten

voordeel
-Je kan wel mixen en deze mixjes opnemen via de pc
-je hebt maar 1 aansluiting nodig; namelijk de line-in

BTW die phono ingang is in princiepe alleen handig als je je platen wil digitaliseren. Mixen gaat niet omdat je mengpaneel er niet tussen hangt.

<Editmodus>: De opstelling die ik zelf heb en waar ik zeer tevreden mee ben is deze:

2 draaitafel, cd-speler en pc aangesloten op mengpaneel , mengpaneel aangesloten op de line in van de geluidskaart.

[ Voor 11% gewijzigd door ChojinZ op 14-01-2004 15:53 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• ChojinZ
En? al een leuke kaart gevonden???

Pagina: 1