ADSL Alcatel Speedtouch pro autoload NAT config

Pagina: 1
Acties:

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:26
Is er een manier om een Alcatel Speedtouch pro (gepatchte Speedtouch Home) automatisch de NAT config te laten laden nadat het modem gereset is?

Het komt nu +/- 1x in de week a 2 weken voor dat het modem zichzelf reset waarna ik handmatig een 'nat load' moet doen om m'n NAT config te enablen (en daarmee FTP/Webserver voor buitenaf open te zetten).
Niet zoveel moeite als ik thuis zit, maar wel lastig als ik vanaf m'n werk mijn machine wil bereiken :(
Google biedt weinig hulp hier.

• sverzijl
niemand ?

Als ik via ftp aanlog op het modem zie ik o.a. wel een startup.cmd en nat.ini staan (nat.ini wordt geladen bij een 'nat load' command). Ik kan de startup.cmd echter niet updaten

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:53

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik vraag me eerder af waarom die zichzelf reset?

Hij zal bij een reset de basisinstellingen terugzetten en het lijkt me niet dat je die kan wijzigingen :)

Probleem is alleen op te lossen door te kijken waarom die zich reset..

Tweakers Discord

• sverzijl
BINGO!

naar aanleiding van nat.ini nog wat verder gezocht en de oplossing gevonden. Voor wie het weten wil :

Het blijkt dat de NAT settings wel geladen worden na een reboot, maar als het outside_address niet actief/up is bij het enablen van de NAT settings worden deze geskipped. Aangezien NAT wordt geenabled nog voordat de lijn actief is, verlies je bij een reboot altijd je nat settings.

Oplossing: gebruik als outside_address 0 ipv je internet IP adres.

dus bijv: create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.151:ftp outside_addr=0:ftp

Zodra de lijn nu actief wordt, zal er automatisch een 2e NAT entry aangemaakt worden met : protocol=tcp inside_addr=10.0.0.151:ftp outside_addr=je.internet.ip.adres:ftp
tweakduke schreef op 14 januari 2004 @ 16:39:
Ik vraag me eerder af waarom die zichzelf reset?
..
Probleem is alleen op te lossen door te kijken waarom die zich reset..
Het schijnt 'doodnormaal' te zijn dat een Alactel spontaan reboot, dus de hoop om de oorzaak op te lossen had ik al lang opgegeven.

[ Voor 21% gewijzigd door sverzijl op 14-01-2004 17:03 ]

• ronald75
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-08 10:54
Dit staat ook in de handleiding ....

• sverzijl
Ronald1975 schreef op 15 januari 2004 @ 16:56:
Dit staat ook in de handleiding ....
kom je een beetje erg laat mee, maar toch bedankt
(ps: ik heb geen handleiding)

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-08 10:54

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Toppie SVerzijl,

Ik had al een bookmark van je topic gemaakt, want ik zit/zat met hetzelfde probleem..... merci _/-\o_

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

Pagina: 1