beste lan opstelling

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-04 15:19
Vraagje (heb al FAQ gebruikt maar kwam niets tegen )

Ik heb binnenkort een lan party en gebruik daar 2 switchen
1 16 poorts sweex
1 8 poorts onbekend (unex ofzo)

gebruik 2 servers en wil die op de 8 poorts switch zetten die met een 100 mbit lijn word verbonden met de volle 16 poorts switch

Is dit verstandig of is het beter de 2 servers op de 16 poorts te zetten en spelers op de 8

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:54

hannos

pardon me

je uplink is geminimaliseerd tot 100 mbit, de gebruikers van de 8 poort switch zullen die dus moeten delen

om zoveel mogelijk mensen de beste verbinding te geven tot de server is het dan ook het beste de server op de 16 poorts switch aan te sluiten, dan hebben iig 14 mensen een goede verbinding naar de server

de andere 7 mensen op de andere switch zullen dan 100mbit moeten delen in een verbinding naar de server toe

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-04 15:19
Toch wel dus mooi dan doen we dat bedankt
(had een beetje twijfel vandaar ) :)

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 22:09
Je kunt de servers altijd het beste op de grootste switch zetten (de switch met de hoogste capaciteit), op die manier hebben de meeste gebruikers ook de beste verbinding naar die servers.

Ik ben het dan ook helemaal eens met H a N N o.

Verwijderd

Even logisch nadenkenis, zoals je ziet, genoeg :) Bovendien is dit best wel besproken hoor..

Dit topic is gesloten.