Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

pc schroefjes nodig voor HDD, maar 2x zo lang

Pagina: 1
Acties:
  • 646 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik was bezig met het modden van mijn case aan de binnenkant, nu heb ik vanwege de dikte van het aluminium voor de ophanging van mijn harddisken schroefjes nodig die 2x zo lang zijn.
Ik ben bij heel veel ijzerhandelaren geweest met een pc schroefje, maar niemand kon mij helpen, schroefdraad wijkt af van standaard + m.b.t. de dikte konden zij mij ook niet helpen. HDD schroefjes zijn M3 toch?

Ik heb thuis 3 stuks van deze:
Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:fXb9-KNwgxAC:www.eidusa.com/Enclosure_pic/1591MSpic.jpg
Maar ik weet niet waar ze vandaan komen, ik heb er nog 25 extra nodig.

Waar vind ik zoiets?
afmeting van bovenstaande schroef is: M3 - 0.5 X 10mm

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 13:16 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je kunt daar rustig andere schroeven voor gebruiken hoor. Gewoon niet te ver doordraaien, vast is vast.
Maar niet doen als je van plan bent de HDD vaak los te halen. Schroefdraad wordt nl snel slechter.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n zalman hdd ophangings-systeem, dus ik kan ze er niet goed indraaien.
Ik heb echt M3 nodig, met dit soort schroefdraad, ik wil het schroefdraad liever niet forceren.

• SetsunaKaede
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-07-2024

SetsunaKaede

Ing.Dr.Prof.Onz.In

M3 is standaard draad... dus als ijzerwarenzaken of bouwmarkten je hiermee niet kunnen helpen heb je dus GEEN M3 nodig.

Verwijderd

Topicstarter
SetsunaKaede schreef op 13 januari 2004 @ 13:26:
M3 is standaard draad... dus als ijzerwarenzaken of bouwmarkten je hiermee niet kunnen helpen heb je dus GEEN M3 nodig.
Doorsnede is volgens mij wel 3MM, tis gewoon een standaard harddisk schroef dat ik moet hebben, maar het schroefdraad komt niet overeen.
Het schroefje dat ik hierboven heb gepost past namelijk wel, ik heb daar 3 stuks van, maar hoe ik eraan kom...?

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:09

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Heb je dat schroefje waar je dat plaatje van post meegenomen? of heb je gewoon zon std pc-schroefje meegenomen?

Lijkt me sterk dat ijzerhandelaren die schroefjes (van pic) niet hebben ?

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Verwijderd

Topicstarter
AngelDust schreef op 13 januari 2004 @ 13:39:
Heb je dat schroefje waar je dat plaatje van post meegenomen? of heb je gewoon zon std pc-schroefje meegenomen?

Lijkt me sterk dat ijzerhandelaren die schroefjes (van pic) niet hebben ?
Ik heb zo'n standaard pc schroef meegenomen, maar die is hetzelfde qua schroefdraad als het schroefje uit mijn vorige post, anders zou die niet passen ;)

D'r moeten toch pc shops bestaan die ze verkopen! :D

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 14:09 ]

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 14:07:
[...]

Ik heb zo'n standaard pc schroef meegenomen, maar die is hetzelfde qua schroefdraad als het schroefje uit mijn vorige post, anders zou die niet passen ;)

D'r moeten toch pc shops bestaan die ze verkopen! :D
Ik heb ook gewone bouten er in zitten overal en dat gaat perfect.

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:08
zijn dit niet de goede? -> http://atro.nl//index.php?cPath=369

Alternate (http://www3.alternate.nl/) heeft ze ook ( onder case modding -> toebehoren)

[ Voor 44% gewijzigd door L.N. op 13-01-2004 16:07 ]

Verwijderd

Tijdje terug ook een topic over geweest en dat was deze misschien dat je er wat aan hebt :)

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:09
Mja, dat zijn dus geen metrische schroeven maar us/imperial; inches dus.

De maat is 6/32 inch. Een goede ijzerwaren handel heeft dit denk ik wel. Alhoewel ik hier in de buurt alleen maar een groothandel weet die het heeft. En dan heb je dus een grote doos vol.

Trouwens bij de meeste kasten zitten ook ongeveer 2x zo lange voor het fixeren van een p4 bracket aan de backplate. Misschien eens vragen bij de td van een computerwinkel waar zij hun grut inkopen?

offtopic:
Ik vind het overgens belachelijk dat HD's met imperial werken en cdrom's ed. met metric. Is echt super twee maatsystemen door elkaar gebruiken. Ik heb hier nu ook al twee sets schroeven draaiers, inbussleutels, bitjes, etc, etc.. 2x zoveel ruimte nodig en 3x zo duur (us/imperial is moeilijker te krijgen.) >> afschaffen die us maten :D

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 22:57
Vorlon schreef op 13 januari 2004 @ 22:31:
Mja, dat zijn dus geen metrische schroeven maar us/imperial; inches dus.

De maat is 6/32 inch. Een goede ijzerwaren handel heeft dit denk ik wel. Alhoewel ik hier in de buurt alleen maar een groothandel weet die het heeft. En dan heb je dus een grote doos vol.

Trouwens bij de meeste kasten zitten ook ongeveer 2x zo lange voor het fixeren van een p4 bracket aan de backplate. Misschien eens vragen bij de td van een computerwinkel waar zij hun grut inkopen?

offtopic:
Ik vind het overgens belachelijk dat HD's met imperial werken en cdrom's ed. met metric. Is echt super twee maatsystemen door elkaar gebruiken. Ik heb hier nu ook al twee sets schroeven draaiers, inbussleutels, bitjes, etc, etc.. 2x zoveel ruimte nodig en 3x zo duur (us/imperial is moeilijker te krijgen.) >> afschaffen die us maten :D
6/32 klopt dus

Ik heb hier onlangs een doosje gekocht waar allerlei schroeven in zitten. Handig omdat ik die dingen altijd kwijt raak :) Bij HD schroeven staat het volgende:
Screws #6-32 x 4mm long
For installing most hard disk drives
Ook voor PC-case covers is het 6/32 (x 1/4" long) en de standoffs die gebruikt worden om een MB te bevestigen aan een backplate zijn ook 6/32 maar daarin zit dan weer M3 schroefdraad (om mobo aan te bevestigen) om het gemakkelijk te houden :P

edit:
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 13:35:
[...]

Doorsnede is volgens mij wel 3MM, tis gewoon een standaard harddisk schroef dat ik moet hebben, maar het schroefdraad komt niet overeen.
Het schroefje dat ik hierboven heb gepost past namelijk wel, ik heb daar 3 stuks van, maar hoe ik eraan kom...?
M3 is niet gelijk aan 3mm hé!!

[ Voor 19% gewijzigd door D-Three op 13-01-2004 22:40 ]

• RefleCs
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 15:41
Ga gewoon eens bij de Praxis kijken pf bij de ijzerwarenhandel.....

Daar hebben ze wanden vol met verschillende schroefjes/haakjes/spijkers enz.. enz...

De wetenschappers komen uit het westen,
De Bourgondiërs komen uit het zuiden.
Maar de wijzen komen nog altijd uit het oosten.

Verwijderd

Ik heb die gewoon in Bricobi gekocht, vijsjes van 3 mm dik en 20mm lang, ze hebben die ook in andere lengtes, soms zitten er wel moertjes bij, maar die komen soms ook wel van pas als je begint te modden.
ik had ze nodig voor mijn koffermod.

Johan

• tie-rep
  • Laatst online: 04-11 22:06

tie-rep

nu met ir. !

Kan iedereen die met gamma, praxis etc. gaat gooien, ajb een keertje ophouden!

Dan weet je duidelijk niet dat verschillende systemen bestaan!

Ik denk dat je idd de meeste kans hebt bij motorzaken die amerikaanse maten gewend zijn.

Verwijderd

tie-rep schreef op 14 januari 2004 @ 14:54:
Kan iedereen die met gamma, praxis etc. gaat gooien, ajb een keertje ophouden!

Dan weet je duidelijk niet dat verschillende systemen bestaan!

Ik denk dat je idd de meeste kans hebt bij motorzaken die amerikaanse maten gewend zijn.
Ik heb ze anders gewoon bij de karwei gehaald hoor:
metaalschroek CK
M3x16 8 stuks

103352 code 1

Past als een vis in het water :P

• tie-rep
  • Laatst online: 04-11 22:06

tie-rep

nu met ir. !

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 18:54:
[...]

Ik heb ze anders gewoon bij de karwei gehaald hoor:
metaalschroek CK
M3x16 8 stuks

103352 code 1

Past als een vis in het water :P
Haal er dan meteen een aantal voor de topicstarter & stuur ze op!

Is dat probleem ook weer opgelost :P
Pagina: 1