Toon posts:

[norton ghost '02] img-file dumpen bij andere pc via netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee pc's, een server en een workstation. Nu wil ik een image file van de server maken met Norton Ghost (2002) en deze dumpen op het work-station, via het netwerk.

Gaat allemaal best goed. Ik start het work-station op met een Ghost bootdisk (floppy) en zet deze in de wachtstand.
Vervolgens start ik de server op met de bootdisk en ga naar de prompt. Hier wil ik het Ghost proggie starten met een aantal toevoegingen, zoals src=1, en tmcp:ipadres, en ik zet er ook de bestandsnaam bij: c:\bckup.gho

De verbinding wordt gemaakt, geen probleem zelfs, dus hij ziet het work-station. alleen zegt hij dan dat hij het bestand niet kan aanmaken, omdat er geen c schijf is! En dat klopt ook wel, want als je (het work-station) opstart met de diskette van Ghost, dan ziet hij alleen de a-schijf.

Wat doe ik fout?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
NTFS?

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
nee, fat32 maar ik weet niet of daar het probleem ligt.
Ik zoek al een poosje hier op GoT en volgens mij ondersteunt Ghost wel NTFS .. ?

Verwijderd

Dan is het toch een probleem met de software. Niets netwerktechnisch in ieder geval, schop richting Software Algemeen dus :)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:25

momania

iPhone 30! Bam!

Moet je niet eerst een drive mapping maken naar de client om de image op te kunnen slaan?

En dan beter bv veilig mappen naar z: bv en de bestandsnaam dus z:\bckup.gho maken oid.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
hoe maak ik een drivemapping? (nog nooit van gehoord..)
Pagina: 1