Toon posts:

w2k Group Policy specifieke vraag.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

wij gaan binnenkort onze nt4 domein(met 2k clients) upgraden naar active directory. In voorgaande tests was het niet helemaal goed gegaan, vandaar dat we nu via lokale policy's en veel images de boel bij moeten houden.

Ik heb voorheen een test gedraaid waarbij het dus niet mogelijk was om na de upgrade van de PDC via de active dir wizard lid te worden van hetzelfde domein ( omdat de bdc dus up was) en als je dezelfde domein naam nam maar dan met .com erachter is dit dus uiteraard niet hetzelfde. Ik kreeg toen echter wel in de group policy's de optie om de screensaver na X tijd erop te zetten en die password te protecten.

Inmiddels is alles in de test gelukt, dwz PDC is active dir nu en de bdc repliceert mooi mee. Maar nu kan ik nergens meer in de policy's die optie terugvinden. Ben ik nu gek ? Ik vind wel de optie om de screensaver te selecteren, en die password te protecten, maar ik kan maar niet vinden na hoeveel minuten dat moet gebeuren zodat de gebruikers dat zelf niet kunnen wijzigen.

Misschien komt deze optie alleen als je bepaalde settings hebt ?
op internet vind je alleen globale dingen opver Group Policy, dus dit lijkt mij meer een ervaring vraag.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Heb je in de GPO al in de adminstrative templates lopen rondneuzen? en eventueel de templates voor XP geimporteerd?

Ook kun je de policies van een Windows 2000 domain met een WindowsXP_SP1 machine met GPMC erop geinstalleerd perfect bekijken/backuppen etc.

[rml][ windows 2003]Howto: policies en tools[/rml]

[ Voor 48% gewijzigd door mutsje op 13-01-2004 16:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mutsje uiteraard heb ik dit gedaan, zo kwam ik de optie namelijk in de eerste test tegen, ( de mislukte waarbij ik een nieuw domein aan moest maken, met een .com extensie terwijl ons huidige domein geen fully qualified domain name heeft.

Bij de 2e test gaat het goed, echter nu kan ik die optie nergens meer terugvinden.

De ingestelde policy bij de eerste test was effectief, dus ik zette hem op password protect desktop of screensaver( weet niet meer exact welke het was) na 30 seconden , dit werkte op de client waarmee getest werd.

maar goed ik vind hem nu dus niet terug. het lijkt wel of die optie gewoon verdwenen is, want ik heb alle templates uit de default policy stap voor stap nagelopen. ( of ik moet wel érg scheel gekeken hebben maar dat lijkt me sterk).

Nu heb ik de test uitgevoerd zonder dat mijn collega meekeek en hij wilde het ook nog even een keer zien, dus we gaan het nog eens nabootsen allemaal.

Maar mutsje weet jij of de default policies in windows 2000 afhankelijk zijn van de systeemconfiguratie ? lijkt mij van niet, maar je weet het niet. Ik dacht zelf misschien ligt het aan mixed mode, maar eenmaal in native mode verscheen de optie ook niet.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Darkman,

Helaas ben ik niet meer in staat om Windows 2000 policies te testen omdat ik mijn testdomain@home geupgrade heb (zie howto's in wos :D ). Ik draai native 2003 nu. Ik wil hier wel voor je kijken maar denk dat je beter even kunt wachten op iemand die wel een windows 2000 domain heeft.

In XP staat de policy bij User Configuration\Administrative Templates\Control Panel\Display "Screen Saver Time out".

In het Windows 2003 domain idem dito. (Er staat wel een mededeling onder dat de policy pas werkt bij Windows 2000 SP1).

Misschien heb je er wat aan. (Ik bekijk trouwens mijn policies met de GPMC welke ook bekeken kunnen worden op een Windows2000 domain vanaf een WindowsXP machine met SP1).

Verwijderd

Topicstarter
Mutsje, de install van sp4 op het testsysteem voegde inderdaad de screen saver timeout policy toe.

Thx voor de tip.

Toch vreemd dat bij de eerste test zonder service pack de optie er wel tussen stond. Nou ja het werkt in ieder geval ;)