Toon posts:

Tv Kaart Beeld later aan laten komen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb pas een leadtek winfast tv2000 expert gekocht.
nu loopt het beeld niet synchroon met het geluid als ik hem met pro logic II wil gebruiken.dus ik vroeg me af of het mogelijk was om het beeld later aan te laten komen zodat het wel weer synchroon loopt en ik lekker tv kan kijken met pro logic II geluid :p.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
loopt het nu via de geluidskaart ?

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Topicstarter
AvOn schreef op 13 januari 2004 @ 14:19:
loopt het nu via de geluidskaart ?
ja

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Verander dat dan even heel snel ;)

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Topicstarter
AvOn schreef op 13 januari 2004 @ 15:16:
Verander dat dan even heel snel ;)
het geluid kan wel synchroon lopen als ik geen prologic gebruik
( Dolby pro logic II realtime decoderen op pc -> gelukt )

ik heb dus gewoon een manier nodig om het beeld later aan te laten komen dan het geluid

• Rick_S.
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-03 11:56
Wat voor pc heb je dan? En waar decodeer jij je DPL2? Als het softwarematig op een trage pc gebeurt, dan kan ik me wel voorstellen dat het een beetje lang duurt.

Bijzonder: iemands mening klinkt uit zoveel monden

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08 18:55

voodooless

Sound is no voodoo!

Rick_S. schreef op 13 januari 2004 @ 19:44:
Wat voor pc heb je dan? En waar decodeer jij je DPL2? Als het softwarematig op een trage pc gebeurt, dan kan ik me wel voorstellen dat het een beetje lang duurt.
Sinds hij geen hickups krijgt heeft PC snelheid bijna geen invoed op de achterstand met het beeld. Zijn er mischien ergens wat bufferinstellingen? Probeer de buffers zo klein mogelijk te houden. Hier geld dan toch wel: hoe meer CPU kracht, hoe kleiner de buffers kunnen. Als het geluid niet meer vloeiend gaat dan zijn de buffers te klein.

Als dat ook niet lukt, dan denk ik ook niet dat je iets vind waarmee je het beeld wat achter kan laten lopen. Bovendien zal dat ook enorm voor geheugen gaan vreten.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
<offtopic>chiny heb jij msn? ik wil ff met jou praten over de Expert kaart.</offtopic>

Verwijderd

Topicstarter
asus a7n8x deluxe
Amd athlon xp 2100+ @ 2338mhz
512 mb ddr ram
leadtek winfast tv2000 expert

offtopic:
virgil_fabolous@hotmail.com

Verwijderd

Topicstarter
een zachte kick

Verwijderd

Topicstarter
kan het dan niet met dscaler ofzo? niet dat ik daar wat aan heb want mijn tv kaart is nog niet 100% compatible met dscaler

Verwijderd

Topicstarter
haaaaaaaaaaai

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand me mischien haarfijn uitleggen waarom dit wel/niet kan?

• G1itch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:18
Omdat het geen videobestand is waar je tv programma gewoon pas een paar seconde later de beeldinformatie van kan opvragen, als je je tvbeeld later wilt zien moet je het wanneer het binnenkomt opnemen, en even later weer afspelen, timeshiften dus.
Ik weet niet hoe cpu-intensief dat dolby decoden is, maar timeshiften is erg zwaar, vooral als je de volledige resolutie gebruikt moet je een flinke bak hebben staan, een snelle HD is ook belangrijk (ongecomprimeerde video is groot, en je wilt het tegelijk opslaan en lezen...)

In theorie is het mogelijk, in de praktijk denk ik dat je beter kunt kijken of het dolby decoden niet wat gestroomlijnder kan. :)

Verwijderd

Topicstarter
G1itch schreef op 25 januari 2004 @ 16:54:

In theorie is het mogelijk, in de praktijk denk ik dat je beter kunt kijken of het dolby decoden niet wat gestroomlijnder kan. :)
heb jij nog ideeen hiervoor?

Verwijderd

Topicstarter
G1itch schreef op 25 januari 2004 @ 16:54:
Omdat het geen videobestand is waar je tv programma gewoon pas een paar seconde later de beeldinformatie van kan opvragen, als je je tvbeeld later wilt zien moet je het wanneer het binnenkomt opnemen, en even later weer afspelen, timeshiften dus.
Ik weet niet hoe cpu-intensief dat dolby decoden is, maar timeshiften is erg zwaar, vooral als je de volledige resolutie gebruikt moet je een flinke bak hebben staan, een snelle HD is ook belangrijk (ongecomprimeerde video is groot, en je wilt het tegelijk opslaan en lezen...)

hmmm bij mijn standaard software van mijn tvkaart kan ik ook timeshiften en dit gaat gewoon goed. zou ik mischien hier iets mee kunnen doen?

Verwijderd

Ik had ook het probleem dat het beeld/geluid niet synchroon liep.

Bij mij was het opgelost door bij video settings de Overlay mode aan te vinken. Misschien helpt dat bij jou ook?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 21:23
Hoe heb jij het voor elkaar gekregen om Dolby Prologic II 2 decoderen op je PC :? Mij is dat namelijk nog neit gelukt ;(. Ook niet met behulp van die guide...

Verwijderd

Topicstarter
Termi schreef op 28 maart 2004 @ 20:48:
Hoe heb jij het voor elkaar gekregen om Dolby Prologic II 2 decoderen op je PC :? Mij is dat namelijk nog neit gelukt ;(. Ook niet met behulp van die guide...
via dit is het mij wel gewoon gelukt ?
Dolby pro logic II realtime decoderen op pc -> gelukt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 00:12 ]

Pagina: 1