Toon posts:

[ACCESS] database beschadigd error code 1504

Pagina: 1
Acties:
  • 410 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit op dit moment met het volgende probleem.

we hebben een programma dat gebruik maakt van een database MS ACCES 97.
deze database is beschadigd, ik heb hem vervolgens proberen te herstellen met office 2000 om hem vervolgens weer te converteren naar 97.

het comprimeren en herstellen in 2000 gaat zonder problemen. Hierna zou ik de database via database hulppprogramma's moeten converteren naar een eerdere database versie namelijk 97.

Dan ontstaat het probleem om het moment dat ik opstart stopt hij er binnen een paar tellen mee en geeft de volgende melding:

DE LENGTE VAN EEN VELD IS TE GROOT

Vervolgens is er een tabel gecreëerd MSysCompactError : Tabel1
hierin wordt de errorcode -1504 weergegeven.
via google kan ik hier niets over vinden en ook de search eindigt op niets.

Wie kan mij verder helpen zodat ik de database kan herstellen, een back-up terugzetten is op dit moment namelijk nog geen optie

ik moet dus een manier dat de database toch te herstellen is, door of op een andere manier te herstellen of het veld te vinden dat de converse blokkeert.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 15:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand die me iets verder kan helpen, zit echt met een groot probleem

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

kun je niet de tabellen 1 voor 1 naar een "verse" database copieren? dan weet je straks iig welke tabel er fout zit...
of alle tabellen als textbestand dumpen en dan weer inlezen in een nieuwe database...

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

Verwijderd

Topicstarter
het zijn daar eigenlijk net iets te veel tabellen voor, maar kan het wel gaan proberen. zijn er nog andere mensen met andere opties?

sorry viel wel mee hoe veel werk dat was,

maar wat als ik de tabel heb die fout is?

er zitten tabellen bij die absurt veel records bevatten

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 15:59 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Access is geen OS
Windows Operated Systems >> Software Algemeen

En bekijk je tabel1 eens.
Daar heb je waarschijnlijk een, je raad het al: veld met te grote lengte.
Dus een integer( 10 ) die in 97 max integer( 8 ) kan zijn oid. Ik noem maar wat.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
welke tabel1? die zie in niet wat ik wel zie

tabel Msyscompacterror

de table bestaat uit:
errorcode errordescription errorrecid errortable

in errortable staat een tabel genoemd alleen deze bevat 4658 records en dus vrj moeilijk om te kijken welk veld te lang is. daarbij zijn er iets van 18 kolommen

die tabel de aangegeven wordt kan wel worden gekopieerd naar een nieuwe database

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 16:14 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Ach ja, de eigen db heeft geen tabel1 natuurlijk, mijn fout 8)7

Kijk iig van al je tabellen van de velden even de datatypes na.
Daar zit er 1 tussen welke niet geconverteerd kan worden naar 97.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
weet je welk soort niet naar 97 geconverteerd kan worden.
heb namelijk al eerder crashes gehad van deze database waarbij deze alleen wel hersteld kon worden

ander probleemje is dat er ongeveer 150 tabellen zijn

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 16:17 ]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:12

Boss

+1 Overgewaardeerd

Kan je hem niet in Access 97 gewoon repairen?

Zeker als je daar alle servicepacks op hebt, en (heel belangrijk) de laatste MS JET servicepacks, moet je een heel eind komen toch?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
ben niet in het bezit van acces 97, is ook niet meer aan te komen is mij verteld

maar inmiddels is er besloten om toch een back-up terug te zetten, nadat ik tot gisteravond laat ben bezig geweest.

Vraag me af of er iets aan te doen is om te zorgen dat acces stabiel blijft en minder snel crasht, maar dat is eigenlijk weer een ander topic

iedereen die een poging gedaan heeft te helpem bedankt

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

als je niet in het bezit bent van Access 97, waarom wil je dan de database in dat formaat hebben :?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
het programma wat we gebruiken heeft een database nodig in 97 opmaak

staat ook bij dew opening van het topic

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 11:26 ]

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Had ik even een beetje overheen gelezen, sorry.
Ken je niemand die thuis nog een Access '97 CDtje heeft liggen, dan kan je het daar nu proberen of het werkt. Weet je in ieder geval voor de volgende keer wat 'de manier' is.

Verwijderd

Topicstarter
nee was dat maar heb al rondvraag gedaan naar acces 97
Pagina: 1