Toon posts:

[NT & XP] setup problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb (weer) een probleem met de windows NT 4.0 en XP prof setup.

om te beginnen heb ik dus het originele cdtje van windows xp niet meer, daar zitten diepe krassen in wat veroorzaakt is door een oude cd-drive, dus heb ik er een gedownload (corporate edition NL) en via nero op een bootable data cd gebrand. nu begint ie niet uit zichzelf zoals bij het originele cdtje met het starten van de setup, maar boot ie in dos-mode met cd ondersteuning, dan tik je in : E:\i386\winnt (E:\ is mijn cdspeler), dan krijg je de setup voor je en dan moet ik invoeren waar de setup de bestanden kan vinden :S, wat moet ik daar dan intypen? ik heb dus al geprobeerd E:\i386 en \support en \valueadd en nog een paar, maar t wil niet lukken.

en met NT heb ik dus ook een probleem, ik d8 om dan dus maar eerst winNT 4.0 erop te zetten, ik d8 ook dat het lukte totdat de setup (die overigens nu wel zelf opstarte vanaf een bootable datadisk via nero gebrand(backup, ben originele kwijt)) bij het deel belandde waar je een partitie moet kiezen om m op te gaan installeren, dan selecteer ik gewoon C:\ (40 gb) en dan enter, maar dan krijg ik de volgende foutmelding :

8063 MB disk 0 met ID 0 op bus 0 op atapi, door deze fout kan de setup niet doorgaan.

wat betekend dit? ik heb overal gezocht maar ben er nog niet uit? kan iemand me hiermee helpen, moet ik de cd anders branden ofzo (heb ik ook al een paar keer geprobeerd btw) in welk mapje of via welk bestand kan ik winxp de bestanden laten vinden? ik heb egt alles geprobeerd maar het lukt me egt niet. :(

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Je moet de cd idd anders branden. De image die je download is een image van een bootable cd.
Die hoef je dus met nero niet nog eens als bootable te branden, maar gewoon een brun image doen.

Voor de NT setup heb je dacht is floppy's nodig, maar die kan je downloaden bij bootdisk.com.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik dus ook al gedaan (van winxp), met isobuster de image openen en dan naar me harde schijf kopieeren en dan gewoon als data cd branden, maar dat werkte helemaal niet, dan zegt ie :

disk boot failure, please insert other disk

dus dat heeft ook niet egt nut... :(

ik heb net ook geprobeerd om eerst de setup te starten met de originele cd (hij kan pas niet meer lezen vanaf bestanden kopieren) maar dan zegt ie als ie bij bestanden kopieren is dat ik de cd van winxp sp1 erin moet doen... heeft t misschien nut als ik de setup van sp1 erbij zet op die cd dat ie m dus herkend als sp1 en dat ik de cd dezelfde label geef?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 15:33:
8063 MB disk 0 met ID 0 op bus 0 op atapi, door deze fout kan de setup niet doorgaan.

wat betekend dit? ik heb overal gezocht maar ben er nog niet uit? kan iemand me hiermee helpen, moet ik de cd anders branden ofzo (heb ik ook al een paar keer geprobeerd btw) in welk mapje of via welk bestand kan ik winxp de bestanden laten vinden? ik heb egt alles geprobeerd maar het lukt me egt niet. :(
Microsoft Windows NT4.0 ondersteund alleen FAT16 en NTFS. Bij de installatie echter kun je niet meteen een partitie formatteren als NTFS.

Tijdens de setup wordt deze altijd van FAT16 naar NTFS geconverteerd (indien je NTFS hebt opgegeven natuurlijk).
FAT16 heeft een maximum van 2GB normaal gesproken en dat al een rede dat de setup van Microsoft Windows NT4.0 deze foutmelding geeft.

Je moet dus een installatiepartitie hebben van minder dan 2GB en aanspreekbaar door DOS/NT4.0

C:\>_

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 15:52:
dat heb ik dus ook al gedaan (van winxp), met isobuster de image openen en dan naar me harde schijf kopieeren en dan gewoon als data cd branden, maar dat werkte helemaal niet, dan zegt ie :

Ik zei dus: de image direct branden....

Doe je als volgt: in nero: file -> burn image -> image file kiezen en fikken maar.
Dan is ie zeker weten bootable.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 15:52:

Dan doe je dus niet wat hij zegt: je moet gewoon Nero opstarten, zeggen dat ie een image moet bakken en dan de iso selecteren. Want het IS dus al een bootable CD.....

Edit: damn momania was me voor...hoezo zelfde antwoorden? B)

[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 13-01-2004 16:03 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
ik snap t nu tnx, maar nu heb k weer t probleem dat t geen image bestand is maar een rar bestand, was k ff vergeten... hoe doe ik dat dan? gewoon uitpakken, want dan komt er wel een image bestand uit namelijk.
Pagina: 1