[garantie] laptop 1,5 jaar oud accu stuk, garantie?

Pagina: 1
Acties:
  • 508 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Exyge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-05 13:21
Ik heb een vraag over de garantie van een Laptop. Ik ben in het bezit van een 1,5 jaar oude laptop van fujitsu, nu is de accu van deze laptop een langzame dood gestorven en vroeg ik me af of ik hier nog garantie op kan claimen.

Ik dacht dat er in de EU een garantieperiode geld van 2 jaar, dus dat ik nog recht had op garantie. Nu vertelde de helpdekmedewerker van Fujitsu mij dat in de EU een garantie van 0,5 jaar geld voor accu's en batterijen. Heeft hij hier gelijk in of probeerd hij mij een dure reparatie door de neus te boren? (235 euro).

• Voutloos
  • Niet online
• Een accu is goedkoper dan 235.
• Asus levert ook bijvoorbeeld ook een half jaar garantie op de accu, terwijl de rest van de notebook een langere garantie heeft.

{signature}

• Exyge
de kosten zijn inclusief ophalen, monteren en terugbrengen. In de pricewatch kon ik ook geen accu's voor laptops vinden :( dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 15:17

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

accus zijn ge/verbruiksonderdelen en vallen altijd buiten de garantie op het apparaat. Dit is meestal heel slecht terug te vinden bij aankoop en daarom komen er veel mensen op dezelfde manier achter als de TS. Het wordt dus helaas lappen.

Verwijderd

die medewerker kon idd wel eens gelijk hebben. het is geen echte hardware, maar een gebruiksartikel.

economische levensduur (nederlandse voorganger van die EU-richtlijn) gaat je zeker niet helpen, die is bij accu's maar een half jaar.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Accu's mogen het toch echt wel wat langer uithouden dan een half jaar. Waarom doen oplaadbare batterijen het immers wel wat langer dan een half jaar? Van een accu mag je over het algemeen best verwachten dat deze het langer uithoudt dan een half jaar. De gemiddelde pocket pc, gsm of autoaccu draait toch ook prima een aantal jaren mee :? Wie bedacht heeft dat een accu een verbruiksartikel is, heeft zeker nooit begrepen dat een accu zich na eenmalig gebruik weer oplaadt voor een -tigste keer 8)7

• Exyge
Oke, het gaat me dus echt niet via de garantie lukken merk ik wel. Is het dan wel mogelijk om die kosten van 235 euro wat naar beneden te krijgen? door bijvoorbeeld zelf een accu te kopen en in te bouwen (mits dit mogelijk is natuurlijk).

Zelf ben ik nog geen (online) winkel tegen gekomen die accu's voor laptops verkoopt. Alleen voor mobiele telefoons :(

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 08:52
Ik heb de accu voor mijn fujitsu-siemens gekocht via microfix...
werken eigenlijk niet met particulieren... maar ze zijn niet zo heel erg moeilijk denk ik... want de laatste keer dat ik bestelde had ik zelf ook geen kvk meer...

Maargoed... ik was incl. btw ongeveer het zelfde kwijt als jouw voor die accu denk ik :S duz veel zal het niet schelen... je zou eens een offerte aankunnen vragen... Maar ze zijn niet de snelste, en als je een sparepart (accu bijv.) wilt bestellen kan je dat ook proberen bij geautoriseerde dealer van fujitsu(-siemens?)...

• Voutloos
  • Niet online
Exyge schreef op 13 januari 2004 @ 13:56:
Oke, het gaat me dus echt niet via de garantie lukken merk ik wel. Is het dan wel mogelijk om die kosten van 235 euro wat naar beneden te krijgen? door bijvoorbeeld zelf een accu te kopen en in te bouwen (mits dit mogelijk is natuurlijk).

Zelf ben ik nog geen (online) winkel tegen gekomen die accu's voor laptops verkoopt. Alleen voor mobiele telefoons :(
Tja, ik weet niet hoe het met de verkoop van Fujitsu zit.
Ik noemde al het Asus voorbeeld (zegt natuurlijk niet direct iets over jouw prijs, maar is wel fors lager) want Asus verkoopt losse accu's voor gem 100.

{signature}

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 15:17

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Wekkel schreef op 13 januari 2004 @ 13:54:
Accu's mogen het toch echt wel wat langer uithouden dan een half jaar. Waarom doen oplaadbare batterijen het immers wel wat langer dan een half jaar? Van een accu mag je over het algemeen best verwachten dat deze het langer uithoudt dan een half jaar. De gemiddelde pocket pc, gsm of autoaccu draait toch ook prima een aantal jaren mee :? Wie bedacht heeft dat een accu een verbruiksartikel is, heeft zeker nooit begrepen dat een accu zich na eenmalig gebruik weer oplaadt voor een -tigste keer 8)7
Maar tijdens elke oplaad cyclus 'slijt' de accu. Het is dus erg afhankelijk van de gebruiker hoe snel dit over de limiet heen gaat dat het aparaat niet meer op de accu kan draaien. Zeker, als een accu binnen zeg 1 jaar stuk gaat, is het geen goeie geweest. Óf hij is mishandeld geweest in zijn jeugd.

Ik doe mijn best om een accu goed te behandelen (al willen de menigen over goed behandelen wel eens uiteen lopen) en desondanks is mijn laptopaccu na 2.5 jaar defect, PDA accu na 1.5 jaar, mobieltje na ongeveer 2.5 jaar kapot gegaan.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Die van mijn mobieltjes doet het na 3 jaar nog prima. Het is gewoon een kwestie van geld, niets meer (uiteraard behoudens user abuse).
Pagina: 1