Toon posts:

[webforms] eenvoudige form maken

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ey, ik zit nu al een tijdje te klooien met het maken van webforms, eigenlijk weet ik niet hoe en waar ik moet beginnen. Heb een beetje rondgezocht hier in de search (stond wel wat, maar heb het niet gevonden) en de faq (alleen javascript :? ).
Maargoed, het is dus de bedoeling dat bezoekers van mijn site wat info over zichzelf op de site kunnen zetten. Zeg maar voor het gemak: Naam, email en een keuzebox met optie 1, 2 en 3. En dat dit vervolgens automatisch op de website komt te staan (bijv. in een table).
Eigenlijk is mijn vraag dus heel simpel: hoe maak ik dit? Mocht het relevant zijn: ik maak gebruik van Dreamweaver MX.

PS. Mocht ik toch niet goed genoeg te hebben gezocht, geef me dan even een link naar het desbetreffende topic i.p.v een bericht met 'zie search'.... want ik kan het niet vinden?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 14:25 ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:00

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Zoek eens op "guestbook" met google en op hotscripts.com. Dan kom je wel iets tegen wat je zoekt denk ik zo :)

Just another guestbook is een erg goede, gemaakt door iemand die op GoT rondloopt :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Maak een formulier met HTML en geef daar stijl aan met CSS, post dat naar een ASP of PHP script die dat opslaat in een MySQL of Access database. Vraag het dan weer op met PHP of ASP en voila...

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Hiervoor zul je, als je het zelf wil maken (wat ik wel aanneem, aangezien je een custom iets wil), in een scripttaal moeten duiken: bijvoorbeeld php. Wat je wilt is niet zo moeilijk te realiseren in php.

• We Are Borg

We Are Borg

André schreef op 13 januari 2004 @ 14:27:
Maak een formulier met HTML en geef daar stijl aan met CSS, post dat naar een ASP of PHP script die dat opslaat in een MySQL of Access database. Vraag het dan weer op met PHP of ASP en voila...
Eigenlijk is mijn vraag dus heel simpel: hoe maak ik dit? Mocht het relevant zijn: ik maak gebruik van Dreamweaver MX.
Ik heb zo'n vermoeden dat de TS'er een kant en klare oplossing zoekt als ik dit lees. Niet om de TS te beledigen, maar zelf in elkaar zetten gaat hem niet lukken als ik het zo lees :)

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Je zult de gegevens ook moeten opslaan, Flash kan dit niet. Dus heb je een DB of txt bestandje nodig icm met een script (CGI -perl oid-, PHP etc.).

zoek eens op gastenboek en Flash, hier staat ook wel wat FlashFocus.nl

edit: pfff. spuit 11 :P maar hotscript was wat ik eik zocht...

[ Voor 11% gewijzigd door mpegernie op 13-01-2004 14:30 ]

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:25

Arethusa

Niet die server

Je kunt ook gebruik maken van asp.net, al is dit in jouw geval wat overkill. Maar het is een mogelijkheid.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Verwijderd

Topicstarter
We Are Borg schreef op 13 januari 2004 @ 14:29:
[...]

[...]

Ik heb zo'n vermoeden dat de TS'er een kant en klare oplossing zoekt als ik dit lees. Niet om de TS te beledigen, maar zelf in elkaar zetten gaat hem niet lukken als ik het zo lees :)
Dat zoek ik ook (en dat is geen beledinging hoor ;))... ik zou eerlijk gezegd niet weten wara hij het over heeft.. van term 1 naar term 2, etc. :D

/me is even op zoek op hotscripts.com

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 14:32 ]

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd

veel providers bieden zelf al een aantal scripts aan,
kijk eens bij de helpdeskpagina's van je provider.
Een guestbook script van de provider zou misschien al voldoende zijn

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

We Are Borg schreef op 13 januari 2004 @ 14:29:

Dat had ik door, maar daar zijn 100.000den oplossingen voor te verzinnen.

[search=guestbook]
[google=free guestbook]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:46

crisp

Devver

Pixelated

idd, guestbook scripts zijn er genoeg te vinden. Zelf maken is natuurlijk leuker, maar dan zul je je in een serverside scripttaal moeten gaan verdiepen...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.