Radeon 9800 Pro AIW: Direct3D problemen, kaart defekt?

Pagina: 1
Acties:

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-07 15:24
Ik heb hier een nieuwe Radeon 9800 Pro All in Wonder welke in 2d applicaties goed draait. Echter in Direct3D krijg ik het bekende checkerboard of schaakbord effekt en waardeloze graphics. Wat voor instellingen ik ook wijzig, het probleem blijft. :'(

Systeem specs:

P4p800 1gb RAM, laatste released BIOS, geen overclock
Middels DVI-I->VGA adapter (Orgineel ATI) is de monitor aangesloten op de kaart.

Mijn pogingen om het probleem te verhelpen:

-AGP Aperture op 128mb en 64mb
-AGP voltage opgekrikt-> geen verschil.

Volgorde driver installatie:
- Laatste Intel Inf drivers
- DirectX 9b erop
- Laatste Catalyst Capture driver erop (eerst TV capture, geen reboot, dan
Catalyst driver, dan Control panel).

Hetzelfde heb ik gedaan, nadat ik Driver Cleaner 2.6 heb gedraaid met de nodige reboots, met de laatste Omega drivers.

Fastwrites elke keer uitgezet (kan alleen inSmartGart, niet in BIOS Moederbord) en ook in "Advanced SmartGart" AGP Write op Off gezet met nodige reboots.

Nadat deze aktiviteiten geen oplossing gaven:
- Format C:
- Win XP Pro Sp1 er opnieuw op
- Intel Inf Utility erop. Reboot
- DirectX 9b erop. Reboot
- TV CApture Catalyst drivers erop en er achteraan de display driver. Reboot
- Geluidskaart is niet aangesloten
- Apparaatbeheer geeft geen problemen/uitroeptekens
- Service ATI Smart op Auto
- VPU Recover staat uit
- DXDiag.exe geeft ook niets abnormaals aan
- IRQ niet geshared
Het ATI identification programma laat ook niets bijzonders zien: alle gegevens die er worden weergegeven zijn volgens specs

Nog steeds geeft 3DMark2003 hetzelfde waardeloze beeld in alle demos. De kaart wordt ook niet heet ofzo (ik kan em i.g.g. gewoon aanraken.

Ik ben enigszins ten einde raad, temeer ik hiervoor in exact dezelfde opstelling (hardware & O/S) een Hercules 9800 Pro (geen AIW) had zonder enig probleem.

RMA is mogelijk, alleen betekent dit een enkeltje Canada/USA voor deze kaart (komt nl. uit VS via Ebay) en voorlopig geen pc (geen reserve AGP kaart hier) dus dat is het laatste waar ik op zit te wachten

HELP :|

[ Voor 2% gewijzigd door b-gone op 13-01-2004 15:09 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Heb je toevallig de kaart iets overclocked??

Ik weet namelijk dat wanneer je het geheugen al maar 1 mhz omhoog gooit van de videokaart dat dit checkers oplevert(tenminste bij mij) de core kan ik wel omhoog gooien.

probeer anders het geheugen langzamer te clocken met rage3d ofzo

• b-gone
Nee,
De kaart draait echt 100% standaard, geen tweak-tools o.i.d. (kan em dus ook niet underclocken)

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Dan moet je hem gewoon terug sturen, ook al duurt het tijden :(. Checkers betekent gaarheid van de core of kapot geheugen. Als je zelf gaat kloten, wat imho nodig is om hem te fixen ben je sowieso je garantie kwijt, dat wil je niet!

offtopic:
hoe lang duurde het voor die kaart bij jou was nadat je de het hoogste bid had?
Heb zelf ook een gekocht, maar wacht nu al 8 dagen na betaling..

[ Voor 29% gewijzigd door AaroN op 13-01-2004 15:47 ]

JayGTeam (213177)

• b-gone
AaroN schreef op 13 januari 2004 @ 15:46:
Dan moet je hem gewoon terug sturen, ook al duurt het tijden :(. Checkers betekent gaarheid van de core of kapot geheugen. Als je zelf gaat kloten, wat imho nodig is om hem te fixen ben je sowieso je garantie kwijt, dat wil je niet!

Ja, ben bang dat dit de enige optie is. Ik kan hem terugsturen naar de verkoper (daarmee heb ik nog geen nieuwe kaart :( ) of em RMA-en aan ATI.

offtopic:
hoe lang duurde het voor die kaart bij jou was nadat je de het hoogste bid had?
Heb zelf ook een gekocht, maar wacht nu al 8 dagen na betaling..
Ik kocht em (Buy it Now-optie) vlak weekend voor Kerst (incl. betaling!), werd pas de 24e december verstuurd (!) op 5 januari was ie binnen (feestdagen enzo).

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

b-gone schreef op 13 januari 2004 @ 15:54:
[...]

Ik kocht em (Buy it Now-optie) vlak weekend voor Kerst (incl. betaling!), werd pas de 24e december verstuurd (!) op 5 januari was ie binnen (feestdagen enzo).
offtopic:
Ik ook via buy-it now!
Zal ie binnenkort wel komen :)

Tja 't is klote, maar hij is echt stuk vrees ik. Kan je hem niet bij een ander testen of iig in een andere pc?

JayGTeam (213177)

• b-gone
Ik heb al een RMA-tje ingediend bij ATI.
Jammer wel dat IK dus de verzendkosten kan betalen richting ATI :( (ga ik overigens wel verhalen op de verkoper). Tot die tijd geen AGP vid. kaart en geen pc (net mijn GF 4600 verkocht).

Ik zal es kijken oftie in een andere pc wel werkt maar vrees hetzelfde verhaal..... :'(
Pagina: 1