Toon posts:

welke cooler: athlon MP 1900+

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een dual processor server staan met 2x Athlon MP 1900+ erin waarvan 1 van de coolers aan het overlijden is.

welke coolers zijn het beste met meeste rpm die compatible zijn met deze procs, ik heb namelijk het volgende op het oog maar weet niet of het past.

Aerocool Super Tornado
AMD Duron/Athlon TB/XP 600 - 2133 (2600+)
2500 - 6800 RPM

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:02

Shunt

Boe

wrom zou dit niet werken ?
en dit hoort meer in doc
als je daar ook de faq leest dan kom je dit tegen :

http://gathering.tweakers...st_message/17829096#beste

maar die cooler is wel ok daar voor hoor ;) hij kan tm een mp of een xpp 2600+ koelen

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:43
In principe kun je voor MPs dezelfde koelers gebruiken als voor XPs, laat je wat dat betrefd niet van de wijs brengen door verkopers die het tegendeel beweren: fysiek zijn socket en CPU identiek.

Enige waar je bij een dual op moet letten is de airflow, je hebt nu ineens 2 hotspots te koelen, en afhankelijk van je moederboard ook nog eens dingen als VRMs om rekening mee te houden. Daarnaast is een serverkast niet al te hoog, hou er rekening mee dat je niet alle koelers in een 2u kast zal krijgen :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
FragFrog schreef op 13 januari 2004 @ 16:08:
Enige waar je bij een dual op moet letten is de airflow, je hebt nu ineens 2 hotspots te koelen, en afhankelijk van je moederboard ook nog eens dingen als VRMs om rekening mee te houden. Daarnaast is een serverkast niet al te hoog, hou er rekening mee dat je niet alle koelers in een 2u kast zal krijgen :)
En waar je ook rekening mee moet houden is dat je op een MP mobo wat minder ruimte kan hebben rond je socket, waardoor wat bredere heatsink niet passen... Heb hier een MSI K7D Master-L met een 70 en een 80mm heatsink, en die 80mm past maar op 1 v/d sockets.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:43
Milly schreef op 13 januari 2004 @ 16:44:
En waar je ook rekening mee moet houden is dat je op een MP mobo wat minder ruimte kan hebben rond je socket, waardoor wat bredere heatsink niet passen... Heb hier een MSI K7D Master-L met een 70 en een 80mm heatsink, en die 80mm past maar op 1 v/d sockets.
Tsssk, zo MSI :P :+

Maar idd goed punt, op mijn Tyan heb ik wel weer genoeg ruimte voor m'n waterblokjes, maar het houdt niet echt over door de grote rij condensators vlak naast CPU1. Wellicht handig als de TS vermeld welk moederboard hij heeft :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06
Athlon HSF vragen te over, check de search en je komt massa's tegen (en zoek gerust op XP i.p.v. MP, allemaal één pot nat :) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.