Ik heb op mijn werk het probleem dat ik voor een klant een LPT1 koppeling moet aanmaken in een terminal sessie.
Het is zo dat de klant op afstand inlogt op een terminal server.
Ik heb na lang zoeken een simpele oplossing gevonden.
Deel de sessie printer die automatisch aangemaakt word bij het inloggen op de server.
Maak daarna met net use een lpt koppling aan naar die gedeelde sessie printer.
net use lpt1 \\servernaam\sharenaam
Wanneer je dit goed doet, dan blijf de sessie printer ook netjes gedeeld elke keer wanneer je inlogt en de lpt koppeling blijft bestaan.
Het enige probleem is, dat wanneer ik dus via een printer die dan op lpt1 geinstalleerd zit een afdruktaak geef een foutmelding krijg "There was an error found when printing the document "Test Page" to LPT1:. The device is not connected."
Wanneer ik dit controleer met net use, dan is de status van LPT1 gewoon OK!
Er kan wel gewoon naar de sessie printer afgedrukt worden en ook gewoon naar lpt1 in een dosbox/dosprogramma.
Ik heb die LPT koppeling dus nodig voor een Windows programma die alleen printers ziet die geinstalleerd zijn op een LPT poort.
Zou iemand hier raad op weten?
Het is zo dat de klant op afstand inlogt op een terminal server.
Ik heb na lang zoeken een simpele oplossing gevonden.
Deel de sessie printer die automatisch aangemaakt word bij het inloggen op de server.
Maak daarna met net use een lpt koppling aan naar die gedeelde sessie printer.
net use lpt1 \\servernaam\sharenaam
Wanneer je dit goed doet, dan blijf de sessie printer ook netjes gedeeld elke keer wanneer je inlogt en de lpt koppeling blijft bestaan.
Het enige probleem is, dat wanneer ik dus via een printer die dan op lpt1 geinstalleerd zit een afdruktaak geef een foutmelding krijg "There was an error found when printing the document "Test Page" to LPT1:. The device is not connected."
Wanneer ik dit controleer met net use, dan is de status van LPT1 gewoon OK!
Er kan wel gewoon naar de sessie printer afgedrukt worden en ook gewoon naar lpt1 in een dosbox/dosprogramma.
Ik heb die LPT koppeling dus nodig voor een Windows programma die alleen printers ziet die geinstalleerd zijn op een LPT poort.
Zou iemand hier raad op weten?