Toon posts:

1 computer niet bereikbaar vanaf anderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik hier een netwerk van 3 computers.
Eerst werkte alles perfect, we hebben 1 soort 'server' waar internet printer en mail via gaat, daar is ook geen beeldscherm op aangesloten, die besturen we nu vanaf deze pc met pc anywhere. Die 'server' is win2k en de 733(mhz) computer is ook win2k. Dan hebben we een nieuwe pc 3000(mhz) en die draait op winxp.

Iedereen ziet iedereen in het netwerk, dat is goed. Bij elke computer zijn bijna alle schijven gedeeld, 900 kan op de 3000 komen en andersom ook. De 733 kan ze ook allebei bereiken en op alle computers doet internet en printer het ook. De 'server' en 3000 zien ze ook de 733, maar als ik die aanklik krijg ik het volgende. U heeft niet de juiste machtigingen voor deze netwerk bron. Neem contact op met bla bla...
Hoewel ik administrator rechten heb op elke computer. Iemand enig idee hoe dit valt op te lossen?

Hieronder nog wat uitleg hoe het precies kwam.

Gister hadden we het beeldscherm, muis en toetsenbord van 733 op de server aangesloten, na een reboot van alle computers deed het netwerk het niet meer. Uiteindelijk kregen we het aardig aan de praat en inmiddels staat pc anywhere dus op de server dus hoeven we niet meer te switchen van beeldscherm enz.