Toon posts:

A7N8X-X te traag?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er al eerder een vraag over gesteld in Processors, Mobo's & Geheugen. maar die vonden het dus de verkeerde plek om het te posten, dus probeer ik het hier nog maar eens.

Aangezien hier vast meer mensen benchmarks draaien hoop ik dat iemand hier er een oplossing voor heeft.

Het probleem is het volgende.
Ik had hiervoor ook een A7N8X-X, draaide maar 3 uur, maar wel retesnel vergeleken met het nieuwe moederbord op dezelfde settings. Ook de benchmarks zijn waardeloos. Natuurlijk kunnen deze afwijken, maar anderen schijnen er geen probleem mee te hebben. Het was dus een nieuwe XP install, zelfde als bij het vorige moederbord (geen extra drivers/programma's).

Systeem:
Duron 1600 @ 8x200MHz (26-32C, 1,55V)
A7N8X-X rev 2 Uber bios 1.005
256MB PC3200 Twinmos Winbond BH-5 chips @ 200 Cas 2-2-2-3
Rest op aanvraag

Ik weet dat de processor niet snel is, maar de geheugen bandbreedte is toch onafhankeijk van de CPU? (alleen van de FSB)

Drivers: NForce drivers, en voor de rest vh systeem ook de nieuwse drivers.

Gedraait: AIDA 3.88, Sisoft sandra 2004, CPU-Z, PCMark2002.

uitslag:
Mijn processor presteerd als een Athlon TB 1Ghz (op 1785Mhz als een 1,2GHz). Geheugen komt tot 2100mb/sec waar ze in een review de 2888 haalden. De geheugen bandwith efficiency blijft plakken onder de 70% (65-69%). Op 220Mhz Cas2-2-2-3 kom ik net over de 2200MB/Sec.

Geprobeerd: Andere bios, Geheugentimings, drivers, voltages, en diverse progs voor oudere VIA chipsets (latency patch ed).

Heeft iemand ervaring met zulke afwijkende benchmarks, of een verklaring waarom het systeem zo traag is?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 13:47 ]

Verwijderd

ik zie in je sig dat je ook een 1800+ hebt, neem aan dat je die ook op deze mobo hebt geprobeerd. Waren de prestaties toen vergelijkbaar?

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:08
Waarom patches gebruiken van oude via chipsets ? Je hebt immers een Nforce chip. De memscore is wel afhankelijk van de CPU snelheid 9,5x220 is bij mij langzamer dan 10,5x220. 70% is erg weinig, zou iig rond de 86 moeten zitten.

iRacing Profiel

Verwijderd

Probeer de timings cas2 2-2-11 eens, dat moet de bandwith al positief beinvloeden.

Verwijderd

1. Je heb een duron..en ja dat heeft invloed op de membench
2. Je draait een MP onder de 10, dat is een NF2 bug en nekt je membench
3. Je draait lage MHzen, nekt je membench
4. 11-2-2-2 is beter

Aan die plank ligt het iig niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
11-2-2-2 gaf nog mindere snelheid dan 4-2-2-2 :)

Die 10x mp bug had ik wel van gehoord, maar het meeste wat ik er van hoorde was problemen met overklokken van processors (en fsb) onder die 10x.

Nouja, dat wordt proberen er een XP van te maken. Hoewel de CPu een week 34 is, MIXHB wil ie voor geen meter verder dan 1800Mhz, maar dat kan aan mijn crapy voeding liggen, boven de 1,65VCore boot mn PC niet eens op 1700MHz, op 1,55 wel.

Mijn XP1800 heb ik nog niet geprobeerd. Het zijn beide Aopen HQ-08 kasten (overvol) en hebben beide een koeler met de pinnen door het mobo heen. Dus complete MCW-462 en MCX-462 (d8 ik, de watergekoelde versie) loshalen, das me iets te veel werk voor een bench.

Maargoed, het zal dus aan mijn processor liggen. FF kijken of ik er van de week nog een in moet bouwen op het werk :P

iig bedankt voor de reply's
Pagina: 1