Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
maar heb je de deluxe of de nd ?
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
jep heb ik ook met me P4C800 Deluxe gehad... ik had er de non-deluxe bios in geflasht.... maarja was glukkig snel te fixenThe_Eagle schreef op 13 januari 2004 @ 13:34:
Ik heb net het laatste BIOS (1014 als ik me niet vergis) op mijn P4P800 gezet. Daarvoor was er al een BIOS update gedaan (om mijn radeo 9800 pro op AGP 8x te krijgen, maar wist toen nog niet dat dat aan de intel INF drivers lag - die gasten bij Paradigit ook niet btw), maar ik weet niet meer wat het originele BIOS was dat er op stond.
Wat ik wel weet is dat ik al sinds die eerste update in mijn BIOS de 3e en 4e IDE masters (mijn SATA's) niet meer terug zie komen in het IDE scherm. In het boekje staan ze wel afgebeeld.
Iemand dit zelfde effect toevallig gezien? En enig idee of dit verder nog effecten heeft of zal hebben? Mijn SATA's doen het in raid 0 vooralsnog prima overigens, dus ze worden wel gedetecteerd.
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
P4P800/GD-EAY En daar vind ik hem ook mee met google. Overigens heb ik er net het laatste BIOS opgezet van ASUS voor de P4P800, en die is gelijk voor de normale en de Deluxe versies. Dus dat zal het niet wezen.
Nou ken ik eigenlijk alleen de normale en de deluxe versie...maar kennelijk zijn er dus ook nog andere versies
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
http://www.asus.com/products/mb/mbindex.htm daar staan ze allemaal.The_Eagle schreef op 14 januari 2004 @ 00:46:
Of ik de deluxe of de ND heb weet ik zo niet...wat er op stond was dit:
P4P800/GD-EAY En daar vind ik hem ook mee met google. Overigens heb ik er net het laatste BIOS opgezet van ASUS voor de P4P800, en die is gelijk voor de normale en de Deluxe versies. Dus dat zal het niet wezen.
Nou ken ik eigenlijk alleen de normale en de deluxe versie...maar kennelijk zijn er dus ook nog andere versies
{signature}
Tis al laat maar ik ga nog ff kijken - dat wordt weer moeilijk mijn nest uit morgenVoutloos schreef op 14 januari 2004 @ 00:51:
[...]
http://www.asus.com/products/mb/mbindex.htm daar staan ze allemaal.
Edit: Helder, tis dus de standaard P4P800...want ik het een Intel RAID controller en geen VIA on board. En een 865PE chipset - daar was ik ook ff niet zeker van welke het nou precies was.
Maar de BIOS'sen zijn dus voor beide het zelfde...en dat levert niks op
[ Voor 34% gewijzigd door The Eagle op 14-01-2004 01:17 ]
Verwijderd
- Stroom eraf halen
- CLEAR jumper 10 seconden omzetten (dan terugzetten)
- Batterij eruit, 30 minuten laten liggen
- Alles weer in elkaar zetten, en Setup Defaults laden.
Dan alles weer aansluiten. Deze procedure verhelpt vaak veel vage problemen, zeker na een update.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 02:25 ]
BIOS reset zou ik kunnen proberen, misschien als ik vanavond thuis ben. Baal er overigens wel van...ik heb die PC net een week of 2...en nu al aan mijn 3e bios bezig, terwijl mijn monitor er nog steds niet is nadat ik hem al op 4 december besteld hebVerwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 02:25:
Heb je al eens een complete clear geprobeerd?
- Stroom eraf halen
- CLEAR jumper 10 seconden omzetten (dan terugzetten)
- Batterij eruit, 30 minuten laten liggen
- Alles weer in elkaar zetten, en Setup Defaults laden.
Dan alles weer aansluiten. Deze procedure verhelpt vaak veel vage problemen, zeker na een update.
Verwijderd
kijk eens ff hier Verwijderd in "P4P800 USB Initialisatie piep uitschakel..."
ik zou trouwens niet durven te beweren dat de bios update van p4p800 en deluxe hetzelfde bios zijn, waar baseer jij dit op?
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 15:29 ]
De laatste bios die je kunt downloaden van de Asus site is zowel voor de standaard versie als de DeLuxe versie.Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 15:25:
nog 1 keer flashen een idee? P4P800/GD-EAY heb ik ook en is idd de niet deluxe p4p800 en de biosupdate heb ik gedaan met asusliveupdate 5.22.02. op aanraden van asus zelf en de bios apart gedownt want die ftp is waardeloos en toen handmatig die bios geselecteerd en de rest ging vanzelf en dat is allemaal goed gegaan....
kijk eens ff hier Verwijderd in "P4P800 USB Initialisatie piep uitschakel..."
ik zou trouwens niet durven te beweren dat de bios update van p4p800 en deluxe hetzelfde bios zijn, waar baseer jij dit op?
(1014)
@Mr.Tweak: De problemen die je daar stelt heb ik geen last van gehad (nooit echt overigens, maar ik heb die PC ook pas sinds de kerst. Ik heb de update gedaan met een DOS bootflop en de laatste AFUDOS versie die in de zip stond - de eerste optie dus die je daar noemt.
Overigens voor BIOS updates altijd aan te bevelen dat onder good old dos te doen; dan kan er ook niks misgaan met meerdere processen die per ongeluk je BIOS update vast doen lopen...BIOS update vanuit windows, brrr moet er niet aan denken, laat staan dat Live updaten van je bios...yikes
Anyway, laatste bios loste dus niks op. Nog eens flashen zou ik kunnen proberen...dat wordt dan vanavond. Laat wel wat weten, in the meanwhile zijn alle tips welkom
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Verwijderd
nogmaals: waar baseer je dat op dat het exact hetzelfde biosfile is?SandeR schreef op 14 januari 2004 @ 15:34:
De laatste bios die je kunt downloaden van de Asus site is zowel voor de standaard versie als de DeLuxe versie.
(1014)
ik wil jullie best geloven alleen heb ik het nergens zwart op wit zien staan dat het beide exact hetzelfde biosen zijn?
-2 extra IDE poorten
-Firewire
(-nog wat?)
3com gigabit ntwerk kaartBJD schreef op 14 januari 2004 @ 21:08:
Het verschil tussen de gewone en de Deluxe is te herkennen aan:
-2 extra IDE poorten
-Firewire
(-nog wat?)
dat was voor mij de doorslag om de deluxe te kopen
Game PC
Verwijderd
edit: ik ben net op asus.com wezen kijken, geen verschil tussen netwerkkaart tussen de nietdeluxe en deluxe uitvoering.....
dus je doorslag kwam ergens anders door of je bent fout geinformeerd.
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 21:57 ]
erm mij was verteld dat op de nd een non gigabit kaart zat (100 mbit dus) en op de deluxe juist een gigabit (aangezien ik vaak naar lans ga met een paar gigabit uplinks naar de server toe vond ik gigabit wel handig (6) ook was vuur draad wel belangrijk aangezien ik een laptop heb die ik als mp3 station gebruik (en natuulijk het standaart werk) met ook een vuur draad verbdinginkjeVerwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 21:53:
op mijn mobo P4P800 nietdeluxe is ook een 3com gigabit netwerk kaart aanwezig.
edit: ik ben net op asus.com wezen kijken, geen verschil tussen netwerkkaart tussen de nietdeluxe en deluxe uitvoering.....
dus je doorslag kwam ergens anders door of je bent fout geinformeerd.
mare ik heb eens gekeken met bios 12 zag ik ze ook niet meer en met 14 weer wel
Game PC
Even over die monitor: die het ik bij Paradigit gekocht. Vandaag nog contact over gehad en ik kan hem als ik goed is zaterdag ophalen. Zou GVD tijd worden, stelletje malloten. Ik heb nog niet gekeken of Paradigit in de shop suevey staat...maar anders zal ik er eens iets leuks over pennen
http://www.asus.com.tw/su...tem.aspx?ModelName=P4P800Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 20:22:
[...]
nogmaals: waar baseer je dat op dat het exact hetzelfde biosfile is?
ik wil jullie best geloven alleen heb ik het nergens zwart op wit zien staan dat het beide exact hetzelfde biosen zijn?
P4P800 Deluxe and P4P800 BIOS V1014Please click on more to read the descriptions before updating BIOS.
Of volg de download links maar van de p4p800 normaal en de Dlx, zijn beide hetzelfde. En de zipfile die je download bevat maar 1 biosfile, dus
Verwijderd
je 3 en 4 ide poorten heb je wel, maar doordat die in de bios omgeschakeld staan naar s-ata, staan deze ook niet meer in de main page van het bios, omzetten van deze instelling zal resulteren in 3de en 4de ide aansluitingen.
greetz, mrmusic.
Dat zal ik eens gaan proberen, zou het best eens kunnen zijn. Zou wel vaag zijn...bij het ene scherm een optie wijzigen, en vervolgens bij het andere scherm 2 dingen kwijt zijnVerwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 17:55:
ik kan je verzekeren dat op de download site van asus staat, dat het bios voor beide mobo,s hetzelfde zijn.
je 3 en 4 ide poorten heb je wel, maar doordat die in de bios omgeschakeld staan naar s-ata, staan deze ook niet meer in de main page van het bios, omzetten van deze instelling zal resulteren in 3de en 4de ide aansluitingen.
greetz, mrmusic.